jatkuva nenäsumutteen käyttö
Onko muita, jotka joutuvat jatkuvasti käyttämään nenäsumutetta tukkoiseen nenään. ITse olen joutunut nyt puolen vuoden aikana käyttämään vähän väliä ja tiedän, että pitkäaikaisessa käytössä juuri tuo sumute itse tekee sen, että nenä on tukossa, mutta ilmankaan ei voi olla.
Kommentit (28)
Mitä sumutetta? Miten se muka nenän tukkii?
Mä olen käyttänyt yli kymmenen vuotta päivittäin ensin Flixonase sitten Nasonex-sumutetta. Ilman en voi olla. Ongelmia ei ole ollut.
kohta 10 v ajan. Käytiin apteekissa kaksistaan, ja farmaseutti opasti miestäni, että saa käyttää vain 2 vk. Mieheni loukkaantui! eikä ymmärrä yhtään, kun piikittelen sitä "jatkuvasta flunssasta". Nasonexia kokeili, muttei avannut nenää.
kohta 10 v ajan. Käytiin apteekissa kaksistaan, ja farmaseutti opasti miestäni, että saa käyttää vain 2 vk. Mieheni loukkaantui! eikä ymmärrä yhtään, kun piikittelen sitä "jatkuvasta flunssasta". Nasonexia kokeili, muttei avannut nenää.
Nasonex ei olekaan mikään pika-apu, vaan vastaava kuin hoitava astma-lääke: pidemmällä tähtäimellä auttaa pitämään nuhan poissa.
Miksi te pelleilette käyttämällä itsehoitotuotteita väärin? Menkää lääkäriin hakemaan reseptit kunnon lääkkeisiin!
ainakin sanottiin otrivinista ja nasolinista, ettei tulisi käyttää 2 viikkoa pidempään, koska kuivattaa nenän limakalvoja, ja ohentaa niitä ja näin aiheuttaa tukkoisuutta ja pitkällisessä käytössä jatkuvan flunssaisen nenän
Raskaus aiheutti ihan totaalisen tukkoontumisen. Nukkumisesta ei tullut mitään. Ja kauhistelijoille tiedoksi, ihan lääkärin luvalla käytin ja vauvoille ei tullut mitään ongelmia. Lääkäri sanoi, että periaatteessa sumutteesa ei ole muuta suurempaa haittaa kuin että siihen voi jäädä koukkuun.
pitämään polyypit kurissa.
Mä vaan inhoan sitä sumutteen laittamista :(
Nasonex ei olekaan mikään pika-apu, vaan vastaava kuin hoitava astma-lääke: pidemmällä tähtäimellä auttaa pitämään nuhan poissa. Miksi te pelleilette käyttämällä itsehoitotuotteita väärin? Menkää lääkäriin hakemaan reseptit kunnon lääkkeisiin!
Kun tuo mieheni on täysi-ikäinen, eikä lähde mun käskystä lekuriin. Mä tiedän, että Nasonexia olisi pitänyt käyttää pidempään (olen ite astmaatikko), mutta kun mies ei vaan hyväksy tosiasioita! Sillä on 2 eri merkkistä flunssasumutetta, mitä käyttää - eikä tajua, että niillä on aiheuttanut nenänsä tukkoisuuden.
Nasonex ei olekaan mikään pika-apu, vaan vastaava kuin hoitava astma-lääke: pidemmällä tähtäimellä auttaa pitämään nuhan poissa. Miksi te pelleilette käyttämällä itsehoitotuotteita väärin? Menkää lääkäriin hakemaan reseptit kunnon lääkkeisiin!
Kun tuo mieheni on täysi-ikäinen, eikä lähde mun käskystä lekuriin. Mä tiedän, että Nasonexia olisi pitänyt käyttää pidempään (olen ite astmaatikko), mutta kun mies ei vaan hyväksy tosiasioita! Sillä on 2 eri merkkistä flunssasumutetta, mitä käyttää - eikä tajua, että niillä on aiheuttanut nenänsä tukkoisuuden.
Voih. :( Tiedän miestyypin, mulla on vähän samantyyppinen kotona. Eikö sun mieheen tehoa edes tieteellisesti todetut faktat? Vai ajatteleeko tietävänsä itse paremmin?
t: se Nasonexista kirjoittanut
en pysty nukkumaan jos nenä on tukossa, mut pääsin eroon sumutteesta sillei et suihkutin sitä vain toiseen sieraimeen, seuraavana iltana sit toiseen. näin ehkä viikko ja sit pystyin jo olemaan ilman kun nenä ei mennyt enää niin tukkoon.
Mulla oli nyt talvella kanssa ongelmaa tukkosen nenä kanssa. Ilmeisesti tän talven pakkaset tukkoistutti mun nenäni. Itse sain nenän lopulta pysymään auki käyttämällä sarvikuonokannua. Ensi sitä piti käyttää viikon verran joka päivä, mutta nyt riittää kun kerran viikossa huuhtelee nenän niin kostuttaa tarpeeksi limakalvoja ja nenä pysyy auki. Suosittelen kokeilemaan!
Voih. :( Tiedän miestyypin, mulla on vähän samantyyppinen kotona. Eikö sun mieheen tehoa edes tieteellisesti todetut faktat? Vai ajatteleeko tietävänsä itse paremmin? t: se Nasonexista kirjoittanut
Se on ite huomannut, että ne sumutteet auttaa ja thats it! Jos jotain artikkelia tyrkytän se suuttuu ja alkaa murjottaan. Lukee kyllä, jos oikein kovasti päpätän, muttei mitään muuta. Kaikki terveystutkimukset se lyttää virheellisenä. Onkohan sille vanhemmiten tulossa joku paranoia...?
vain hetken käyttöön. Lääkäri määrää tarvittaessa sumutteita jotka on tarkoitettu pitempään käyttöön. Miehelläni ja tyttärelläni on Avamys-sumutetta jatkuvaan käyttöön.
Niinhän se eräskin ns.erikois lääkäri tre:n Koulukadulta sanoi Otrivinistä,että se on tieteellisesti todistettu ettei se kuivata limakalvoja.Kuitenkin nykyään hän kieltää kaikki nenäsumukkeet minulta.
Todeten limakalvot kuiviksi ja näivettyneiksi.Hoitona vain A-vita ja sarvikuono joka onkin aivan välttämätön.
Kohdallani Nasofan 50 migrok/annos,viimeisin,aiheutti ikävää nenänielu kuivuutta ja nielemisongelmia.
Otrivin taas syövyttää nenän väliseinää normaalikäytössäkin,joskin syynsä voi olla väliseinän korjausleikkauk-
sellanikin.Elikä kun tuota herkkää värkkiä on useasti rassattu luulen että se herkistyy monen moisille haitoille.
YHTÄKÄÄN SUIHKETTA EN NENÄNISUUNTAAN TULEKOSKAAN KOHDISTAMAAN!
se kuivata limakalvoja.Kuitenkin nykyään hän kieltää kaikki nenään sumutettavat valmisteet,todeten nenäni olevan kuiva ja näivettynyt.
Mä käytin monta vuotta joka ilta avaavia sumutteita. Sitten poskiontelopunktion yhteydessä lääkäri huomasi mun nenän olevan täynnä polyyppeja ja pääsin sitten leikkaukseen missä ne poistettiin ja sain sellasta hoitavaa suihketta, jossa myös vähän avaavaa (uusi, kysykää lääkäriltä, en muista nimeä) ja nyt pari kk leikkauksen jälkeen en tarvitse mitään suihkeita eikä nenä vuoda ikinä yhtään (ennen oli ikuinen nuha)! ja mä olin siis ainakin viisi vuotta koukussa, enkä saanut unta ilman. Kannattaa käydä lääkärillä ja kysyä ainakin tuota uutta suihketta!
Mä oon käyttänyt otrivinia ja vuosia. Välillä menee enemmän, valitettavasti.. mutta pyrin päiväsaikaan avaamaan nenääni sarvikuonolla tai physiomer merisuolasuihkeella. Ennen nukkumaanmenoa nenäsuihke on ihan must, koska en vaan voi nukkua jos nenä on tukossa. Mulla tulee ahdistava tunne että happi loppuu.. (astma ja allergiat..) mäkin tiedostan kyllä että on ongelma, koska ei tulisi käyttää kuin se max 10vrk, mutta näillä mennään..
nenäsuihkeriippuvuus mutta nyt pääsin siitä onneksi eroon. Vuorokauden verran nokka oli tukossa mutta sitten alkoi helpottaa. Aiemmin käytin suihketta 3-5 kertaa vuorokaudessa.
Mulla on nenän väliseinä vino jonka vuoksi jatkuva flunssa ja tukkoisuus. Flunssa ja tukkoisuus ovat käytin nenäsuihketta tai en.
vika, nukkumisesta varsinkaan ei tuu mitään ilman nasolinia tai otrivinia