Sain poliisilta kirjallisen huomautuksen ylinopeudesta. Onko tässä mitään järkeä :)
Ylinopeutta oli peräti 3 km/h!!! Eli 80-alueella peltipoliisi oli mitannut nopeudekseni 83.
Ja tuon takia joku tulostaa arkin aanelosta, laittaa se kirjekuoreen ja maksaa postimaksun. Veroeuroin...
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2011 klo 16:27"]
siihen suojatien jälkeen. Eli käytännössä mittaus tapahtui hetkellä, jolloin olin auton peräpäätä lukuunottamatta risteysessä, jonne olin saapunut valon palaessa vihreää.
Ok, sorry natinani, tuota et oikein olisi voinut ennakoida.
Oon vaan niin kyllästynyt vanhoilla vihreillä ryntäilyyn, että tulin ajatelleeksi sitä ensin.
Mitä helvettiä!? Ei tällaista tapahdu internetissä? Nyt äkkiä käytöstavat kuntoon!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2011 klo 22:55"]
Joissakin autoissa saattaa heittääkin sillä viidellä :) Huh huh.
Takia jokaisen pitäisi tietää autonsa mittarivirhe, joka ei kylläkään ikinä ole niinpäin että mittari näyttää todellista vähempää.
meil on tossa yhdessä mäessä mittari joka kertoo mitä sinä ajat mutta toisin 5km liian vähän!! ja meillä kun on vakionopueden säädin niin kyllä silloin luotan mittari lukemaan.. tai sit se nayttää liian paljon todellisuuten nähde vai..??
Jokaisessa autossa on jonkin sortin mittarivirhe. Siksi siellä tien poskessa on niitä tarkistusmittareita. Minulla on aina näyttänyt 5-10 kilsaa liian vähän, eli saan ajaa tällä nykyiselläkin autollani niin, että mittari näyttää 85 kasikympin alueella. Miehelläni taas on toisin päin, hänen täytyy pitää huolta, että auton mittari näyttää 5 alaspäin, jotta hän ei ajaisi ylinopeutta.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2011 klo 16:20"]
Joissakin autoissa saattaa heittääkin sillä viidellä :) Huh huh.
[/quote]
Niin, mittarihan ainakaan ennen ei saanut näyttää liian vähää. En tiedä onko nykyään säännöksiä rukattu. Jokatapauksessa, kun Suomessa tuli se "mittarivirheen huomioiva" toleranssi, muut EU maat ihmettelivät, kun siihen asti periaate on ollut, että kuljettaja vastaa siitä, että ajonopeus on sallitun alle. Mittarin huolto on kuljettajan vastuulla.
käyttäisivät säästyneet rahat isompien rikosten selvitämiseen.