Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdään jos lentokoneessa saa paniikkikohtauksen?

Vierailija
18.02.2011 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maassa tehdään jos saa paniikkikohtauksen, mutta veikkaisin että aikalailla samaa.

Lentoemännillä lienee koulutusta asiaan.

Vierailija
2/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse osaa kohtaustaan hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maassa tehdään jos saa paniikkikohtauksen, mutta veikkaisin että aikalailla samaa. Lentoemännillä lienee koulutusta asiaan.

Mulle on annettu nestemäistä rauhottavaa reilusti että rauhoitun. Tuskin lentoemännät pystyy samaan :D Siksipä en voisi kuvitellakaan esim. lentäväni...

Vierailija
4/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin maassakin.

Vierailija
5/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parhaassa tapauksessa se on samanlainen kun sinä. Se paperipussi kannattaa pitää mukana ja hengittää siihen rauhallisesti.

Vierailija
6/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteenin määräyksestä tarvittaessa rauhoitetaan vaikka fyysisin pakkokeinoin.

Eli siis taju kankaalle jos ei muuten rauhoitu.

Vierailija
7/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteenin määräyksestä tarvittaessa rauhoitetaan vaikka fyysisin pakkokeinoin. Eli siis taju kankaalle jos ei muuten rauhoitu.

Onko niillä rauhoittavaa? Asia kiinnostaa oikeasti. Itse kärsin "hieman" vakavammasta paniikkihäiriöstä kuin sellaisesta johon auttaa paperipussiin hengittely.

Vierailija
8/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä tulee vaikka viereen istumaan kunnes kohtaus on ohi.

Vierailija
9/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään sellasta joka saa paniikkikohtauksia istuu mun viereen kaadat varmaan vielä kahvikupinkin siinä huitoessas, jösses!

Vierailija
10/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaus?

Vierailija
11/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tahansa saada minkä tahansa sairaskohtauksen. Ei aina ole paikalla lääkäriä tai muuta asiantuntijaa. Elämä on riskejä.

Vierailija
12/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla muita mielen häiriöitä?

Vierailija
13/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hissi? Miksi juuri lentokone?

Vierailija
14/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastavia kohtaan. Minulla on paniikkihäiriö ja tuskin kukaan ulkopuolinen minusta edes huomaa mitään poikkeavaa, vaikka minulla olisi pahakin paniikkikohtaus. Ja tuo paperipussiin hengittely on aivan vanhanaikainen neuvo. Eipä se juurikaan auta kuin ehkä joillekin tietyntyyppisen hyperventilaation yhteydessä. Paniikkihäiriön oireita on niin monenlaisia, että paperipussin tarjoaminen automaattisesti jokaiseen paniikkikohtaukseen on hiukan tietämätöntä ja tyhmää.

Paniikkihäiriötä potee muutama prosentti suomalaisista ja paljon useampi on ainakin kerran elämässään saanut paniikkikohtauksen. Jokaisessa isossa lentokoneessa on siis todennäköisesti ainakin yksi paniikkihäiriötä sairastava tai sellainen, joka on joskus kohtauksen saanut.

Vierailija
15/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava kohtaus on sellainen ettei rauhoittavat pysy enää sisällä, oksentelen, sekoan, päädyn psykiatriselle osastolle tarkkailtavaksi tai hoitoon. Ei mene missään muutamassa minuutissa ohi vaan jää tunneiksi, jopa päiviksi päälle niin että välillä voi hetkesi helpottaa.

En tiedä oliko nuo muut kysymykset minulle mutta en todellakaan käytä huumeita tms ja on lääkitys, niin mielialalääkitys kuin rauhoittavat. Mutta tarvitsisin terapiaa, kunnallisella puolella ei resursseja, yksityiseen ei varaa.

Vierailija
16/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava kohtaus on sellainen ettei rauhoittavat pysy enää sisällä, oksentelen, sekoan, päädyn psykiatriselle osastolle tarkkailtavaksi tai hoitoon. Ei mene missään muutamassa minuutissa ohi vaan jää tunneiksi, jopa päiviksi päälle niin että välillä voi hetkesi helpottaa. En tiedä oliko nuo muut kysymykset minulle mutta en todellakaan käytä huumeita tms ja on lääkitys, niin mielialalääkitys kuin rauhoittavat. Mutta tarvitsisin terapiaa, kunnallisella puolella ei resursseja, yksityiseen ei varaa.

puhua puolestasi, jotta saisit julkiselta puolelta terapiaa. Käsitykseni mukaan siihen pitäisi olla oikeus.

Vierailija
17/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava kohtaus on sellainen ettei rauhoittavat pysy enää sisällä, oksentelen, sekoan, päädyn psykiatriselle osastolle tarkkailtavaksi tai hoitoon. Ei mene missään muutamassa minuutissa ohi vaan jää tunneiksi, jopa päiviksi päälle niin että välillä voi hetkesi helpottaa. En tiedä oliko nuo muut kysymykset minulle mutta en todellakaan käytä huumeita tms ja on lääkitys, niin mielialalääkitys kuin rauhoittavat. Mutta tarvitsisin terapiaa, kunnallisella puolella ei resursseja, yksityiseen ei varaa.

puhua puolestasi, jotta saisit julkiselta puolelta terapiaa. Käsitykseni mukaan siihen pitäisi olla oikeus.

kyllä tämä on tiedossa ihan yleisesti mtt:llä ja psykiatrisella puolella mutta ne resurssit, resurssit...tällä hetkellä käyn n. kerran kuussa koska aikoja ei vaan ole :/

Vierailija
18/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä on tiedossa ihan yleisesti mtt:llä ja psykiatrisella puolella mutta ne resurssit, resurssit...tällä hetkellä käyn n. kerran kuussa koska aikoja ei vaan ole :/

miten tiukka muuten rahatilanteesi on? Kelan kustantama terapia on halvempaa, jos käy esim psykiatrisella sairaanhoitajalla, joka on kouluttautunut terapeutiksi. Psykokogilla käynti on tottakai kalliimpaa. Tuollaisella ns lyhyemman koulutuksen saaneella terapeutilla jos käy, niin itselle ei välttämättä kauhean montaa euroa jää maksettavaksi ja sosiaalitoimistosta voisi tiedustella, onko tuo sellainen meno, jonka voisivat korvata. Kannattaa ottaa selvää. Jos et jaksa itse ottaa selvää, pyydä joku läheinen hoitamaan asiaa. Hoitosi ei ole ole riittävää, jos saat aikoja terapiaan noin harvoin. Sinulla on oikeus vaatia parempaa hoitoa.

Vierailija
19/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tiukka muuten rahatilanteesi on? Kelan kustantama terapia on halvempaa, jos käy esim psykiatrisella sairaanhoitajalla, joka on kouluttautunut terapeutiksi. Psykokogilla käynti on tottakai kalliimpaa. Tuollaisella ns lyhyemman koulutuksen saaneella terapeutilla jos käy, niin itselle ei välttämättä kauhean montaa euroa jää maksettavaksi ja sosiaalitoimistosta voisi tiedustella, onko tuo sellainen meno, jonka voisivat korvata. Kannattaa ottaa selvää. Jos et jaksa itse ottaa selvää, pyydä joku läheinen hoitamaan asiaa. Hoitosi ei ole ole riittävää, jos saat aikoja terapiaan noin harvoin. Sinulla on oikeus vaatia parempaa hoitoa.

koska mä pystyn tekemään tosi vähän töitä :/ ja miehellä on pieni palkka. mentiin ottamaan remonttilaina joku aika sitten ja se kyllä harmittaa! Mutta aion kysellä tuota mahdollisuutta vielä. Aiemmin olin jo siinä pisteessä että soittelin terapeutteja läpi, kaikki varattu!

Vierailija
20/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raikkaassa ulkoilmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi