Miksi sairaanhoitajille on niin hirveän tärkeää hierarkia?
Koko ajan korostavat miten lähärit ovat heitä "alempia". Sitten vielä keskenään kinaavat siitä, kumpi on parempi, entinen opistotason hoitaja vai nykyinen amk-hoitaja?
Kauheaa niuhotusta, aika menee siihen eikä potilaiden hoitamiseen.
Kommentit (9)
että kinaa tulee siitä mitkä työt kuuluvat sh:lle ja mitkä lh:lle. Itse ainakin arvostan lh:n työtä kovasti! Mutta mielestäni on ihan selvää että sh tekee enemmän niitä sairaanhoidollisia töitä koska on siihen kattavamman koulutuksen saanut.
olen siis itse sairaanhoitaja. Mulle on ainakin niin kauan ihan sama kenen kanssa teen töitä kunhan homma sujuu..
että ap ei ole sh taikka lh, mutta on siinä uskossa, että tällainen hierarkiataistelu on olemassa, vaikkei mitään kokemusta asiasta olekaan.
15v työkokemusta sairaanhoitajana, monenlaisissa työympäristöissä. Olen sitä mieltä että me sairaanhoitajat olemme melko ammattiylpeää väkeä, arvostamme koulutustamme ja ammattiamme. Pikemminkin joskus tuntuu että lähihoitajilla on jonkin sortin identiteettiongelma, kova tarve yrittää korostaa itseään. Mikä on sinänsä hassua koska kyse on eri ammateista joissa koulutuksetkin ovat aivan eri mittaiset. Ehkä tämä johtuu siitä että lähihoitaja on vielä suhteellisen nuori ammattikunta, etsivät vielä itseään? Se on kyllä totta että ennen (silloin kun amk oli uutta) oli kova kiista siitä kumpi on parempi, opisto vai amk. Nyt tuokin lienee jo mennyttä.
olen lh ja mulla aina mukavia sh työkavereita, ottavat aina mukaan hoidollisiin töihin varsinkin jos tekevät jotain erikoista, jota en ole nähnyt... siinähän sitä oppii ja voin sanoa että hyötyäkin tälläisestä on kun voi kertoa uudelle sh miten jotain kandeistehdä...
itse tällaista ollenkaan. Oletko siis itse lähihoitaja? Millaisessa paikassa töissä?
Mulla on urheilu-uralta peräsin oleva vanha polvivamma joka ikävä kyllä kroonistu ja olen joutunut ramppaamaan sairaaloissa ja leikkauksissa jo usean vuoden ajan. On siis tullu tutuks useempikin hoitolaitos.
15v työkokemusta sairaanhoitajana, monenlaisissa työympäristöissä. Olen sitä mieltä että me sairaanhoitajat olemme melko ammattiylpeää väkeä, arvostamme koulutustamme ja ammattiamme. Pikemminkin joskus tuntuu että lähihoitajilla on jonkin sortin identiteettiongelma, kova tarve yrittää korostaa itseään. Mikä on sinänsä hassua koska kyse on eri ammateista joissa koulutuksetkin ovat aivan eri mittaiset. Ehkä tämä johtuu siitä että lähihoitaja on vielä suhteellisen nuori ammattikunta, etsivät vielä itseään? Se on kyllä totta että ennen (silloin kun amk oli uutta) oli kova kiista siitä kumpi on parempi, opisto vai amk. Nyt tuokin lienee jo mennyttä.
tässä siis sairaanhoitaja
(juu ei me, mut ne lähärit)
Huh, ei ihme että työpaikan henki on kehno.
käytävillä tai potilashuoneissa omasta asemastaan :-DDD
Ettet vaan ap kuulu niihin jotka sekoaa vahvoista kipulääkkeistä ja kuulee/näkee olemattomia ;-DD
itse tällaista ollenkaan. Oletko siis itse lähihoitaja? Millaisessa paikassa töissä?
Mulla on urheilu-uralta peräsin oleva vanha polvivamma joka ikävä kyllä kroonistu ja olen joutunut ramppaamaan sairaaloissa ja leikkauksissa jo usean vuoden ajan. On siis tullu tutuks useempikin hoitolaitos.