Teenkö väärin? "Toinen nainen" kysyy!
Olen se "toinen nainen". En lähde tässä ruotimaan syitä siihen, että aloitin suhteen varatun miehen kanssa. Niin vain tapahtui. Miehellä on avopuolisonsa kanssa vähän alle vuoden ikäinen lapsi.
Olen raskaana viikolla 13 tälle varatulle miehelle. Mies on luvannut monta kertaa kertoa asian todellisen laidan avovaimolleen ja jättää tämän, mutta mitään ei ole tapahtunut. Hän ei saa sanottua totuutta avokilleen jostain syystä. Siksi ajattelin lähettää naiselle tekstiviestin, jossa kerron, että hänen lapselleen syntyy pikkuveli tai -sisko.
En keksi muutakaan ratkaisua tilanteeseeni. En halua odottaa tätä vauvaa yksin, vaan yhdessä MINUN mieheni kanssa. Hajottaaaaa!!!!!!! Hajottaa ajatella, että tulevan lapseni isä menee joka ilta kotiin leikkimään perhettä, eikä lupauksistaan huolimatta kerro totuutta avovaimolleen. Onko tekstari ihan tyhmä tapa tehdä selkoa asioihin?
Kommentit (50)
Mutta eikö ole jännää, että nämä naiset ei kommentoi toistensa aloituksiin tai järjestä kunnon kissatappelua...? ;) Jos mä olisin jompi kumpi, niin en sais oltua luettua tyynesti toisen aloitusta... :P
Miten? Joko ap mies tuli sun luo? ;)
Lainaus plussalta;
""Mies tuli ja mies lähti. Näytin tekstiviestin, enkä osaa oikein kuvailla miehen reaktiota siihen. Jotain epäuskon, hämmennyksen ja pakokauhun väliltä. En saanut mitään selvyyttä siihen, mistä on kyse - Onko kyse vain yhdenillan panosta vai jostain systemaattisemmastakin pettämisestä. Mun olo on todella epätodellinen, korvissa humisee ja jalöat on vetelät. mitä mä teen? meillä on 10 kk ikäinen tyttö, jota mun pitää myös ajatella tässä.""Ei kannata pilailla tällaisilla. Uskon , että tämä on totista totta, ja on mahdollista ettei kyseessä ole mikään pila- vaikka toisaalta toivon todella että olisi!
Ja ton lainauksen kirjoittajalle: kyllä sinä selviät. Se varmasti ottaa aikansa, mutta on olemassa parempiakin miehiä, jos tuntuu, ettet enää halua elää nykyisen petturin kanssa.Kiitos sanoistasi. Uskon - välillä - itsekin selviäväni, mutta aikaa siihen menee ja se pelottaa, miten selviän sekoamatta. Onneksi huonojen päivien välissä on parempia, jolloin voi vetää henkeä ennen seuraavaa tuskan aaltoa. Välillä sattuu niin uskomattoman paljon.
Olen ihmetellyt samaa, kuinka monet etäännyttävät itsestään sen toimijan tällaisissa tapauksissa. Asioita "vain tapahtuu". Ymmärrän rakastumisen, ymmärrän tunteet ja niiden vaikeuden. Mutta luulisi, että aikuiset, muuten fksusti ja analyyttisesti ajattelevat ihmiset pystyisivät tällaisissakin tilanteissa asettumaan toisen asemaan.
En usko, tällä hetkellä, että me eroamme. Ainakin ensisijaisesti yritämme selvitä yhdessä. Se vaatii mieheltä paljon, mutta myös sitä, että minä pääsen aikanaan yli tästä. Oma kysymyksensä on se, miten lapsiasia järjestyy. Siihen me emme voi vaikuttaa. Yhteydet sinne suuntaan ovat jo poikki.
On helppo sanoa, lähde ja jätä se. Tositilanteessa tällaiset asiat ovat suuri nippu sekaisia lankoja, jossa ei voi ottaa huomioon vain yhden ihmisen tarpeita ja ajatuksia. Kukaan osapuolista, vaikka osa niin haluaakin tehdä - ja tekee.
Tämä alkuperäinen juttu oli varmaankin provo, mutta en jaksa nauraa enkä kauhistella. Enkä provosoitua. Minulle tämä on kauhistuttavan totta.
Ja ton lainauksen kirjoittajalle: kyllä sinä selviät. Se varmasti ottaa aikansa, mutta on olemassa parempiakin miehiä, jos tuntuu, ettet enää halua elää nykyisen petturin kanssa.
Pari kysymystä:
- miksi tulit raskaaksi - oliko vahinko vai tarkoituksella?
- mikä on miehen suhtautuminen raskauteesi?
Eiköhän asianlaita valkene miehen avopuolisolle ennen pitkää. Kai miehen on lapsi tunnustettava omakseen jos vaadit, vai miten nämä kuviot menevätkään (ei ole luojan kiitos omaa kokemusta). Sinuna en tekisi mitään. Kyllä se tilanne siitä ratkeaa muutenkin.
Kaverin siskolle kävi niin, että tuli pitkäaikaiselle avomiehelleen raskaaksi. Odotettu ja toivottu lapsi.
Muutama kuukausi syntymän jälkeen, jostain syysta tämä nainen kuunteli miehen työkännykkään jätetyn viestin (muistaakseni ajatteli, että jos on tärkeä ja kiireellinen työasia, niin voi välittää viestin eteenpäin). Siellä olikin viesti toiselta naiselta, joka kyseli elatusmaksujen perään.
Selvisi, että mies oli käynyt panemassa exäänsä ja saanut tämänkin raskaaksi. Lapsilla oli ikäeroa n. 1-2 kk. Mies meni lopulta tämän "toisen naisen" luokse.
14, olen pahoillani puolestasi.
Mutta kun PÄÄTÄT päästä asiasta yli, pääset.
Aikaa se vie, mutta vaatii vaan sen että todella päätät jättää asian taaksenne ja rakentaa parempaa tulevaisuutta ja jopa entistä vahvempaa liittoa.
Saisko täältä tarinalle jatko-osaa, kun plussan puoli hiljenty... :D
Kyllä tälle nyt joku räväkkä lopetus pitää saada... ;)
Höh.. Ei löytynyt tän draaman käsikirjoitukselle jatkoa.
Ei kannata pilailla tällaisilla. Uskon , että tämä on totista totta, ja on mahdollista ettei kyseessä ole mikään pila- vaikka toisaalta toivon todella että olisi!