Perkeleen perkele, olen taas raskaana!!!
Meillä on jo 3 lasta ennestään, kaikki alle kouluikäisiä, ja vain ensimmäinen raskaus oli suunniteltu!!!
Vittu kun ei taas jaksaisi mutta pakko on jaksaa kun aborttiakaan en tee. Seuraavaksi sterilisaatio ihan varmasti.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 08:16"]
[/quote]ei voi ja vaikeampi purkaa jos haluaakin lapsen vielä joten kannattaa mies raahata lekuriin ja hänelle vasektomia
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 08:18"]
Neljäs lapsi oli vahinko, 3,5 vuotta sterilisaation jälkeen niin vain iltatähti sai alkunsa. Olihan se kova järkytys aluksi.
Klipsi oli poikkaissut munanjohtimen ja johtimen päät kasvaneet uudelleen yhteen.
En ihmettele yhtään ehkäisyn pettämistä minkään ehkäisymuodon kohdalla
[/quote]kierukka ei petä jos on paikallaan, jollakin kai hulahtaa tietämättään se vessanpönttöön äkistäessä, pillerit ei petä jos ne otetaan säännöllisesti ja jos ripuloi niin pitää ottaa uusi tietyn tuntien jälkeen. Miehelle vasektomia jos ei suostu kondomia käyttämään
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 09:27"]
Ap on aina väliin pannut paljaalla ja luottanut tuuriin.Nyt sitten itketään kun ei taaskaan sitä tuuria ollut. On ihan salettia, ettei vahinko käy kolmesti ja vieläpä eri ehkäisymenetelmäillä. Kolme vahinkoa kertoo vaan siitä, ettei ehkäisyä viitsitä eikä osata käyttää.
En ole Ap mutta meillä on 4 lasta joista vain esikoinen suunniteltu.
kakkosta aloin odottaa kun minulla oli ehkäisykapseli(koteloitui jotenkin minulla eikä TOIMINUT NIINKUIN PITÄÄ) mutta mistäs minä SEN olisin voinut tietää.
kolmosen kohdalla minulla oli käytössä Mirena kierukka ja tulin raskaaksi kun kierukka oli ollut vajaa vuoden.
Kolmannenjälkeen minulle tehtiin sterilisaatio klipseillä ja kah kummaa 2v sterilisaation jälkeen olin taas PAKSUNA.klipsi oli irronnut
mikä siinä on niin VAIKEA uskoa että jotkut on vaan sikiävämpää sorttia kuin toiset.Minulle esim LÄÄKÄRI kertoi että HORMONIEHKÄISYT eivät sovi minulle kun elimistö niitä jotenkin hylkii.
Neljännen jälkeen tehtiin uusi sterilisaatio ja tällä kertaa piuhat katkaistiin,solmittiin ja vielä poltettiin umpeen
Tsemppiä AP
on se kumma että nainen synnyttää, kärsii kivut sun muut ja mies sen kun porskuttaa eli miehelle vasektomia
eikö joku mies osaa laittaa kondomia paikoilleen, nainen voi auttaa siinä asiassa
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 11:58"]
menikö näilläluu kurkkuun jotka vouhkaavat että mitäs unohdit ehkäisyn.
[/quote]niissä puuhissa ollaan ja kubn alkaa tulosta tulemaan niin itketään että ehkäisy petti. Oma kokemus on se että pilleri ja kierukka ei petä. Täytyy olla huolellinen kun käyttää pillereitä ja huomioida jos ripuloi, lukea ne ohjeet tarkkaan
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 08:16"]
[/quote]varmuuden vuoksi miehellesi vasektomia
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 03:30"]
Ja gynekologi kehui, että parempi ehkäisymuoto kuin sterilisaatio. Ohjeissa tosin luki, että 9/1000 tulee raskaaksi. Eli aivan mahdollista on tuo raskautuminen...
Meidän kolmonen syntyi touhutipoista. Kyl mäkin kiroilin hetken kun tajusin olevani raskaana. Mutta onnellinen olen tuosta pikkulikasta! Ja kaikille kauhistelijoille. Tiesin, et voin tulla touhutipoista raskaaksi... Eli ei valistusta kiitos!
[/quote]ei taatusti tule raskaaksi jos sulla kierukka sisässä, sulla sterilisaatio, miehellä vasektomia ja kaiken kruunaa joka kerta kondomi, ei ole välillä onko nyppylä kortsu vai makusellainen, hienoja rakastelutuokioita varman päälle
Minuakin kiinnostaisi tietää, saiko ap tytön vai pojan :)
Meillä keskeytetty yhdyntä ollut käytössä jo vuosia ja se on toiminut niin kuin pitääkin. Tosin lapsia on vasta kaksi, joten ehkäisyn pettäminen ei olisi murheellista. Varmaan neljännen lapsen jälkeen en enää uskaltaisi tuohon luottaa vaan mies menköön vasektomiaan.
Tosin eikö tutkimuksissa ole todettu, ettei touhutipoissa ole siittiöitä?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 06:55"]Voi ap, minä niin ymmärrän! Esikoiseni sain 19-vuotiaana, kondomi oli jotenkin luiskahtanut paikoiltaan, ei kokonaan mutta ilmeisesti tarpeeksi. Toinen sai alkunsa heti ekan jälkeen, luin neuvolan oppaasta että jos ei ole menkkoja ja täysimetys päällä, ei voi raskautua --> lapsille tuli alle vuosi ikäeroa. Toisen jälkeen sain keskenmenon kun lapsi oli n. vuoden, yritin käyttää pillereitä mutta migreeni räjähti ihan käsille ja sitten erosinkin eikä tarvinnut enää mitään.
Kolmas sai alkunsa kun tapasin uuden mieheni, jokseenkin melko samana yönä kun ensimmäistä kertaa hiukan hiprakassa vähän "kokeilimme" ja kumi sattui unohtumaan välistä.
Vuosien saatossa olen joutunut tekemään lasten jälkeen kaksi aborttia - mikään ehkäisy ei ole ollut sopiva (esim. Kierukasta sain vakavan kohtutulehduksen). Kumi kaiketi toimisi jos sen muistaisi aina laittaa väliin edes joten kuten. Sterilisaatiopyynnöilleni on naurettu eikä kukaan ole suostunut tekemään lähetettä!! prkl!!'
Nyt olen taas raskaana, neljäs lapsi tulossa. Tämä sai alkunsa niin että mies käytti sisällä parin työnnön verran ennen kuin laittoi kumin paikoilleen. Ikää mulla vasta 27v eli turha itkeä sitä sterilisaatiota varmaan tämänkään jälkeen :(
Mutta myönnän että omaa hölmöyttä osa raskauksistani. Jotenkin rasittavaa pelätä ihan koko ajan raskautta jne. Tosi vaikea samaistua lapsettomien elämään, yritän kyllä kun yksi läheinen on hoidoissa. Kyllä tää asia voi olla elämää vaikeampi asia, turha huudella niitä ehkäisy-kommentteja. Rakastan toki lapsia mutta voishan sitä muutakin elämää jo olla.
[/quote]
Toki sterilisaation saa, kolme lasta, jo sillÄ, saatii sitten neljÄ. IkÄÄ ei tuijoteta kun yksikin kriteeri tÄyttyy. t. LL
Väittänyt täysimetyksen olevan mikään ehkäisykeino
Piuhojen katkaisu ei välttämättä takaa 100% sterilisaatiota. Luonto voi "rakentaa" kiertotien ja hups - olet jälleen raskaana. Paras sterilisaatio on Essure! Viedään kohdun kautta kirurginteräs kierteet munajohtimiin ja kierteiden johdosta ne arpeutuvat umpeen. "Kiertoteitä" ei tule tällä menetelmällä.
Sitäpaitsi toimenpide on vain polikliininen. Ihan ku kävisit gyniksellä. Ei tarvita sairaslomaa ja kipuja.
Mulla ollut essure lähes 10 vuotta ja hyvin on pitänyt.
T: toinen sikiävä tyyppi
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 08:18"]
Neljäs lapsi oli vahinko, 3,5 vuotta sterilisaation jälkeen niin vain iltatähti sai alkunsa. Olihan se kova järkytys aluksi.
Klipsi oli poikkaissut munanjohtimen ja johtimen päät kasvaneet uudelleen yhteen.
En ihmettele yhtään ehkäisyn pettämistä minkään ehkäisymuodon kohdalla
[/quote]kierukka ei petä jos on paikallaan, jollakin kai hulahtaa tietämättään se vessanpönttöön äkistäessä, pillerit ei petä jos ne otetaan säännöllisesti ja jos ripuloi niin pitää ottaa uusi tietyn tuntien jälkeen. Miehelle vasektomia jos ei suostu kondomia käyttämään
[/quote]
Mihin perustat sen, että pillereissäkin ei voi olla ihan valmistuviallisia yksilöitä seassa? Itse tiedän monta vahinkolasta ja suurimassa osassa syy on kierukka. Eli kierukka ei ole kovin luotettava keino. Vaikea uskoa, että juuri sitä käytettäisiin väärin. Se ei vaan tunnu sopivan ihmisille, jotka ovat ns. hedelmällisiä. Kun se on usein juuri se neljäs lapsi, eli aiemminkin on tultu raskaaksi helposti.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 08:40"]Väittänyt täysimetyksen olevan mikään ehkäisykeino
[/quote]
Kyllä vaan vielä 2013 luki osassa neuvolan oppaissa että immetys riittää yksin ehkäisyksi mikäli lapsi on täys imetyksellä ja synnytyksestä alle 6kk eikä kuukautiset ole alkaneet. Monesti saannu nauraa neuvola jutuille...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 07:49"]
Hänellä on kolme lasta. Eka ja kolmas vahinkoja, toka suunniteltu. Neljännenkin kerran raskautui vaikka oli tuplaehkäisy päällä. Neljännen abortoi. Sen jälkeen laittoi piuhat poikki ja silti ei uskalla ilman kondomia touhuta. Minkä toisaalta ymmärränkin :)
[/quote]miehelle vasektomia