Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, joilla on yhteinen tili miehen kanssa, pimitätte rahaa?

Vierailija
20.02.2011 |

Minä harrastan kotikutsumyyntiä, josta tulee hiukan käteistä rahaa, jonka voin käyttää itse. Tosin taidan lopettaa sen, koska siitä ei tule riittävästi tuloja työmäärään nähden. Tulot ovat oikeastaan miinuksella kun bensat otetaan huomioon, mutta ne bensat sitten menevät sieltä yhteiseltä tililtä, joten minulle jää kyllä käteen hiukan käytettävää.

No sitten minulla on salatili, johon menee lasten kotihoidon tuki (mieheni ei tajua että saamme sellaista, kun olen töissäkin...). Ja rahat joita äitini silloin tällöin lahjoittaa. Mutta voi olla että jo ensi syksynä kotihoidon tukikin loppuu, kun joudun ehkä laittamaan nuorimmaisen oikeaan päivähoitoon.

Ehdotuksia; mistäs saisin salaisia tuloja?

Olen itse miettinyt vähän kirjailijan uraa. Saisin helposti kirjoitettua sellaisia eroottisia ja vähän kieroutuneita tarinoita, jolla voisi olla lukijakuntaa. Mutta mieheni ja sukuni ja ystäväni (uskovaisia kaikki) olisivat kauhuissaan sellaisista kirjoista, joten pitäisi tehdä se salanimellä, hoitaa posti postilokeron kautta jne. Onnistuisikohan sellainen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta uskottavalta.

Vierailija
22/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään miehellä ei ole koskaan rahaa, kun tuhlaa ne ja suurin osa menee omiin laskuihinsa.

Minä laitan joka kuukausi mahdollisuuksien mukaan vähän rahaa jemmaan. Mies ei tiedä, koska muuten maksattaisi kaikki ruokakulut ja bensat minulla.

Nyt on vajaa 3000 euroa kasassa pahan päivän varalle : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi ottaa toisen nimiin velkaa, ei siis edes aviomies voi ottaa vaimon nimiin velkaa. Sun on itse pitänyt laittaa nimes niihin lainapapereihin alle.

JOs et ole laittanut niin sitten se velka ei ole sinun nimissäsi.

Otas nyt selvää pankista suoraan kuinka paljon velkaa on sinun nimissäsi, joko yhteisenä tai henkilökohtaisena.

Varsinaiseen kysymykseen: meillä yksi yhteinen tili jonne molempien palkat menee ja kaikki kulut maksetaan. Molemmat saavat ja voivat vapaasti käyttää ko. tilin rahoja. Meillä toimii koska molemmat ovat samanlaisia rahakäyttäjiä ja kumpikaan ei vahdi toisen rahankäyttöä.

Lisäksi on yhteisiä säästötilejä yms. JA molemmilla on omia henkilökohtaisia tilejä joille ylimääräisiä "tuloja" menee. Mies hankkii ulkomailta huutokaupoista tavaraa ja myy ne Suomessa. En edes tiedä kuinka paljon miehellä on rahaa näistä bisneksistään. Eikä itse asiassa kiinnosta edes, omathan ovat rahansa. Sen tosin totesin että kun taloon tulee iso kellarikerroksen remontti niin voisi sieltä jemmatililtään pistää rahaa remonttiin ettei tarvii niin paljoa velkaa ottaa. Oman jemmatilini saldo on tällä hetkellä noin tonnin luokkaa.

Vierailija
24/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin tajunnnut koko aloitusta, haluatko nyt pimittää sitä rahaa ja mistä ja miten? Ja miten niin yhteinen tili, jos sulla on kerran omakin tili..?

Vierailija
25/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi, niin ei meillä yhteistä tiliä olisi.

Vierailija
26/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tilillä pitämisessä ole mitään mieltä, kun näinä aikoina sille ei saa edes korkoa. Jos todella haluat pitää omaa jemmaa, niin hankit itsellesi pankista (ja siis tietenkin jostain muusta kuin siitä omasta pankista) tallelokeron, johon jemmaat ne rahasi. Ei tiedä mies eikä mahdollisen eron tullessa tule esille. Näin teki tätini, joka valmisteli eroaan todella pitkään.

Vierailija
27/31 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma tili, jonne tulee mun oma palkka ja lapsilisät. Maksan pk-maksut, ruuat, lasten vaatteet, osan meihenkin vaatteista, kodin sisustuksen ja omat menot. Kun rahat loppuu, pyydän lisää mieheltä.

Joskus yritän säästää rahastoihin js osakkeisiin. Ei mulla ole mitään salattavaa.

Mitä jos perustaisit toiminimen ja avaisit sille tilin. Maksat sitten teidän yhteiseltä tililtä toiminimen tilille rahaa kerran kuussa ja keksit miehelle hyvän selityksen. Lasten harrastusmaksu, työpaikan lounaat tms. Näin typerään ongelmaan tarvitset jonkun luovan ratkaisun. Ta isitten vaan jätät sen luuserin.

Vierailija
28/31 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pimittäisin, maksan tililtä kun jotain tarvitsen.

Vierailija
29/31 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupee tekeen päiväkahvikeikkaa?

Mihin tarttet pimitettyä rahaa? joa tulee ero mieheai vie puolet.

Vierailija
30/31 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä.

Miks sun tarvii pimitellä rahoja mieheltäs?

Vierailija
31/31 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimittää sitä rahaa? En tajua nyt ollenkaan. Liekkö aivot vielä uniasetuksella, vai mikä, mutta en vaan nyt kertakaikkiaan hoksaa mistä on kyse :O

En minä pimitä rahaa mieheltä. Meillä on yhteiset tilit ja sitä myöten yhteiset rahat. Kyllä minä ihan käyttötililtä maksan silloin kun jotain ostan. Ei meillä ole tapana kytätä toisen rahan käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä