Tässä karppaajan päivä. Pystyisittekö elämään näin?
Aamulla mantelileipä paahdettuna, voita, pepperonia (makkaraa), keitetty kananmuna, paprikaa
Päivällä valtava annos kebabia salaatilla, vettä ja zero-limua (eka kerta karpatessa, ei hyvä)
Illalla vesijuoksun jälkeen partaäijää pari dl ja puolukoita.
Vichyä pari litraa ja kahvia maidolla pari mukillista.
Kommentit (46)
Tämän päivän kasvissaldo muistaakseni:
- greippi
- valkokaaliraastetta n. 4 dl
- kurkkua pala
- omenaa pala
- punaista paprikaa n. puolikas
- puolukoita n. ½ dl, pari mansikkaa
- mustikoita n. 1 dl
- kikherneitä n. 2 dl
- sipuli
- porkkanaa 4 kpl
Tänään en tavoistani poiketen syönyt lämmintä kasvislisuketta ruuan kanssa ollenkaan, vaan kikherneitä. Ne voisi siis korvata n. 300 grammalla kasvissekoitusta, niin saisi käsityksen normaalipäivästä.
on "partaäijä" ?? En ole koskaan kuulutkaan... :D
karppailuun vähitellen siirryn minäkin, repsahduksesta on todella vaikea vaan päästä takaisin ruotuun :(
keryokaahan, paljonko hedelmiä voi syödä, onko niissä liikaa sokeria? ja kaikki pakastemarjat viime kesältä on sokeroituja, kai voin ne kuitenkin pistellä esim. jugurtin kanssa?
Purkissa on partaäijän kuva. :)
Katsohan fineli.fi -sivulta noita hedelmien hh pitoisuuksia. Ruokakori on hyödyllinen jos haluat laskea vaikka aterian makrot.
kolmanneksi ihminen voi syödä ihan mitä vaan, kun syö kohtuudella.
Minäkin elin kaikkea kohtuudella elämää ja se silloin tuntui sopivan ihan hyvin. Oikeastaan, olen pystynyt aina syömään mitä huvittaa, eikä paino ole noussut. Minulla oli tosin pitkään kroonisia iho-ongelmia. Niihin kun lähdin etsimään apua, kun lääketiede ei enää pystynyt muuhun kuin uusien hyödyttömien lääkkeiden määräämiseen, löysin karppaamisen. Ja se auttoi, että se siitä kaikkea kohtuudella elämästä. Kaikki eivät suinkaan karppaa laihtuakseen, minä karppaan pysyäkseni terveenä.
Ei kuulosta kovinkaan herkulliselta..
Väännettäköön vielä hiukan rautalangasta tätä karppaajien elämäntapaa. Puoli kiloa kasviksia ja vihanneksia (myös marjoja tai joillakin jopa hedelmiä) päivässä. Proteiinia lihasta, maitotuotteista (maito, kerma, juusto, jogurtti jne.), pähkinöistä, siemenistä, kananmunista suurin piirtein 70 g/päivä. Rasvaa oman mieltymyksen mukaisesti täyttämään energiavarastoja. Pääasiallinen energianlähde on siis rasva.