Vaikein kurssi yliopistossa/amk:ssa, siis mikä oli juuri sinulle vaikein ja miksi?
Mikä kurssi oli sinun mielestäsi vaikein suorittaa? Minkä takia se oli vaikea sinulle ja miten siitä selviydyit, saitko ylipäätään kurssin suoritettua?
Olen tällä hetkellä itse suorittamassa erästä kurssia, jonka takia melkein itken joka päivä. Kamalaa taistelua että tajuaisin mitään ja pysyisin kurssilla mukana. En haluaisi luovuuttaakaan kun melkein puoliväliin asti olen jo päässyt, mutta kaikki voimat tämä vie.
Kommentit (30)
Ei hyvää päivää, taisin haukata pas..a.
huono olo kun katselee nro 12 laittamaa tehtävää :/
Metodologian englanninkielinen useampisatasivuinen tenttikirja. Kustannussyistä ei luentoja, jotain harjoituksia kyllä (jotka ei mitenkään valmentaneet kirjatenttiin). Useampi yritys, ikuinen trauma ;)
moduulin kaksi koulutyöskentely. Rimaa hipoen menin läpi. Sairastin masennusta enkä ollut yhtään samalla aaltopituudella ohjaajan kanssa.
vuodesta toiseen vaan järjestetään tällaisia vaikeita kursseja joissa asioita ei yritetäkään opettaa selkeästi ja niin että opiskelijat tajuaisivat? Luulisi nimittäin olen kurssin sisällössä vikaa jos tentin läpäisseiden määrä on aina jotain alle 1/3 kurssin osallistujista ja nekin huonoin arvosanoin.
Sitten taas on sellaisia kursseja kuin meillä viime syksynä, juuri kukaan ei lukenut tenttikirjaa, en minäkään. Arvailin vastaukset tentissä ja pääsin läpi, samoin kaikki muut. Ketään ei hylätty vaikka osallistujia oli päälle 130...
vuodesta toiseen vaan järjestetään tällaisia vaikeita kursseja joissa asioita ei yritetäkään opettaa selkeästi ja niin että opiskelijat tajuaisivat? Luulisi nimittäin olen kurssin sisällössä vikaa jos tentin läpäisseiden määrä on aina jotain alle 1/3 kurssin osallistujista ja nekin huonoin arvosanoin. Sitten taas on sellaisia kursseja kuin meillä viime syksynä, juuri kukaan ei lukenut tenttikirjaa, en minäkään. Arvailin vastaukset tentissä ja pääsin läpi, samoin kaikki muut. Ketään ei hylätty vaikka osallistujia oli päälle 130...
oli sellainen että kun luuli osaavansa tehtävät, niin eikös tentissä ollut puolta vaikeammat tehtävät. Joten vaikka luki, niin tentistä sai vain pari pistettä ku meni yli hilseen. Keinottelin siten toisen kerran laskareiden kanssa. Laskareista sai pisteitä ja ne laskettiin yhteen tentti tulosten kanssa ja siten pääsin tokalla kerralla läpi rimaa hipoen.
Olen aikuisopiskelija enkä ole alallani koskaan tarvinnut ko. malleja. Kun ko. kurssi on vielä vaatimuksena joillekin seuraaville kursseille, niin siten opiskelijat olivatkin liemessä etenemisen kanssa.
ja toinen jonka nimeä en muista, liittyi osittaisdifferentiaaliyhtälöihin.
ehkä siksi, että yliopisto-opinnot ovat oikeasti yliopisto-opintoja, ja tutkintoon vaaditaan tietty osaaminen omalta alalta? Ja esimerkiksi luonnontieteet vaativat välillä hyviä istumalihaksia ja laskurutiinia.
Mutta ihan oikeassa olet siinä, että joitakin vaikeita kursseja luennoidaan todella huonosti. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että etenkin erittäin teoreettisiin luonnontieteisiin suuntautuvat tuppaavat olemaan vähän "erikoisia" ja sosiaalisesti ei-niin-kyvykkäitä. Eikä aiemmin vaadittu luennoitsijoilta minkäänlaisia pedagogisia opintoja. Eläköön "kaikki tutkijat opettavat ja kaikki opettajat tutkivat" -malli...
Siltikään mielestäni korkeakouluopintojen vaatimustasoa ei pitäisi laskea sillä verukkeella, että kurssit ovat "liian vaikeita" opiskelijoille. Vain niiden pitäisi hankkia tutkinto, joilla on lahjoja kyseiselle alalle ja viitseliäisyyttä myös opiskella.
vuodesta toiseen vaan järjestetään tällaisia vaikeita kursseja joissa asioita ei yritetäkään opettaa selkeästi ja niin että opiskelijat tajuaisivat? Luulisi nimittäin olen kurssin sisällössä vikaa jos tentin läpäisseiden määrä on aina jotain alle 1/3 kurssin osallistujista ja nekin huonoin arvosanoin.
Sitten taas on sellaisia kursseja kuin meillä viime syksynä, juuri kukaan ei lukenut tenttikirjaa, en minäkään. Arvailin vastaukset tentissä ja pääsin läpi, samoin kaikki muut. Ketään ei hylätty vaikka osallistujia oli päälle 130...
kaksi kertaa piti suorittaa että pääsi läpi. Tosin yli puolet ei selviytynyt ekalla kertaa kurssista, joten jossain lienee ollut vikaa. Diskrettimatikka vielä sen rinnalla helppo.