Vaikein kurssi yliopistossa/amk:ssa, siis mikä oli juuri sinulle vaikein ja miksi?
Mikä kurssi oli sinun mielestäsi vaikein suorittaa? Minkä takia se oli vaikea sinulle ja miten siitä selviydyit, saitko ylipäätään kurssin suoritettua?
Olen tällä hetkellä itse suorittamassa erästä kurssia, jonka takia melkein itken joka päivä. Kamalaa taistelua että tajuaisin mitään ja pysyisin kurssilla mukana. En haluaisi luovuuttaakaan kun melkein puoliväliin asti olen jo päässyt, mutta kaikki voimat tämä vie.
Kommentit (30)
Oli ihan tosi vaikeeta, mut jossain vaiheessa vähän aukes (luokkakaverien tuella) ja sain jopa kolmosen.
henkilöstöhallinnon kurssit jotenkin ylivaikeita ja johtuu ihan tasan siitä, että olin laiska lukemaan. Lehtori oli koulun tiukimpia ja tentit arvosteluineen sen mukaisia. Ok, ehkä muut opet oli lepsuja tai aiheet muuten mulle helpompia. Mutta läpi ne meni, muistaakseni hikisellä T2:lla..
Alueena aivan uskomattoman laaja ja paljon ulkoa opeteltavia asioista. Laajoja kokonaisuuksia yms. Ekaan tenttiin menin kirjoittamaan tasan oman nimen. Sattui yhtä aikaa olemaan muitakin tenttejä ja ajattelin ne suosittaa suosiolla ensin pois alta. Samalla näin millainen tentti suunnilleen on. Uusinnastakin sain kovalla lukemisella ja opettelulla kakkosen, arvostelu 1-5, olin onnellinen, että pääsin läpi.
kieltämättä vaikuttaa jo aika pahalle
Alueena aivan uskomattoman laaja ja paljon ulkoa opeteltavia asioista. Laajoja kokonaisuuksia yms. Ekaan tenttiin menin kirjoittamaan tasan oman nimen. Sattui yhtä aikaa olemaan muitakin tenttejä ja ajattelin ne suosittaa suosiolla ensin pois alta. Samalla näin millainen tentti suunnilleen on. Uusinnastakin sain kovalla lukemisella ja opettelulla kakkosen, arvostelu 1-5, olin onnellinen, että pääsin läpi.
ei vaan mun juttu, mutta kun oli pakko nekin opiskella. onneksi ei enää koskaaaaannn!!
on turha kauhalla pyytää, kun on vain lusikalla annettu.
Numeerinen analyysi -en tänä päivänäkään ole sen enempää tarvinnut kuin tajunnut mitä silloin opeteltiin
Fysikaalinen kemia-aineen rakenne; se meni niin yli hilseen ettei mikään edes pölissyt. Elektronien esiintymistä integroitiin jostain puolen sivun pituisista lausekkeista....
Läpi meni kumpikin opettelemalla tärpit vanhoista tenteistä; toinen jopa hyvällä arvosanalla...
taloustiede ja ruotsi. Ihan älyttömän vaikeaa puhua ruotsin kieltä!
Oli kielihistoriaa, historiaa, politiikkaa + kulttuuria ja kielioppia samassa tentissä. Yäk.
Practice Problems for Exam I
Solutions are posted on the web page.
1. Let ~v = 2~i + 2
~
k and ~w = 2~i + ~j + ~
k.
(a) Find |~v|. (b) Find the unit vector with the same direction as ~v. (c) Find ~v · ~w.
(d) State a formula for the angle between two vectors. (e) Find the angle between
~v and ~w. (f ) Find ~v + ~w. (g) Find the component of ~w in the direction of ~v. (h)
Find the vector projection of ~w onto ~v. (i) Write ~w as the sum of two vectors, one
of them parallel to ~v, the other perpendicular to ~v. (j) Find ~v × ~w.
2. Let
~A,
~B,
~C be three vectors in space. What is the geometrical meaning of |
~A× ~B|
and |
~A · (
~B × ~C)| ?
3. True or False? (a)
~A × ~B = ~0 if and only if
~A and ~B are perpendicular. (b)
~A · (
~B × ~C) = ~A × (
~B ·
~C) for all vectors
~A,
~B,
~C in space. (c) If
~A ·
~B = ~A ·
~C and
~A =6 ~0 then ~B = ~C.
4. (a) Check that the two lines with parametric equation ~r1(t) =< 0, 2, ?3 >
+t < 1, 0, ?1 > and ~r2(s) =< ?2, 3, ?6 > +s < 3, ?1, 2 > intersect at the point
P = (1, 2, ?4). (b) What is the acute angle between the two lines? You can leave
your answer in terms of arccos.
5. Find a nonzero vector perpendicular to the vectors
~A =~i?~j+~
k, and ~B = 2~j?3
~
k,
and ?nd the area of the parallelogram spanned by ~A and ~B.
6. Find the equation of the plane passing through the point (0, 1, ?2) and containing
the line ~r(t) =< 0, 2, ?3 > +t < 1, 0, ?1 >.
7. Consider the parametric line ~r(t) =< ?2, 3, ?6 > +t < 3, ?1, ?2 > and the
plane of equation 2x ? y + 3z = 5. (a) Show that the line intersects the plane at
precisely one point, P , and ?nd its coordinates. (b) Find an angle that the line
makes with a vector normal to the plane.
8. The velocity of a particle moving in space is given by
d~r
dt
= ? sin t~i + cos t~j + 3
~
k .
(a) Find the position of the particle at time t = ? if the position vector at time t = 0
is ~i + 3
~
k. (b) Find the distance traveled by the particle along the curve ~r(t) from
t = 0 to t = ?.
Olen pärjännyt hyvin yliopisto-opinnoissa, mutta kvantikurssi on jäänyt kesken jo kahdesti. Opetuksessa ei ole vikaa.
En tajunnut yhtään mitään. En vieläkään ymmärrä miksi noin vaikea kurssi luennoitiin enkuksi.
Numeerinen analyysi -en tänä päivänäkään ole sen enempää tarvinnut kuin tajunnut mitä silloin opeteltiin Fysikaalinen kemia-aineen rakenne; se meni niin yli hilseen ettei mikään edes pölissyt. Elektronien esiintymistä integroitiin jostain puolen sivun pituisista lausekkeista.... Läpi meni kumpikin opettelemalla tärpit vanhoista tenteistä; toinen jopa hyvällä arvosanalla...
kaksi kertaa kävin kurssia istumassa, jonka jälkeen säädin opinto-ohjelmasta sen pois
huono olo kun katselee nro 12 laittamaa tehtävää :/
Matematiikan peruskurssi KTM-tutkinnon pakollisissa yleisopinnoissa. Siinä ei kansiksen tai talousmatikan taidoilla tehnyt yhtikäs mitään. Kuulostaa ihan hullulta, mutta kurssin pohjavaatimuksina oli lukion pitkä matematiikka ja muutama matikan yliopistotasoinen kurssi. Itselläni pohjatietoina pelkkä lukion lyhyt matematiikka ilman minkääntasoisia yliopiston matematiikan kursseja. Luennoitsijana tohtoriksi matematiikasta väitellyt natsi, joka kävi asiat tunneilla läpi kuin kustokselleen itsestäänselvyyksiä selittäen. Käytännössä kaikki kurssille osallistuvat olivat ihan hukassa. Yli puolet reputti kurssin, läpipäässeiden keskiarvo taisi olla 1 asteikolla 1-3.
Onneksi sain ylimääräisistä harjoituksista muutaman säälipisteen joiden avulla pääsin tenttiarviointiin yhdistäen juuri ja juuri läpi (kiitos silloisen matikka-nero poikaystäväni). Enkä ikinä ole myöhemmin tuon kurssin oppeja tarvinnut missään.
Ilmeisesti kauppatieteellisten oppilaitosten välillä on eroja, esim. Turussa "vastaava" kurssi oli suorastaan lapsellisen helppo omaani verrattuna.
pääsin rimaa hipoen kolmanneslla kerralla testistä läpi. ja minä kun luulin olevani matemaattisesti lahjakas.
Kvantista tuli heti viitonen ja se oli muutenkin mukavampi kurssi.
Sisulla läpi ja usko oli loppua monta kertaa.
Pakollinen etäsukukielen opinto. Opettaja, vanha unkarilainen rouva, luotti ulkoluvun voimaan. Sillähän kielitaito karttuu, kun samaa runoa toistaa unkariksi 5krt. Kertaakaan ei kyllä suomennettu ko. runoa... Tentti meni silti läpi ensiyrittämällä, arvosana 2 (/3). Tulosten jälkeen opettaja tuli vielä tauolla pyytämään minua jatkamaan unkarin opintoja jatkokurssille ja unkarin kulttuurin kurssille. En mennyt :)
Kolmannella yrittämällä meni.
*Kääkkä*