Tiedätkö miksi sängyn päädyn seinässä ei saa olla mitään???
Jos sängyn päätyyn seinälle on ripustettu painavaa taulua tai peiliä tai lamppua, niin se voi ensinnäkin häiritä alitajuisesti yöunta ja toisekseen se voi olla oikeastikin vaarallista. Mikään naula ei ole niin varma ratkaisu, etteikö sieltä voisi yöllä tippua päähän peili tai taulu.
Myöskään lasten sänkyjen yläpuolelle ei ole syytä kiinnittää hyllyjä tai tauluja. Lastenkin yöuni voi häiriintyä yhtälailla, kun alitajuisesti voi olla pelko, että tuleeko sieltä jotain joskus päälle.
Sängyn tulisi olla paikka, johon mikään esine tai lamppu ei voi tippua.
Kattolamput ovat usein parisängyn päällä, tähän ratkaisuksi ilmavan kevyt paperilamppu (niitä myydään tosi hyvännäköisiä).
Feng Shuissakin perusoppi on tuo, että ei mitään sängyn päätyyn seinälle, yllämainituista syistä.
Kommentit (46)
Ja sen päällä pientä tilpehööriä. Alkuun kävi mielessä, että mitä jos se tipahtaa tuosta kyproc-seinältä. Mutta en mieti sitä enää kun ei ole tipahtanut :)
Meillä on iso, painava taulu sängyn päädyssä. Emme ole koskaan asiaa miettiineet, taloudestamme löytyy aikas paljon tauluja muutenkin. Toki niiden alle saattaa pieni pilttimme kuolla, kun ohi menee...
Enemmän kokisin ahdistuvani tästä huolen kantamisesta, jos tämmöistäkin tarvitsee miettiä.
hämmästynyt, kuinka monilla on sängynpäädyissään oikeasti vaarallista painavaa esinettä (tippuessaan) ja että tätä mahdollisuutta ei ole edes mietitty. Outoa.
Ei meinaan mahdu parisänky tuohon huoneeseen kuin tasan yhteen kohtaan. Muutenkin on kaikki päin mäntyä.
Miksei siellä saisi olla mitään? Mulla on siinä kohtaa seinässä höyhenistä ja langoista tehty unisieppari, jos se sieltä tippuu eipä paljon haittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:59"]
mulla mies rojahtaa iltaisin aina päälle, mutta ei suurempaa vahinkoa ole vielä tullut :)
[/quote]
Millä kiinnität miehen päiväksi seinään? Ihana miehensäilytysidea!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2011 klo 11:49"]
Onko sulla tota taulua, peiliä tai lamppua metri- tai kilotavarana, vai miksi käytät tuota hölmöä ilmaisua. Mielestäni oikein olisi painava taulu, peili tai lamppu
Hah haa, kiitos neuvosta. ;)
Jos jotain haluaa seinälle, niin vinkkinä: kiva maali tai sisustustarrat tai joku kaunis tapetti vain sille seinälle.
Meillä on vain kiva maali. Itse vähän kauhulla olen välillä katsonut muiden sängynpäätyjä. Jollakin oli jopa peili katossa, joka oli päivällä rojahtanut sängylle. Onneksi päivällä.
Mitä jos sisustustarra kuoriutuu seinältä ja valahtaa nukkuvan päälee ja tukehduttaen hänet !!!!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:59"]
mulla mies rojahtaa iltaisin aina päälle, mutta ei suurempaa vahinkoa ole vielä tullut :)
[/quote]
Millä kiinnität miehen päiväksi seinään? Ihana miehensäilytysidea!
[/quote]
laitan noja-asentoon seinää vasten :)
Meillä on sängyn päädyssä seinään kiinnitetty kirjahylly täynnä kirjoja. On pysynyt ja pysyy, kun kiinnittäjä tietää mitä tekee.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2011 klo 12:19"]
muistan mainoksen missä tv oli kiinnitetty kattoon sängyn yläpuolelle :)
[/quote]
Tässä meidän omakotitaloalueella kun käytiin katsomassa ensin yhtä toista taloa, siellä oli makuuhuoneessa taulutelkkari katossa sängyn yläpuolella, joka huoneessa taisi olla telkkareita, ja sit oli niitä kaiuttimiakin ties missä nurkissa. Muuten talo oli aika kauhea, lattiat narisi ihan hirveästi ja ne oli joka huoneessa eri materiaalia. Meni kyllä nopeasti kaupaksi, oli melko halpa hinta, tosin moni ei olisi sitäkään maksanut.
En tiennyt feng shuista kun talon sisustusta mietittiin. Meillä on makuuhuoneessa kaapit molemmin puolin sänkyä ja kaapisto myös jatkuu sängyn yli. Mites nyt menee ne feng shuit?
En ole huomannut mitään ongelmia nukkumisen suhteen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2011 klo 11:49"]
Onko sulla tota taulua, peiliä tai lamppua metri- tai kilotavarana, vai miksi käytät tuota hölmöä ilmaisua. Mielestäni oikein olisi painava taulu, peili tai lamppu
Hah haa, kiitos neuvosta. ;)
Jos jotain haluaa seinälle, niin vinkkinä: kiva maali tai sisustustarrat tai joku kaunis tapetti vain sille seinälle.
Meillä on vain kiva maali. Itse vähän kauhulla olen välillä katsonut muiden sängynpäätyjä. Jollakin oli jopa peili katossa, joka oli päivällä rojahtanut sängylle. Onneksi päivällä.
Mitä jos sisustustarra kuoriutuu seinältä ja valahtaa nukkuvan päälee ja tukehduttaen hänet !!!!
Muistan vieläkin, kun n. 10-vuotiaana sänkyni viereisellä seinällä ollut Suosikin megajuliste tippui päälleni yhtenä yönä. Meinasin siihen herätessäni saada jonkun sydärin, joten ei enää mitään sänkyn päätyyn, kiitos! :)
En halua mitään hyllyjä tai tauluja sängyn yläpuolelle, haluan näköyhteyden ovelle ja ikkunaan eikä saa olla peilejä makuuhuoneessa. En piittaa feng shuista, mutta makuuhuoneessa ei tarvita turhia pölynkerääjiä, tavaransäilytys sängyn yllä on epäkäytännöllistä ja haluan katsella makuuhuoneen isoa taulua sängystä käsin. Peileihin katsominen yöllä on pelottavaa typerien lapsuustraumojen takia.
Meteoriitti voi pudota päähän kun nukkuu.
Mä googlettelin ihan lankkuhyllyä ja päädyin tähän keskusteluun, mutta täytyypä kommentoida. En noudata sisustuksessa mitään Feng Shuin oppeja vaikka joskus olen niitä lueskellutkin. Kuitenkin mulla on aina ollut sellainen olo, että sängyssä maatessa mun täytyy nähdä ovelle, makuuhuoneeseen en halua peilejä enkä voisi kuvitella, että laittaisin sängyn päätyyn hyllyä. Itse asiassa vähän aikaa sitten muutettiin uuteen asuntoon ja kun mietin sisustusta harkitsin jotain hyllyä sängyn päätyyn (niitä kun aika paljon näkee nykyään) mutta tulin siihen tulokseen, että ei pysty :D
Mulla on sängyn päädyssä pikkutauluja. Valokuvia. Ne jos yöllä irtoilee ja tippuu päälle niin kovin pahaa vahinkoa ei pääse tapahtumaan.
Olen sisustanut taloani Feng Shuin oppien mukaan, niin paljon kuin mahdollista on. Mielestäni siitä ei ole haittaa ollut, enemmän hyötyä. Chi virtaa hyvin entisten tavaramäärien sijaan. Sängyn päätyseinällä on ripustettu eroottisävyinen taulu. Se ei yöuntani ole vienyt, ehkä toimii toisinpäin, nukun kyllä todella hyvin. Feng Shuin tarkoitus on tuoda mielenrauhaa, ja sitä olen kyllä saanut, en tiedä johtuuko tilanne jostakin muusta.
Niin olen mies ja asun yksin isossa omakotitalossa, jossa on mielettömästi tilaa olla.
Tykkään.
En ole koskaan kuullutkaan mistään fengshuista sisustuksessa mutta ei mulla ole mitään ongelmiakaan pääni suhteen.
Minäkään en ollut ikinä kuullut fengshuista, kun sitten luin siitä niin huvitti koska olin muutenkin noudattanut niitä oppeja :D Mulle ei tulisi mieleenikään laittaa mitään sängyn yläpuolelle, eikä sänkyä ikkunan eteen eikä peiliä makkariin, ne ei vaan tunnu oikeilta eikä hyviltä jutuilta.