AArgh...laitanko ekaluokkalaisen kävelemään 35`pakkasessa kävelemään 2km. kouluun.
Tuntuu aika hurjalta. Mieli tekisi sanoa tytölle että jää kotiin, mutta tiedän ettei tyttö siihen kyllä edes suostuisi. Eikä kyllä tottapuhuen tunnu sopivan omaankaan ajatusmaailmaan jäädä pakkasen takia pois koulusta.
Monesti näillä kovimmilla pakkasilla olen tytön vienyt kouluun, mutta huomenna ei ole autoa käytössä :(
Kommentit (41)
Täällä tuuli tekee pakkasen todella purevaksi. itse kävin koiran kanssa aamulla ulkona ja oli paljon päällä ja kerroksia, silti hyytävän kylmä. Ja mun lapsi joka jäi kotiin -23, niin tosiaan on juuri ollut kipeenä eli en halua laittaa pakkaseen kävelemään, vähemmästäkin rasittaa keuhkoja. Ei kiitos mitään jälkitauteja. En jää pois töistä pakkasen takia, mutta en kyllä kävele töihin.
Kouluun pitäisi kävellä 2,5 km matka ja sitä lapsi ei todellakaan nyt tee. Soitin taksia mutta sitä ei saatu ja nyt lapsi viettää vapaata. :)
Teen tosin töitä etäyhteyden päässä, ja minulle yleensäkin palaveripäiviä lukuunottamatta ihan sama, missä työni teen. Lapseni pääsee nyt lähes 3 km:n matkan autolla kouluun, kun voin hänet sinne viedä ja sieltä hakea.
No TIETENKIN teillä Helsssinkissä kylmä on paljon kylmempää kuin muualla. Ja metri lunta on paljon enemmän kuin metri lunta muualla. Kyllä me kehäkolmosen ulkopuolella tuo tiedetään. Ei sitä tarvi joka ketjuun jankata :)
Terv. "Pohjoisen" asukki Tampereelta
Täällä tuuli tekee pakkasen todella purevaksi. itse kävin koiran kanssa aamulla ulkona ja oli paljon päällä ja kerroksia, silti hyytävän kylmä. Ja mun lapsi joka jäi kotiin -23, niin tosiaan on juuri ollut kipeenä eli en halua laittaa pakkaseen kävelemään, vähemmästäkin rasittaa keuhkoja. Ei kiitos mitään jälkitauteja. En jää pois töistä pakkasen takia, mutta en kyllä kävele töihin.
Kylläpäs on monella mammalla tikku perseessä poikittain tänä aamuna. Typeriä vastauksia typeriltä ihmisiltä! Ei voi muuta sanoa!!!
meillä oli tänä aamuna mittarissa -36 pakkasta. Tyttö pääsi onneksi luokkakaverin kyydilla kouluun. MUUTEN OLISI JÄÄNYT KOTIIN!
Meillä ei tähän asti ole tyttö ollut kertaakaan koulusta pois...joten pikku syillä ei meidän neiti jää kotiin!
En itse lähtisi tuohon pakkaseen kävelemään, joten en myöskään laittaiai 7-v. tyttöä. Varusteet on huiput, mutta naama kyllä paleltuu...vaikka olisikin huivit sunmuut.
Nyt taidankin tietää...nämä ehdottomasti pakkaseen lapsensa laittavat taitaa tosiaankin olla niitä mammoja, joilla itsellään on "hieman" paksumpi ihrakerros lämmittämässä luitaan. Eipä sitä silloin osaa ajatella kuinka se pakkanen puree :)
ap.
jo useamman päivän?Mä en laittais, mutta kukin tyylillään.Yrittäisin taksia kyllä ensin.
lasta tuossa pakkasessa kouluun kävellen. Itse kävelin lapsen kanssa toissapäivänä vain muutama sata metriä (pakkasen purevuus pienen tuulen kanssa -39) ennen kuin käännyin kotiin ja päätin että kerhoon ei mennä. Siinäkin ajassa minulta oli paleltuneet poskipäät ja lapselta toinen poski.
Jotkut ei tajua, ettei pakkasella ole niinkään väliä, montako villapaitaa on päällä, vaan se, miten keuhkot ja kasvot saa suojattua kylmältä.
täällähän on aina tämä syyllistävä supermamma-meininki.Siksi tästä aiheesta saa aina typeriä vastauksia.Ihme ettei kukaan (tosin en jaksanut kaikkia lukea)kyseenalaistanut ap:n töissäkäyntiä pakkasella.Muistaakseni edellisessä (samanlaisessa) ketjussa kävi niin.
esimerkikisi juuri noissa Tampereella ja Helsingissä, niin lukemat ovat seuraavat:
Tampere -29,6, tuuli 1 m/sek. kosteus 76 %
Helsinki -21,7, tuuli 2 m/sek. kosteus 75 %
Pakkasen purevuustaulukolla Tampere pesee siis Helsingin mennen tullen yli 10 asteen erolla.
Kylläpäs on monella mammalla tikku perseessä poikittain tänä aamuna. Typeriä vastauksia typeriltä ihmisiltä! Ei voi muuta sanoa!!! meillä oli tänä aamuna mittarissa -36 pakkasta. Tyttö pääsi onneksi luokkakaverin kyydilla kouluun. MUUTEN OLISI JÄÄNYT KOTIIN! Meillä ei tähän asti ole tyttö ollut kertaakaan koulusta pois...joten pikku syillä ei meidän neiti jää kotiin! En itse lähtisi tuohon pakkaseen kävelemään, joten en myöskään laittaiai 7-v. tyttöä. Varusteet on huiput, mutta naama kyllä paleltuu...vaikka olisikin huivit sunmuut. Nyt taidankin tietää...nämä ehdottomasti pakkaseen lapsensa laittavat taitaa tosiaankin olla niitä mammoja, joilla itsellään on "hieman" paksumpi ihrakerros lämmittämässä luitaan. Eipä sitä silloin osaa ajatella kuinka se pakkanen puree :) ap.
pohtimaan keskustelussa, jossa mietitään voiko lapsen laittaa pakkasessa kouluun. Onko sinulla muuten joku käsittelemätön trauma lihavia ihmisiä kohtaan?
Oma näkemykseni siitä, ettei pakkanen lasta pilaa, on lähtöisin omasta lapsuudestani. Olen itse 30v (HOIKKA) nainen, ja omassa lapsuudessani ei kyllä ikinä ollut niin paljoa pakkasta ettei olisi kouluun voinut lähteä!
Ihan vinkki, jos sen kaulaliinan kieputtaa kasvojen eteen niin että vain silmät näkyvät huppu-pipo-huivi-kombinaation alta, niin se naama ei kyllä tasan palellu vaikka pakkasta olisi kuinka (tai no ok, ehkä jossain siperiassa, tarkennan nyt vielä jos joku alkaa viisastella ;)).
Ja tikkuja ei ainakaan täällä päin ole sen enempää pystyssä kuin poikittainkaan. Itsehän siellä varsin närkästynyt olet! :) Onko mielestäsi kaikki omasta mielipiteestäsi eroavat vastaukset "typerien ihmisten typeriä vastauksia"?! :D
Oma urheilullinen (HOIKKA mutta lihaksikas) mieheni meni tänään pyöräillen töihin. Meillä pakkasta vain 32 ja risat.
Että niin... Ehkä sitä vaan todella jotkut on vieraantuneet luonnosta ja elämän realiteeteista. Suomessa nyt vaan sattuu olemaan talvella pakkasta, ei se yhteiskunta ennenkään ole siitä lamaantunut! :)
Mutta on se vaan kiva, että pian sää lauhtuu ja tulee kevät. Sitten parin kk:n päästä voi äidit täällä taas valittaa ja taivastella miten on niiiiiin kuuma ettei elämisestä tule mitään.
Kylläpäs on monella mammalla tikku perseessä poikittain tänä aamuna. Typeriä vastauksia typeriltä ihmisiltä! Ei voi muuta sanoa!!!
meillä oli tänä aamuna mittarissa -36 pakkasta. Tyttö pääsi onneksi luokkakaverin kyydilla kouluun. MUUTEN OLISI JÄÄNYT KOTIIN!
Meillä ei tähän asti ole tyttö ollut kertaakaan koulusta pois...joten pikku syillä ei meidän neiti jää kotiin!
En itse lähtisi tuohon pakkaseen kävelemään, joten en myöskään laittaiai 7-v. tyttöä. Varusteet on huiput, mutta naama kyllä paleltuu...vaikka olisikin huivit sunmuut.
Nyt taidankin tietää...nämä ehdottomasti pakkaseen lapsensa laittavat taitaa tosiaankin olla niitä mammoja, joilla itsellään on "hieman" paksumpi ihrakerros lämmittämässä luitaan. Eipä sitä silloin osaa ajatella kuinka se pakkanen puree :)
ap.
Kahden kilsan matka ei paljon maksa.
ap tänään vai huomenna? Ärsyttää tyypit jotka aamuyöllä puhuvat että huomenna vaikka tarkoittavat saman vuorokauden aamua. Milloinka heillä vuorokausi vaihtuu?
haluaisi kertoa, että rasva se vasta jäätyykiin pakkasessa! Maha, perse ja reidet on aivan jäiset, jos ulkona käväsee. Miettikää nyt miten esim. oliiviöljykin käyttäytyy, jähmettyy jääkaapissa. Rasva eristää kylmää pirun heikosti.
häivy täältä aikuisten palstalta !
ap tänään vai huomenna? Ärsyttää tyypit jotka aamuyöllä puhuvat että huomenna vaikka tarkoittavat saman vuorokauden aamua. Milloinka heillä vuorokausi vaihtuu?
pakkasiin tottuu. Elimistö tottuu siihen kylmään. Miettikää miten kylmältä aina syksyllä ja alku talvesta tuntuu kesän lämpimien jälkeen, mutta jos päivittäin vähä pakkasessa käy niin siihen tottuu. Ja oikeanlainen pukeutuminen kun on niin kyllä hetken tuota kylmää kestää. Ripeästi vain jalkaa toisen eteen.
Meillä ois lapset olleet koulusta jo 2viikkoa pois jos pakkasmittaria ois kateltu. Eivät muuten ole etes valittaneet, reippasti ovat kotia tulleet. Naamankin kun hyvin suojaa niin ei se kerkee jäätyä!
On tainnut aamulääkkeet jäädä ottamatta.
Lähde sinä näsäviisas pentu itse kouluun ja häivy täältä aikuisten palstalta !
MEillä on vain -25 astetta, mutta tuulen kanssa menee IS:n mukaan yli kolmeenkymmeneen.
Tytöllä olisi ollut 1km linja-autopysäkille, mutta päätin pitää hänet tänään kotona.
Laita vaan kouluun. Sisua siitä saa. Varmistakkinnettä kunnolla vaatetta. Kerrospukeutuminen pitää lämpimänä. Myös jos joku kaverin vanhempi yms voi viedä kouluun olisi tietenkin hyvä. Ei kotiin voi pakkasen takia jäädä.
tosin voidaan tehdä etänä töitä, että ei se kai ole sama asia...