Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut kokevat tutin käyttämättömyyden ongelmaksi?

Vierailija
18.02.2011 |

Olen siis ihmetellyt sitä miksi jotkut kokevat tutittomuuden ongelmaksi. Tullut välillä jollakin tavalla ilmi palstalla. Miksi se on tärkeää jos lapsi ei edes kaipaa sitä? Itse olen miettinyt etukäteen (lapsi syntyy vasta kesällä), että en tuttia ala tarjoamaan ellei vauvasta tule mahdoton nyrkin lutkuttaja. Olisihan se vaikeaa ruveta siitä vieroittamaankin kun yli puoli vuotiaathan eivät saisi enää tuttia imeä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi söi tuttia kahden kuukauden, sitten kieltäytyi.

Vierailija
2/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoilla oli tosi voimakas imemisen tarve ja jos toivoin heidän nukkuvan tai olevan muuten rauhassa muuten kuin rinta suussa niin tutti oli todella tarpeellinen. Minusta vaan oli mukava tehdä muutakin kuin toimia vauvan tuttina. Meillä on vieroitettu siitä noin 1,5-2 -vuotiaana ihan ongelmittta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yli puoli vuotiaathan eivät saisi enää tuttia imeä.

Kyllä meillä esikoinen söi tuttia vielä yli puolivuotiaanakin. Eikä vieroittaminen välttämättä ole mitenkään hankalaa, meillä meni ainakin ihan kivuttomasti.

Toinen lapsi taas ei suostunut tuttia syömään ei sitten millään, vaikka yritettiin tarjota kaikkia mahdollisia malleja. Oli niin itkuinen vauva, että tutti olisi ollut tarpeen, mutta kun ei kelvannut niin ei kelvannut.

Mutta eihän sillä tutilla tietysti mitään silloin tee, jos lapsi ei sitä mihinkään tarvitse.

Vierailija
4/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille tutittomuus oli ongelma kuopuksen kanssa. Vauva ei millään suostunut ottamaan tuttia, ja käytti sitten tissiä imemisen tarpeen tyydyttämiseksi. Heräsi 9-kuiseksi saakka tunnin välein öisin syömään, voin vakuuttaa ettei ollut kivaa. vajaan vuoden ikäisenä rupesi imemään peukkuaan, siitä vieroittaminen onkin kiva homma.

Esikoinen sööi tuttia puolitoistavuotiaaksi, vieroitus sujui ongelmitta. Jos meille tulisi kolmas lapsi, tarjoaisin tuttia sinnikkäästi alusta pitäen...

Vierailija
5/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoilla on valtava imemisen tarve, johon tutti auttaa. Tutti on helppo tapa rauhoittaa vauva (erityisesti silloin, kun äiti ei rintoineen ole paikalla). Tutti auttaa nukahtamaan, tyynnyttää itkun, on ehdoton autossa jne.

Minäkin ajattelin ennen esikoisen syntymää, etten tuttia vauvalleni antaisi, koska se voisi pilata imetyksen jne jne. Kun tajusin, että vauvan rauhallisena pitämiseksi ja nukuttamiseksi minun olisi pitänyt pitää vauvaa rinnalla 24 h, ja kun ekat automatkat olivat yhtä huutoa, luovutimme ja otimme tutin käyttöön. Tästä huolimatta täysimetin vauvaa 6 kk ongelmitta. Tuttia käytettiin vain em. itkutilanteissa ja nukahtamiseen, vieroitus ei ollut ongelma.

Kuopus ei ole suostunut tuttia monista yrityksistä huolimatta imemään. Tästä on aiheutunut monta hankaluutta (joskaan ei mitään ylitse pääsemätöntä). Yöllä vauvan herätessä ei voi vain laittaa tuttia suuhun ja jatkaa unia, vaan vauva nukahtaa vain ja ainoastaan rinnalle. Autossa tulee itkua paljon useammin. Päiväunille vauva tarvitsee vaunuissa hytkyttää uneen, esikoiselle ei tarvinnut laittaa kuin tutti suuhun, niin uni tuli. Esikoinen laitettiin kuopuksen ikäisenä (6 kk) hereillä tutti suussa sänkyyn ja hän nukahti itsekseen, kuopus täytyy siis nukuttaa rinnalle. Muutenkin tutiton kuopus on ollut varsinainen tissitakiainen, jolle äiti on hoitajana ja tyynnyttäjänä ehdoton ykkönen. Isille olisi kivempi, jos suuri suru saataisiin joskus helpottamaan myös hänen sylissään. Vauvalla on ollut myös vatsakipuja, ilmavaivoja, pulauttelua, koska käyttää äitiä huvituttina ja syö itsensä ähkyyn. Niin ja vauva itsekin tulee vihaiseksi siitä, kun hänen "huvitutistaan" tulee maitoa...

Vierailija
6/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekalle lapselle ole tarvetta tuttia tyrkyttää, jos ei sitä kaipaa. Meillä toinen lapsi ei ollut tutista kiinnostunut, enkä sitä "väkisin" kaupitellut ja se oli ehkä suurin virhe minkä tein! Ei ollut MITÄÄN muuta keinoa lepytellä tai rauhoitella kuin tissi ja esikoinenkin oli vielä pieni, joka olisi tarvinnut äitiä... Tämän takia kaikille sanon, että kakkoselle tutti vaikka väkisin :)

Vierailija
7/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitä jonkun verran söi, mutta heitti itse menemään n 7 kk iässä. Eli ei ollut ongelma.

Vierailija
8/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tutin kayttaminen taas toisille. minusta molempi parempi. meilla tutti oli kaytossa 6v asti nukkumaan mennessa eika mitaan ongelmaa sen pois jattamisessa kun lapsi niin itse paatti. jos joku on ilman hyva niin... aitini kertoi etta itse en huolinut tuttia aikoinaan.

Vierailija
9/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekalle lapselle ole tarvetta tuttia tyrkyttää, jos ei sitä kaipaa. Meillä toinen lapsi ei ollut tutista kiinnostunut, enkä sitä "väkisin" kaupitellut ja se oli ehkä suurin virhe minkä tein! Ei ollut MITÄÄN muuta keinoa lepytellä tai rauhoitella kuin tissi ja esikoinenkin oli vielä pieni, joka olisi tarvinnut äitiä... Tämän takia kaikille sanon, että kakkoselle tutti vaikka väkisin :)

Tai no, kun olisikin onnistunut :D En kehdannut alkaa väkisin tunkemaan :) Oli kyllä kuopuksen kanssa samat ongelmat, esikoinen kaipasi huomiota ja kuopukselle kelpasi vain tissi. Huh, onneksi se aika on ohi :D

Vierailija
10/13 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta kasvatettu ilman tuttia tai tuttipulloa enkä todellakaan itse ole ollut huvituttina! Tottumuskysymys lapsillakin.Normaali imetys tarjoaa riittävästi imettävää.

Tutti aiheutaa öisin turhaa itkua kun lapsi herää sen perään itkemään ja sitä etsiskelemään.

Vierailija
11/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin neuvottiin Onnistunut imetys kirjassa.

Vierailija
12/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota 4:n kommenttia. Siinä vaiheessahan pitäisi alkaa pureskelun kiinnostaa ja imemisen jäädä pikku hiljaa vähemmälle.

Vierailija
13/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole törmännyt tuohon!

ei mun neljästä lapsesta ole kukaan syönyt tuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän