Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pitää ikkunaa iltaisin auki TUNTEJA vaikka pakkasta yli -20c.

Vierailija
21.02.2011 |

Onko ihme että taloyhtiön lämmityskustannukset on isoja.. Mietin, että miten ne tarkenee? Meillä on muutenkin viileää, vaikka patterit on niin täysillä kun saa, ja toiset majailee ikkunat auki! huh huh!

ilmanvaihto näissä taloissa on oikeesti huippuluokkaa, ettei kyllä sen takia tuuleta..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan AV:lla.

Meillä on makkarin ikkuna ollu koko talven vähän raollaan 24h/7

Vierailija
22/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan AV:lla. Meillä on makkarin ikkuna ollu koko talven vähän raollaan 24h/7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmaan oliskin 30 jollei pitäis ikkunaa auki TUNTEJA joka päivä. Millloinkohan tää säätäminen loppuu?

[/quote]

Asutaankohan samassa taloyhtiössä pirkanmaalla vai onko teilläkin sama putkifirma joka ei saa hommia hoidettua.

Vierailija
24/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpötilaa lasketaan parilla asteella. Itse suljen aina makuuhuoneen lämpöpatterin yöksi. Pitäisin ikkunankin auki, mutta se olisi kohtuutonta aviomiestä kohtaan, koska hän pitää lämpöisestä.

Vierailija
25/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI asutaan omakotitalossa eikä tarvitse maksaa "huolettomien" asukkaiden energiantuhlausta. Minua puistattaa tuo ikkunoiden aukipitäminen talvella jo ympäristöseikkojenkin vuoksi. Toinen juttu on tietenkin raha. Jokainen asukas kun maksaa kaikesta käytetystä energiasta muodossa tai toisessa - vastikkeessa tai vuokrassa. Minä en ainakaan viitisisi heittää rahaa hukkaan tuolla tavoin.

Vierailija
26/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse Raumalla olevasta kerrostalosta? Tiedän yhden kahkon sieltäpäin, kun kertoo aina pitävänsä ikkunaa auki, kun on niin kuuma!

Vierailija
27/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näillä pakkasilla on makkarin ikkuna 24/7 raollaan. ihanan raikas ilma.

Puulla pääosin lämmitetään nii et ei oo kenenkään lämmityskuluista pois

Vierailija
28/42 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näillä pakkasilla on makkarin ikkuna 24/7 raollaan. ihanan raikas ilma. Puulla pääosin lämmitetään nii et ei oo kenenkään lämmityskuluista pois

kun itse olen tälläinen vilukissa (vaikka olen läski) että nytkin 2 teepaitaa,villapusero ja toppatakki päällä istun koneella,(tosin ikkunoista vetää mitkä ovat selkäni takana) ja palelen silti.takka meilläkin ollu jo tänään päällä. niin että joku pystyy pitämään vielä ikkunaa raolla..ei ole kiva olla helposti paleleva!

Vierailija
29/42 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaa..taitaa olla meijän naapuri asialla ikkunoista, johan soittivat ympäri viranomaisia asiasta miten eletään. Ei voi kun nauraa kaikille mitä toimintaa! hankkikaa vitun kyylät se oma elämä.

Vierailija
30/42 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heipä hei naapuri!

Meidän talossa on juu tehokas ilmanvaihto. Joka huoneessa puhaltaa ja vetää. Siitä huolimatta minulla on ympäri vuoden, joka yö, ikkuna auki makkarissa. Pidän hapesta. Minusta on kiva hengittää. Öisin ei tarvitse myöskään lämpöä.

Asun pohjoisessa ja täällä on usein -30 pakkasta. Silloinkin minulla on ikkuna auki. Vain noina öinä käytän täkkiä, muulloin mulla on pelkkä lakana peittona. Ja olen alasti.

Tällainen olen ollut aina, eikä ole vaihdevuodet.

Kerrostaloissa on aina niin kuumakin, että töistä tullessa otan ensimmäiseksi vaatteet pois ja olen alasti.

Vierailija
31/42 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ympäristöstä ja omasta vuokrasta huolestunut ilmoittaa tuollaisesta energiasyöpöstä eteenpäin! Ei ole mitään järkeä pitää pattereita päällä ja samalla pitkään ikkunaa auki.

Vierailija
32/42 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ympäristöstä ja omasta vuokrasta huolestunut ilmoittaa tuollaisesta energiasyöpöstä eteenpäin! Ei ole mitään järkeä pitää pattereita päällä ja samalla pitkään ikkunaa auki.

Ja mihinkähän Stasiin siitä nyt ilmoittaisi, että joku kansalainen _pitää ikkunaa auki_ :DDD

Tiedätkö, että ne patteritkin voi vääntää kiinni? Tai ainakin pienemmälle.

Vierailija
33/42 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä typeryksiä on taloyhtiöissä liikaa.

Meilläkin talossa asuu yksinäisiä n. 45-60 v. emäntiä ja jostakin syystä he kaikki pitävät ikkunoita ympäri vuoden auki.

Yhdellä on kuulemma astma, toinen on peräti lääkäri, mutta harrastaa Chinchilloja ja kolmas harrastaa alkoholia. Kaikki nämä pitävät ikkunoita aina auki,ja me (30 kymppinen pariskunta+ 5 vuotias tytär),kärsimme kylmyydestä.

Meidän makuuhuone on juuri näiden kolmiossa ja pakkasta pukkaa joka puolelta!

Isännöitsijä on astmanaisen kaveri ja ei muka voi asialle mitään!

Parhaimmillaan nukutaan kaikki pipot päässä...

Pitääkö lähteä rohkeasti hakemaan oikeutta lakituvasta...

Mitä mieltä kansalaiset olette tästä?

Vierailija
34/42 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkuna tai parvekkeen ovi auki.

Vierailija
35/42 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

marraskuussa. NOin suunnilleen. Saa rauhassa ihmetellä. Kaipaan viileää, raikasta ilmaa ja varsinkin ennen nukkumaanmenoa. Olkoon kuinka hyvä ilmanvaihto vaan

Vierailija
36/42 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten kukaan ei ole maininnut näitä sisällä tupakoiva! Nehän vasta tuulettaa ympäri vuorokauden, kesällä ja talvella, ja haju leviää naapuriasuntoihin...

Vierailija
37/42 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mitäs noista lämmityskuluista, ne nousee kumminkin ja ei se mitään vaikuta mitä mä teen ja narinarinari. Riittävän monta ihmistä kun ajattelee noin, niin tottahan on kallista tuo lämmittäminen. Huh huh. Mutta näinhän se aikanaan oli opiskelijatalossa, ikkunoita pidettiin auki ja suihkussa lotrattiin iät ajat, kun se näkyy vaan vuokrassa, en mä sitä suoraan maksa. Heh.

Vierailija
38/42 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kerros/rivitalo asujien aatelia.

Yhdellä ikkuna apposellaan, koska asunto kuuma. Toinen hytisee omassaan kaikki vaatteet päällä. Kyllä se vaan niin on, että silloin lämpö jakaantuu pattereiden kautta epätasaisesti.

Vierailija
39/42 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterin termostaatista vaan patteri kiinni. Niin se asia hoituu. (Huoltomies tulee iloisesti sulkemaan, jos ette itse osaa noin simppeliä hommaa.)

Todella typerää sanoa, että liian kuumuuden takia on pidettävä ikkunaa aina auki.

Jos on omat patterit kiinni, on mahdotonta, että naapureiden asunnot lämmittäisivät teille + 25. Jos muuta väittä, valehtelee.

T: rakennusinsinööri

Vierailija
40/42 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun vanhemmat on ihan oikeasti niin urpoja, että niillä on patterit täysillä ja ikkunoita auki. Kerran viikon loman aikana naapuri ja huoltoyhtiö kävivät sulkemassa ikkunoita. Äiti oli hermona, että asunto(-osake) oli kuin sauna. Termostaatit on ritilän takana. Ei voi pienentää ilman työkaluja.

Että silleen, ei oo urbaanilegenda.