Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokerirasitustesti; tulitko pahoivnoivaksi?

Vierailija
17.02.2011 |

Eli tuliko sinulle huono olo siitä sokerilitkusta? Jos tuli, niin mikä oli testin tulos? Itselleni tuli tosi paha olo ja jouduin välillä lepäämään. Samassa odotushuoneessa oli monia muitakin raskaana olevia samassa testissä, eikä kukaan muu näyttänyt saavan siitä kummoistakaan reaktiota. Nyt mietityttää, että ennakoikohan huono olo automaattisesti sitä, että sokeriarvoissa on jotain häikkää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todettu sitä rask.diabeettest. Siinä hilkulla se kyllä oli.. kun se toinen arvo saa olla korkeintaan 10 niin minulla se oli 9,9.. tai jotain vastaavaa.

Vierailija
2/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi sitä väsymyksen määrää! nukahin istuelleni. noh jouduinkin sitten pistämään insuliinia melkoset määrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut tulokseen eli arvot ok. Minäkin jouduin makailemaan ensin lattioilla ja tuoleilla, sitten järkkäsivät sängyn. Oli ihan järkyttävän huono olo, ja toisella kerralla se myös laukaisi migreenin.

Vierailija
4/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei pyörryin odotushuoneeseen ja vietinkin loppuajan tyhjillään olevassa labrahuoneessa laverilla. Ei ollut diabetesta, mutta todettiin että sokeri imeytyy elimistööni hitaasti.

Vierailija
5/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olo tuntui suorastaan humaltuneelta :D Siis kunnon sokerihumalan kyllä tunsin kokevani,olo oli levoton ja oli vaikea keskittyä lukemaan edes lehteä :O

Testin tulokset oli kyllä huippuhyvät. Minulla kyseessä kolmas raskaus ja eka sokerirasitus sen takia kun kaksi aikaisempaa lasta olleet lähemmäs 4,5kg,lisäksi diabetesta runsaasti suvussa. Kotiseurannassa ei koskaan ole tullut viitearvojen ylityksiä,mutta nyt sitten tehtiin varalta sokerirasitus.

Vierailija
6/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juotavaksi Lucozade-urheilujuomaa, nam! Olisin juonut enemmänkin :)

Niin ja sokerirasituksen tulos oli että sokerarvot olivat PIENEMMÄT kuin ennen mitattuna :o

Vierailija
7/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvot oli ok. Ekassa ei ollut mitään huonoa oloa ja todettiin se diabetes. Toisessa ei myöskään huonoa oloa ja silloin arvot ok

Vierailija
8/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kertaa jättänyt menemättä siihen juuri huonoa oloa peläten. Täällä se tehdään automaattisesti kaikille, mutta minä siis en ole mennyt, kun olen muutenkin jo voinut pahoin.

Vierailija
9/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosin koholla toisellakin käynnillä, jolloin en tullut huonovointiseksi.

Vierailija
10/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka raskausdiabetes minulla todettiinkin.

Vierailija
11/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut raskausdiabetestä. mutta aivan järjetön väsymys!

Vierailija
12/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja oksensin ennenkö saatiin se tunnin näyte edes... uusintaan jouduin ja oksensin just melki heti kun tunnin arvo oltiin otettu... huimas ja tosi paha olo. ihan kun ois krapula

Vierailija
13/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskausdiabetes todettiin.

Vierailija
14/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot oli ok.

Vierailija
15/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut huonoa oloa. Arvot tosi hyvät.

Lähinnä tylsistytti koko homma.

Vierailija
16/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sokeri oli todella alhainen. en muista lukemia, mutta liian alhainen kuitenkin.

Vierailija
17/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tullut mitään. Sokeriarvot oli hyvät.

Vierailija
18/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

testin tulos: kaikki ok.

Tokassa raskaudessa testin jälkeen voin loistavasti, ei mitään ongelmia. Tulos: sokeriarvot taivaissa.

Tokan raskauden jälkeen, 15 vuoden kuluttua, testin aikana oli hiukan kuvotusta, mutta ei pahempaa. Tulos: arvot aivan kohdillaan.

Vierailija
19/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tuloksella ei siis näytä olevan mitään tekemistä oman olon kanssa. Hyvä kuulla...eilen jo ajattelin että ei voi olla normaalia, että pelkästä sokerilitkusta tulee noin kammottava olo ja että aivan varmasti tuloksissa on jotain häikkää. Nyt voi ottaa vähän rauhallisemmin. (saan tulokset vasta maanantaina).

ap.

Vierailija
20/26 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska olin sairaalassa, yrjösin täysin pidäkkeettä lattialle ja sain siinä huomautuksen. Mutta voin niin totaalisen pahoin, että en kyennyt sieltä lattialta ylös nousemaan eikä henkilökunnalla ollut aikaa auttaa...

Arvot oli ihan OK, mutta synnytys alkoi samantien (rvko 35) kun pääsin illalla kotiin.