Millainen aikuinen ihminen käyttää Dr. Martensin kenkiä?
Kommentit (71)
Ehkä jopa suhteellisen trenditietoiselta nuorelta naiselta.
Itselläni on ollut joskus 19-vuotiaana nuo maiharita, parempiakin maihareita olen omistanut (itse käytin todella paljon maihareita noin ikävuosina 13-22) edelleen mulla on yhdet kivat jäljellä. Käyttäisin niitä useinkin mutta ovat vähän risat niin sen vuoksi vain harvakseltaa käytössä. Vuosikausia on ollut ajatuksena, että pitäisi ostaa uudet. Maiharit ovat mielestäni jalassa ihan ykköskengät ja sopivat todella monenlaisten asujen kanssa (esim. farkkujen kanssa ei edes näe, että maiharit ja jalassa ja mekkojen kanssa, joita paljon käytän sopivat mielestäni hyvin ja ovat mukava kontrasti ettei pukeutumistyyli ole liian naisellinen.
Tämä ostaa uudet maiharit, maailman parhaat kengät, mutta en ole tiennyt mistä niitä saa :).
T:40 v perheenäiti, converse tennarit muulloin ja maiharit talvella, on kaikki mitä nainen tarvitsee.
No tuota, ajattelin vaan tulla valaisemaan. Elikkäs doc martenseja suosivat erityisesti skinheadit(kuten minä itse) jo 60-luvulta lähtien. enkä nyt tarkoita junttirasisteja vaan skinejä, katsokaa wikipediasta. ja sitten myös punkkarit käyttävät kyseisiä kenkiä. ei mulla muuta, paitsi että suosittelen. hemmetin mukavat jalassa ja kestää pitkään.
koska kaverini sanoi tänään tilanneensa sellaiset. En tiedä, miten suhtautua. Hän on melkein 30 ja töissä ns. pukuhommissa, eli töihin oukeutuu klassisen tyylikkäästi. Käyttää vapaa-ajalla conversen kenkiä, kesällä siis. Mietin että onkohan kaverillani jokin kehitysvaihe käymättä läpi, kun ei pysty pitämään aikuisten kenkiä. Käyttää myös sellaisia teepaitoja, joissa on joku printti/bändipaitoja joskus. Esimerkiksi kerran baarissa hänellä oli ballerinat, pillifarkut ja joku bändipaita.
Kuulostaa trendikkäältä. Martensit olivat pari vuotta sitten tosi hip ja cool. Kyllä niitä vieläkin näkee muotilehtien kuvissa.
Kukkahattutäti 81
Toivottavasti kysyjä on ehtinyt aikuistua 3 vuoden aikana. Ja faktahan on se, että Dr Martens maiharit on alun alkujaan tehty Englantilaisille tehdastyöntekijöille turvakengiksi ja vasta myöhemmin omaksuttu tavallisten ihmisten piiriin.
Tsiisus mitä juntteja täälläkin on.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2011 klo 23:36"]
koska kaverini sanoi tänään tilanneensa sellaiset. En tiedä, miten suhtautua. Hän on melkein 30 ja töissä ns. pukuhommissa, eli töihin oukeutuu klassisen tyylikkäästi. Käyttää vapaa-ajalla conversen kenkiä, kesällä siis. Mietin että onkohan kaverillani jokin kehitysvaihe käymättä läpi, kun ei pysty pitämään aikuisten kenkiä. Käyttää myös sellaisia teepaitoja, joissa on joku printti/bändipaitoja joskus. Esimerkiksi kerran baarissa hänellä oli ballerinat, pillifarkut ja joku bändipaita.
[/quote]
Kuulostaa samanlaiselta pukeutujalta kuin minäkin- olen 48vuotias mummo :)
Paitsi bändipaitoja en pidä mutta Ed Hardyja kylläkin. Myös Edin toppeja,huppareita ja tennareita. Tietysti myös muita vaatteita eikä kaikki voi olla Ediä yhtäaikaa. Farkkuja sekä pillejä,suoria ja boyfriendejä.
Kengät joskus(juhlissa) korkkarit tai talvella korkkarisaappaat. Kukaan ei ole koskaan nutissut tyylistäni. Häihin ja hautajaisiin pukeudun "paremmin".
ja olen 47-vuotias. Tukevat ja hyvät jalassa varsinkin loskakelillä. Hajotkaapa siihen.
Minulla on Conversetkin, joten olen sitten vissiin joidenkin mielestä ihan outo. Olen 38-vuotias yläkoulun opettaja, kolme lasta, pitkähkö ja hoikka, ruskea polkkatukka, hillitty meikki, jalassa yleensä farkut eikä mikään leimallisen teinityylinen pukeutuminen mutta ei kyllä yhtään tätikään.
ja olen 47-vuotias. Tukevat ja hyvät jalassa varsinkin loskakelillä. Hajotkaapa siihen.
Itsekin voisin käyttää!
53 v. kirjastonhoitaja, nainen
Olleet vakiokamaa skineillä jo vuosikymmeniä. Niin, naispuoleisillakin.
Minulla on Conversetkin, joten olen sitten vissiin joidenkin mielestä ihan outo. Olen 38-vuotias yläkoulun opettaja, kolme lasta, pitkähkö ja hoikka, ruskea polkkatukka, hillitty meikki, jalassa yleensä farkut eikä mikään leimallisen teinityylinen pukeutuminen mutta ei kyllä yhtään tätikään.
Millaiset housut laittaisit maihareiden kanssa? En ole niitä pitänyt sen koommin kuin -95 jolloin jalassa oli Levis 501:set ;) mutta nyt sain päähäni että haluan punaiset dr Martensit! Mutta ei noihin pillifarkut sovi?
ap on kauhea kalkkis :D
mulla on kolmet dr martensit ja olen 26. kuuluu ihailemiini alatyyleihin nuo kengät, jos kaverillasi on bändipaitoja niin se selittääkin tämän.
Martensit 4 life <3 Tilasin eilen toiset Martensini, mustaa kiiltonahkaa. Edelliset ovat punaista kiiltonahkaa, olen omistanut ne jo neljä vuotta eivätkä ole menneet miksikään. Hyvä laatu, mukavat jalassa, pitävät pohjat ja ennen kaikkea hyvä ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kokous asiasta, jos vaikka muutkin työkaverit ovat shokissa. Olet ainakin pikkumainen kyylä, jonka oma elämä on tylsää. Kuljetko itse samoissa vaatteissa töissä ja vapaa-ajalla? Ja mistä olet saanut käsityksen, että Martensit olisivat jotenkin kiellettyjä yli 30-vuotiailta? Ei niitä alunperinkään ole kehitetty vain alle 30-vuotiaiden kengiksi. Saako aikuiset syödä karkkia, jätskiä, hattaraa tai värjätä hiuksiaan tai käydä huvipuistossa ilman lapsia?
Minä olen 31-vuotias ja käytän koska ysäri on muotia. Tosin mulla on kiiltonahkaiset kävelykengät joiden hankkimista on inspiroinut ennemmin Hercule Poirot kuin natsit. Olen kaupallisella alalla.
No mä oon sanotaanko lähempänä viittä- kuin neljääkymppiä ja viime kesänä hurahdin noihin martensin maihareihin. Esim. prätkäsaappaiksi hyvät. Ja pidän kyll tennareita ja balleriinojakin, ja pillifarkkuja.