Perkeleen perkele, olen taas raskaana!!!
Meillä on jo 3 lasta ennestään, kaikki alle kouluikäisiä, ja vain ensimmäinen raskaus oli suunniteltu!!!
Vittu kun ei taas jaksaisi mutta pakko on jaksaa kun aborttiakaan en tee. Seuraavaksi sterilisaatio ihan varmasti.
Kommentit (76)
Mutta olen myös ollut kuusi kertaa raskaana ja todellakin tiedän, että vahinkoja sattuu...
t: 32
Lääkärikin ihmeteli ,kun 9 vuotta käytin kierukkaa, ihme että olet tullut raskaaksi. Sen pitkä aikainen käyttö voi vaikeuttaa raskautta.
Lääkärikin ihmeteli ,kun 9 vuotta käytin kierukkaa, ihme että olet tullut raskaaksi. Sen pitkä aikainen käyttö voi vaikeuttaa raskautta.
Meillä on myös neljä lasta, ei yksikään ole vahinko. Eikä niitä joka vuosi tehty, vanhimman ja nuorimman väliä on yli 17 vuotta. Eikö nykyiset ihmiset osaa hoitaa ehkäisyä. Minä käytin aluksi pillereitä ja sitten kierukkaa ja otatin pois kun halusimme vauvan ja sitten tämänkin raskauden jälkeen kierukkaa. Ei kannata kiroilla, jos järki ei riitä ehkäisyyn .
kirjoittaja nro 35 vaivautua esittelemään meille tiedonjanoisille kierukan vääränlaista käyttöä :(
Nyt mä en voi laitattaa kierukkaa, koska varmana käyttäisin sitä väärin ja tulisin raskaaks. 35 vähän helppii, jooko?!
Ehkäisy ei aina todellakaan toimi...
Ite tekisin samassa tilanteessa vaan raakasti abortin. Mutta sehän on jokaisen oma asia.
Meillä esikoinen ja kakkonen suunniteltuja. Kolmannen kohdalla petti kondomi. Ja joulun maissa tuli keskenmeno, vaikka miehelle oli tehty vasektomia lopppukesästä. Elämää tää.
Jos ehkäisy on pettänyt jo kahdesti, niin niistä eka voi ollakin vahinko, muut ei. Kai ap on koulua käynyt. MIKÄÄN ehkäisy (selibaattia lukuunottamatta) ei ole täysin varma. Ei mikään. Vasektomia+sterilisaatio+kondomi+kierukka saattavat jopa nekin yhdessä pettää, jos huono tuuri käy.
Noista puuhista voi raskaus alkaa aina. Aikuisen ihmisen pitäisi tietää se, ja elää selibaatissa jos ei sitä kestä.
Voi ap, minä niin ymmärrän! Esikoiseni sain 19-vuotiaana, kondomi oli jotenkin luiskahtanut paikoiltaan, ei kokonaan mutta ilmeisesti tarpeeksi. Toinen sai alkunsa heti ekan jälkeen, luin neuvolan oppaasta että jos ei ole menkkoja ja täysimetys päällä, ei voi raskautua --> lapsille tuli alle vuosi ikäeroa. Toisen jälkeen sain keskenmenon kun lapsi oli n. vuoden, yritin käyttää pillereitä mutta migreeni räjähti ihan käsille ja sitten erosinkin eikä tarvinnut enää mitään.
Kolmas sai alkunsa kun tapasin uuden mieheni, jokseenkin melko samana yönä kun ensimmäistä kertaa hiukan hiprakassa vähän "kokeilimme" ja kumi sattui unohtumaan välistä.
Vuosien saatossa olen joutunut tekemään lasten jälkeen kaksi aborttia - mikään ehkäisy ei ole ollut sopiva (esim. Kierukasta sain vakavan kohtutulehduksen). Kumi kaiketi toimisi jos sen muistaisi aina laittaa väliin edes joten kuten. Sterilisaatiopyynnöilleni on naurettu eikä kukaan ole suostunut tekemään lähetettä!! prkl!!'
Nyt olen taas raskaana, neljäs lapsi tulossa. Tämä sai alkunsa niin että mies käytti sisällä parin työnnön verran ennen kuin laittoi kumin paikoilleen. Ikää mulla vasta 27v eli turha itkeä sitä sterilisaatiota varmaan tämänkään jälkeen :(
Mutta myönnän että omaa hölmöyttä osa raskauksistani. Jotenkin rasittavaa pelätä ihan koko ajan raskautta jne. Tosi vaikea samaistua lapsettomien elämään, yritän kyllä kun yksi läheinen on hoidoissa. Kyllä tää asia voi olla elämää vaikeampi asia, turha huudella niitä ehkäisy-kommentteja. Rakastan toki lapsia mutta voishan sitä muutakin elämää jo olla.
Miten kondomi muka pettää. Meillä ei ole pettänyt kertaakaan. Ootko hypänny vieraissa??
Minulla on kondomi hajonnut kaksi kertaa. En ole tullut raskaaksi. Miten ne voi pettää? No niissäkin voi olla valmistuvikaisia yksilöitä ihan kuin missä tahansa tavarassa! Miksi juuri kondomit olisivat 100 % täydellisiä, kun mikään muu massatuotettu ei ole?
Meilläkin puolison puolella suku tulee herkästi raskaaksi. Siellä on myös muutama kierukkalapsi. Jos kierukkaa ei ole osattu käyttää, silloinhan syy on sen, joka sen asentaa, eli lääkärin. Lapset, kuulkaahan, kierukkaa ei oteta välillä itse pois. Onko tuo itsesuojeluvaistoa, kun osa ei millään usko, että ehkäisy pettää. Kyllä se pettää. Kaikessa ihmisen valmistamassa voi olla virheitä. Kaikessa koneiden valmistamassa voi olla virheitä. En usko, että on olemassakaan sellaista tuotetta tai tavaraa, missä ei joku viallinen yksilö löytyisi. Sitten voi olla lääkäri, joka ei sitä kierukkaa asenna kunnolla. On lapsellista luulla, että juuri ehkäisyvälineet olisivat aina täydellisiä, kun mikään muukaan ei ole.
En huomannut että on vanha, mutta lieköhän ap saanut tytön vai pojan?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2011 klo 19:21"]
Meillä on jo 3 lasta ennestään, kaikki alle kouluikäisiä, ja vain ensimmäinen raskaus oli suunniteltu!!!
Vittu kun ei taas jaksaisi mutta pakko on jaksaa kun aborttiakaan en tee. Seuraavaksi sterilisaatio ihan varmasti.
[/quote]kielenkäyttösi on vähemmän äiti ihmiselle sopivaa. Olisi kannattanut tehdä jo aiemmin sterilisaatio. Voithan antaa pois koska tuntuu niin vaikealta, on paljon lapsettomia jotka ei ikinä tule saamaan vauvaa. Varmasti katkeraa heille, että on noita tapauksia jotka sikiää kun roiskeet lentelee sinnepäin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 03:30"]
Ja gynekologi kehui, että parempi ehkäisymuoto kuin sterilisaatio. Ohjeissa tosin luki, että 9/1000 tulee raskaaksi. Eli aivan mahdollista on tuo raskautuminen...
Meidän kolmonen syntyi touhutipoista. Kyl mäkin kiroilin hetken kun tajusin olevani raskaana. Mutta onnellinen olen tuosta pikkulikasta! Ja kaikille kauhistelijoille. Tiesin, et voin tulla touhutipoista raskaaksi... Eli ei valistusta kiitos!
[/quote]touhutipat, naurettavaa keskeyttää yhdyntä, ei oo naiselle nautinto, lapsiluku täynnä niin viekää mies sterilisaatioon ja menkää itekin.
jännityksellä, osaako edes idiootti numerolla 35 vastata kiperiin kysymyksiin kierukoista ja niiden käytöstä.