Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö miksi sängyn päädyn seinässä ei saa olla mitään???

Vierailija
20.02.2011 |

Jos sängyn päätyyn seinälle on ripustettu painavaa taulua tai peiliä tai lamppua, niin se voi ensinnäkin häiritä alitajuisesti yöunta ja toisekseen se voi olla oikeastikin vaarallista. Mikään naula ei ole niin varma ratkaisu, etteikö sieltä voisi yöllä tippua päähän peili tai taulu.

Myöskään lasten sänkyjen yläpuolelle ei ole syytä kiinnittää hyllyjä tai tauluja. Lastenkin yöuni voi häiriintyä yhtälailla, kun alitajuisesti voi olla pelko, että tuleeko sieltä jotain joskus päälle.

Sängyn tulisi olla paikka, johon mikään esine tai lamppu ei voi tippua.

Kattolamput ovat usein parisängyn päällä, tähän ratkaisuksi ilmavan kevyt paperilamppu (niitä myydään tosi hyvännäköisiä).

Feng Shuissakin perusoppi on tuo, että ei mitään sängyn päätyyn seinälle, yllämainituista syistä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 10:56"]

Mä googlettelin ihan lankkuhyllyä ja päädyin tähän keskusteluun, mutta täytyypä kommentoida. En noudata sisustuksessa mitään Feng Shuin oppeja vaikka joskus olen niitä lueskellutkin. Kuitenkin mulla on aina ollut sellainen olo, että sängyssä maatessa mun täytyy nähdä ovelle, makuuhuoneeseen en halua peilejä enkä voisi kuvitella, että laittaisin sängyn päätyyn hyllyä. Itse asiassa vähän aikaa sitten muutettiin uuteen asuntoon ja kun mietin sisustusta harkitsin jotain hyllyä sängyn päätyyn (niitä kun aika paljon näkee nykyään) mutta tulin siihen tulokseen, että ei pysty :D

[/quote]

Fengshuissa on paljon sellaista, mikä on ihan maalaisjärjen mukaankin loogista. Kyse ei ole niinkään siitä, että olisi kovinkaan todennäköistä, että kaikki sängyn päädyn yläpuolella oleva tavara oikeasti tippuisi, vaan juuri siitä alitajuisesta vaaran tunteesta, joka sitten häiritsee unta.

Sähkölaitteiden "häätämistä" makuuhuoneesta ohjeistetaan myös siinä tv:n unikulma-mainosohjelmassa, on ihan fakta, että ihmisen aivoilla on oma sähkömagneettinen kenttä ja toisaalta sähkölaitteillakin sellainen on, tämän voi todeta ihan normaalilla retkeilykompassilla, neula muuttaa suuntaa sähkölaitteen lähellä, jos laitteessa on virta.

Vierailija
42/46 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaanhan akupunktiotakin pidettiin täytenä huuhaana, nyt akupunktiohoitoja pidetään tehokkaina ja niitä antavat monet ns. länsimaisen lääketieteen lääkäritkin.

Fengshui on tavallaan tilojen akupunktiota. Tosin sen ympärillä pyörii kaikenmaailman yrittäjää. On epävirallinen käsitekin kuin "naistenlehtifengshui" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo nyt on pahinta puppua mitä olen pitkään aikaan lukenut. Minulla on ollut seinällä sängyn päädyssä ollut jopa pari hyllyä propattuna betoniseinään kiinni, eikä ole koskaan tullut mieleenkään, että ne olisivat voineet irrota ja pudota päälleni kaikkine kirjoineen. Tuo Fenf Shui on täyttä roskaa, ihmettelen suuresti miksi ihmiset uskovat moiseen moskaan.

Vierailija
44/46 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feng shuihai! Lapseni sängyn päädyssä seinällä on ristiinnaulitun Jeesuksen kuva.

Vierailija
45/46 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mies rojahtaa iltaisin aina päälle, mutta ei suurempaa vahinkoa ole vielä tullut :)

Vierailija
46/46 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yläpedissä sisko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi