Mistä johtuu että Suomella on mennyt huonosti 1990-luvun
laman jälkeen kun siihen asti kehityttiin koko ajan? Presidentistä, poliitikoista vai yhteisen tahdon puutteesta vai mistä?
Kommentit (38)
Miksi ihmiset seisovat leipäjonoissa ja avun tarve vaan kasvaa vaikka maalla muka menee hyvin!
Minusta näyttää siltä, että jotkut vaan rikastuvat ja toisille ei anneta mitään. Ja viedään sekin pois mitä on joskus annettu. Se ei ole oikein. Siihen vaadin muutosta!
Paskavaipoissa makaavat vanhukset?
Leipäjonossa seisovat. Luulen että niiltä ei kysynyt kukaan, miten ne kokee elämänsä?
vasta 90-luvun laman jälkeen Suomella on alkanut mennä OIKEASTI hyvin.
Kun noin kovasti yleistät voisit varmaan tarkentaa keitä oikein tarkoitat.
Paskavaipoissa makaavat vanhukset?
Leipäjonossa seisovat. Luulen että niiltä ei kysynyt kukaan, miten ne kokee elämänsä?
köyhät lapsiperheet, paskavaipoissa makaavat vanhukset ja leipäjonoissa seisovat saavat syyttää tilanteestaan pelkästään itseään.
Kokkarit olettavat, että jos ihmisille tarjottaisiin perusturva, kukaan ei enää tekisi mitään. Itse uskon, että jos ihmisellä on turvallinen olo ja riittävä toimeentulo taattu, hän on paljon tuottavampi kuin tässä kokoomuksen teoriassa.
viime viikolla oli uutisissa, että samaan aikaan kun palkat nousseet 40 prossaa ei esim. toimeentulotuki ole noussut ollenkaan. Eläminen on kuitenkin kallistunut. Selittäiskö tämä leipäjonot??
Siihen vaadin muutosta!
Äänestä vaikka demareja tai vihreitä. Persuja äänestämällä ei kyllä ole mitään takeita siitä että asiat muuttuu parempaan päin. Kas kun homma ei mene niin että se kokematon persu menee eduskuntaan ja ruksaa sieltä lomakkeesta kohdan pelastetaan köyhät ja sitten kaikki on hyvin. Asiat on hirveän monimutkaisia ja muutos yhdessä asiassa johtaa miljardiin kerrannaisvaikutukseen. Minusta Suomi on pärjännyt mielettömän hyvin ja niinkuin fysiikan lait nyt vaan toimivat, rikkaiden puolueen kokoomuksen äänestäminen viime vaaleissa merkitsi sitä että rikkaat hyötyi, ihan sama mitä kokoomuksen käyttämän mainostoimiston markkinointimateriaaleissa luvattiin köyhille. Nyt sitten kun äänestätte eduskunnan täyteen kokemattomia kaikenlupaajia jotka vaalitentissä "rehdisti tunnustavat etteivät ole ehtineet perehtyä puheena olevaan asiaan", siitä seuraa fysiikan lakien mukaan vain huonoja ja heikosti perusteltuja päätöksiä. Sanokaa mun sanoneen ja muistakaa fysiikan lait. Lupaukset ja toiveajattelu ei tee ihmisistä päteviä päättäjiä.
köyhimmillä ihmisryhmillä. Se, että rikkaammilla on noussut elintaso vielä enemmän, ja elintasoero on kasvanut, ei ole ongelma muuten kuin kateuden kannalta.
Nyt äänestän perussuomalaisia. Mä haluan nähdä tämän kortin. Mua todella kiinnostaa voiko ne tehdä yhtään mitään tämän maan pelastamiseksi ja kasnalaisten hyödyksi.
Olen sitä paitsi sitä mieltä, että on vallanvaihdon aika. "kokeneet" poliitikot eivät ole saaneet mitään hyvää aikaiseksi, mä haluan katsoa saisivatko uudet tyypit sen sijaan.
Siihen vaadin muutosta!
Äänestä vaikka demareja tai vihreitä. Persuja äänestämällä ei kyllä ole mitään takeita siitä että asiat muuttuu parempaan päin. Kas kun homma ei mene niin että se kokematon persu menee eduskuntaan ja ruksaa sieltä lomakkeesta kohdan pelastetaan köyhät ja sitten kaikki on hyvin. Asiat on hirveän monimutkaisia ja muutos yhdessä asiassa johtaa miljardiin kerrannaisvaikutukseen. Minusta Suomi on pärjännyt mielettömän hyvin ja niinkuin fysiikan lait nyt vaan toimivat, rikkaiden puolueen kokoomuksen äänestäminen viime vaaleissa merkitsi sitä että rikkaat hyötyi, ihan sama mitä kokoomuksen käyttämän mainostoimiston markkinointimateriaaleissa luvattiin köyhille. Nyt sitten kun äänestätte eduskunnan täyteen kokemattomia kaikenlupaajia jotka vaalitentissä "rehdisti tunnustavat etteivät ole ehtineet perehtyä puheena olevaan asiaan", siitä seuraa fysiikan lakien mukaan vain huonoja ja heikosti perusteltuja päätöksiä. Sanokaa mun sanoneen ja muistakaa fysiikan lait. Lupaukset ja toiveajattelu ei tee ihmisistä päteviä päättäjiä.
köyhimmillä ihmisryhmillä. Se, että rikkaammilla on noussut elintaso vielä enemmän, ja elintasoero on kasvanut, ei ole ongelma muuten kuin kateuden kannalta.
voitko väittää etteivät kokeneet politikot ole saaneet MITÄÄN hyvää aikaan?
nousuksi, ei se auta mitään vaikka onkin noussut
Neukkujen hajoamisen ja idänkaupan loppumisen takia sekä pankkikriisin takia. Siitä ei noustu hetkessä. Siitä kuitenkin noustiin ja EU sekä Euroon liittyminen on tuonut vakautta talouden kehittymiseen.
bruttokansantuotteesta vaan on suoraan verrannollinen tulonjaon tasaisuuteen. Jos itse olet paljon köyhempi kuin naapurisi, kyllähän se vituttaa, koska yleensä tuloerot eivät määräydy meriittien perusteella vaan kyseessä on paljon monimutkaisempi prosessi. Paras tapa edistää kansan onnellisuutta (huom, myös rikkaiden!) on kaventaa tuloeroja. Suomessa oli aiemmin hyvä progressiivinen verotus, joka teki tämän. Parempituloisetkin tunsivat vastuuta kokonaisuudesta eivätkä koko ajan marmattaneet siitä kun tilille tulee vain 10 prosenttia amerikkalaisen toimitusjohtajan palkasta, yms.
Kyllä nykymenon iljettävyys johtuu ihan meistä itsestämme.
Onko paskavaipoissa olevana vanhuksena mukavampaa jossain muualla?
kun rupeaa menemään huonosti (osaston A mielestä), toimitusjohtaja irtisanotaan ja hänen pallilleen istutetaan joku nobody pystymetsästä joka rehdisti myöntää, ettei ole perehtynyt alaan yhtään? Ehkä tässä on uusi konsepti, jolla saadaan Suomi laajemminkin nousuun?
vaaleissa keuhkositte että äänestäkää kokoomusta, kokoomus on köyhän ja duunarin asialla.