Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten 9v kaveri totesi aamupalalla:

Vierailija
21.02.2011 |

Se on niin outoa kun teillä pitää aamupala tehdä itse.

Meillä aina äiti tekee valmiiksi, varsinkin jos olen pelaamassa pleikkaa.

No niin kai joo... olin vähän ihmeissäni sillä kaikki tarvikkeet olin laittanut siihen pöytään. Muroja ja maitoa.

Jugurttia.

Paitettuja kananmunia ja paahtoleipää.

Lämmintä kaakaota kannussa.

Kinkkua ja juustoa.

Kurkkua ja tomaattia.

Mehua ja teetä.

Mun vanhin lapsi 11v otti teetä niin hälle vielä totesi että outoa että teekin pitää tehdä itse.

Kommentoin vain noihin ohimennen että mielestäni on noin helpompi jotta jokainen voi pöydästä ottaa mitä itse haluaa. Mut hän ajatteli asian että kaikki pitää tehdä itse kun mun lapset tuli keittiöön ja tuumasivat kiva kun olet laittanut aamupalan valmiiksi. Meitä on niin moneen lähtöön ;)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei ole ketään sitä hänelle laittamassa, jos lähdetään töihin klo 6.30.

Lastesi kaveri on varmaan joku Nico-Curling-Petteri...

Vierailija
2/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, tulee tuostakin hemmotellusta Pleikkarin pelaajasta varmasti vielä joskus presidentti..

BTW, tein aamupala kuulostaa ihanalta, voi kun itsekin jaksaisi noin paljon panostaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle kaverille varmaan äiti kantaa aamupalan pleikan luo ja syöttääkin.

Vierailija
4/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerätä kehuja miten hienon aamiaisen olit valmistanut?

Vierailija
5/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla aamupala on tilanne (todennäköisesti yksi monien joukossa) jossa lapsisi osoittavat itsenäisyyttä. Heidän perheessään aamupala on tilanne jossa osoitetaan välittämistä.

minun äitini teki minulle aamupalan vielä lukiossa ollessanikin. En silti ole erityisen myöhään itsenäistynyt (muutin kotoa yo-kuunteluiden jälkeen), enkä saamaton pullamössöhenkilö. Sen sijaan osaan osoittaa välittämistä myös omassa perheessäni toisille tehtävillä pikkupalveluksilla. Samaan aion pyrkiä omia lapsiani kasvattaessani.

Vierailija
6/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamupala on yleensä paahtoleivän pala, ja levitettä päällä. Monesti minä sen tekaisen, koska istun paahtimen vieressä ja homma kestää 5 sekuntia. En ole ajatellut, että tämäkin voisi olla paheksunnan syy av:lla...

Vierailija
7/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli vain miettiä sitä miten joku asia mitä itse pitää niin selvänä voi olla toisille niin outo ja ihmeellinen asia. Mielestäni kyllä tuon ikäiset (7v ylöspäin) osaa itse aamupalan laittaa tarvittaessa. Mut älä huoli, kestän kyllä kritiikin.

ap

Vierailija
8/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla aamupala on tilanne (todennäköisesti yksi monien joukossa) jossa lapsisi osoittavat itsenäisyyttä. Heidän perheessään aamupala on tilanne jossa osoitetaan välittämistä.

minun äitini teki minulle aamupalan vielä lukiossa ollessanikin. En silti ole erityisen myöhään itsenäistynyt (muutin kotoa yo-kuunteluiden jälkeen), enkä saamaton pullamössöhenkilö. Sen sijaan osaan osoittaa välittämistä myös omassa perheessäni toisille tehtävillä pikkupalveluksilla. Samaan aion pyrkiä omia lapsiani kasvattaessani.

Minun mielestä myös se että yhdessä istutaan aamupalalle, syödään ja keskustellaan.

Kyllä toki toiselle voi leivän tehdä valmiiksi, mutta sen ei mielestäni pitäisi olla itsestään selvyys. Jos lapsi tuossa tilanteessa miettii miten täytyy toimia niin se on mielestäni hieman ongelma.

ap

Vierailija
10/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala tehty valmiiksi ja vielä noin monipuolinen.

Vierailija
11/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voitais ruveta keskustelen niistä? Aina hukkuu toi alkuperäinen aihe...

Mun pojan kaveri kerran totes että eiks teillä ikinä syödä vaikka kalapuikkoja tai jotain normaalia :) Mä kun inhoan valmisruokia, niin meillä on aina jotain itsetehtyä. Niin ollaan erilaisia ja erilaiset tavat perheissä, ja hyvä niin!

Vierailija
12/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli nostellut kamaa jääkaapista pöydälle. Ei siinä minusta mitään aamiaista ole TEHTY. Mut whatever, av:llä ilmeisesti on ihme, että on jotain purtavaa edes siellä kaapissa. Itsenäiset pikkuaikuiset sit alkavat siitä koota einestä paahtiksen päälle heti kun on tissistä vieroitettu... Ja juu, tottakai 9.-vuotias osaa TARVITTAESSA tehdä leivän (mun lapseni osasi tehdä sen noin 2,5-vuotiaana) mutta miksi ihmeessä hänen loma-aamuna tarvitsee?

Vierailija
13/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi nyt, mutta mitä tossa oli TEHTY? ap oli nostellut kamaa jääkaapista pöydälle. Ei siinä minusta mitään aamiaista ole TEHTY. Mut whatever, av:llä ilmeisesti on ihme, että on jotain purtavaa edes siellä kaapissa. Itsenäiset pikkuaikuiset sit alkavat siitä koota einestä paahtiksen päälle heti kun on tissistä vieroitettu... Ja juu, tottakai 9.-vuotias osaa TARVITTAESSA tehdä leivän (mun lapseni osasi tehdä sen noin 2,5-vuotiaana) mutta miksi ihmeessä hänen loma-aamuna tarvitsee?

lämmin kaakao kannussa, paahtoleivät, paistetut kananmunat ja oletan et ne tomaatit ja kurkut oli viipaloita. mut eihän tässä pontti toi ollutkaan.

Paitovei, kaikilla ei ole lomaviikko ny.

Vierailija
14/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ap oli nostellut kamaa jääkaapista pöydälle. Ei siinä minusta mitään aamiaista ole TEHTY."

hih:) Jos nyt sitä pilkkua ruvetaan kerran viilaamaan, niin..

eihän siinä ollu tehty mitään, mut

Paitettuja kananmunia ja paahtoleipää.

Lämmintä kaakaota kannussa.

Meillä ne ei ainakaan itestään tule kaappiin josta sitten nostellaan pöydälle. Kiva että teillä tulee!:)

Vierailija
15/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin köyhät tarjoilut, tekisin kyllä itse lapsille leivät.

Vierailija
16/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ot, mutta en minäkään tuota kehtaisi aamiaiseksi kutsuajos on noin köyhät tarjoilut, tekisin kyllä itse lapsille leivät.

Montako ruokalajia teillä on aamiaisella pöydässä? Meillä 4.

Vierailija
17/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teekannu ja kahvikannu, kahta hedelmämehua, paahtoleipää, marmelaadia, voita, muroja, maitoa, muutamaa hedelmää, ja sitten vielä se varsinainen aamupala eli makkaraa, pekonia, kananmunia, hash browns, paistetuja tomaatteja ja papuja. Viikonloppuna on vielä makeaakin tarjolla esim. suklaacroissanteja tai joku muu leipomus. Kai tämä nyt ihan minimi on? Äidilläni on arkenakin kuohuviiniä ja mansikoita aamupalalla, ja tätä pidän jo vähän liioitteluna. Vaikka eipä hän sitä kuohuviiniä lapsille tarjoa.

Vierailija
18/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuon ikäinen osaa jo tehdä itse voileivän. Sääli, ettei kotona luoteta lapseen, vaan passataan kaikki valmiiksi.

Vierailija
19/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä.. toiset ottaa vähän itteensä tms ihan käsittämättömistä asioista : DD?

Vierailija
20/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan aikuinen ihminen ihmettele jonkun 9-vuotiaan sanomisia tuohon malliin ilman jotain taustamotiiveja. Minulle on ainakin aivan selvää, että kyseinen vieras on muualla tottunut eri meininkiin. Tässä ei ole mitään ihmeellistä, joka perheessä on vähän eri tavat, ja yleensä varmaan vieraita hiukan passataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme