Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten 9v kaveri totesi aamupalalla:

Vierailija
21.02.2011 |

Se on niin outoa kun teillä pitää aamupala tehdä itse.

Meillä aina äiti tekee valmiiksi, varsinkin jos olen pelaamassa pleikkaa.

No niin kai joo... olin vähän ihmeissäni sillä kaikki tarvikkeet olin laittanut siihen pöytään. Muroja ja maitoa.

Jugurttia.

Paitettuja kananmunia ja paahtoleipää.

Lämmintä kaakaota kannussa.

Kinkkua ja juustoa.

Kurkkua ja tomaattia.

Mehua ja teetä.

Mun vanhin lapsi 11v otti teetä niin hälle vielä totesi että outoa että teekin pitää tehdä itse.

Kommentoin vain noihin ohimennen että mielestäni on noin helpompi jotta jokainen voi pöydästä ottaa mitä itse haluaa. Mut hän ajatteli asian että kaikki pitää tehdä itse kun mun lapset tuli keittiöön ja tuumasivat kiva kun olet laittanut aamupalan valmiiksi. Meitä on niin moneen lähtöön ;)

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan sama syökö lapsi keittiössä vai television ääressä! Telkun edessä taitaa juuri syödä ne yh-äitien lapset, joilla ravitsemuskasvatus on muutenkin ihan perseestä. Ja lapset lihavia lössyköitä.

Vierailija
62/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun lapsesi syövät aamulla?

Vierailija - 21.02.11 09:30 (ID 12138371)

Itse en missään nimessä antaisi lasteni syödä noin helvetillistä sokerimäärää yhdellä aterialla!?

PLUS

luomumaitoa tai soijamaitoa

marjoja, hedelmiä

itsetehtyä mysliä, jossa pähkinää, kaurahiutaleita, pellavansiemeniä, leseitä, kuivattuja marjoja ( suomalaisia )

kenties kanamunia

kenties luomukinkkua

joskus puuroa, johon voi laittaa vähän hunajaa ja kanelia

( ilman kumariinia )

aikuisille vihreää teetä, kahvia

Että jotain tollasta meillä syödään, sekä lapset, että aikuiset; kiitos kysymästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO HUH HUH millainen sokeriaamiainen AaPeellä!?

Muroja ja maitoa = KAIKKI MUROT ovat täynnää lisäaineita ja sokeria

Jugurttia = täynnä lisäaineita ja helvetisti sokeria

Paitettuja kananmunia ja paahtoleipää = VEHNÄ on erittäin epäterveellistä, lapsille ei saisi syöttää sitä ollenkaan

Lämmintä kaakaota kannussa = sokerijuomaa

Kinkkua ja juustoa.

Kurkkua ja tomaattia.

Mehua ja teetä = mehua eli sokerijuomaa

Itse en missään nimessä antaisi lasteni syödä noin helvetillistä sokerimäärää yhdellä aterialla!?

Onks tällänen ihan tavallista lapsiperheissä?

Josko jugurtti onkin ollut maustamatonta?

Josko teehen ei laiteta sokeria?

Muroissakin on vaihtoehtoja niihin missä ei paljoa sokeria.

Olisko sokeritonta mehua?

Mistäs me tiedetään?

Tossa perheessä mehu tuskin oli itsepuristettua tai mikään muukaan itse tehtyä tai luomua - siitä olisi ollut maininta.

Ja sokerittomat mehut ne vasta hirveitä lisäainepommeja on.

Vierailija
64/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista sitten jokainen valitsee mieleisensä. Niitä syön niin minä kuin muukin perhe, enkä koe sitä mitenkään passaamiseksi. Ei tarvitse levitellä ruokia pitkin keittiön pöytää, kun laittaa tarjottimellisen voileipiä esille ja viereen kannullisen maitoa ja toisen mehua. Kaakao aamupalalla on minusta täysin turhaa, samoin paahtoleipä.

Vierailija
65/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muroja ja maitoa = KAIKKI MUROT ovat täynnää lisäaineita ja sokeria

Jugurttia = täynnä lisäaineita ja helvetisti sokeria

Paitettuja kananmunia ja paahtoleipää = VEHNÄ on erittäin epäterveellistä, lapsille ei saisi syöttää sitä ollenkaan

Lämmintä kaakaota kannussa = sokerijuomaa

Kinkkua ja juustoa.

Kurkkua ja tomaattia.

Mehua ja teetä = mehua eli sokerijuomaa

Onks tällänen ihan tavallista lapsiperheissä?

Vierailija
66/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

passaa poikiaan. Ovat aamu-unisia ja itse olen taas aamuvirkku. 12 ja 10 v pojat aloittavat arkiaamut sohvalla peiton alla telkan ääressä. Joka aamu vien ravitsevan ja hyvä aamupalan molemmille sohvalle juomineen. Sitten rauhassa syövät ja heräilevät ennen aamupesuja ja kouluunlähtöä.

Tästä huolimatta molemmat poikani osaavat kokata ja leipoa ja passaavat välillä äitiään keittämällä teetä ym. Tämä on vain meidän perheen ammutapa.

Vierailija
67/67 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle yksikin hyvä syy siihen, että syödään olohuoneessa tai television edessä! Tai ylipäätään muualla kuin keittiössä, pöydän ääressä istuen?