Kenen mielestä akateemisen työttömän pitäisi
alkaa puhelinmyyjäksi/siivoojaksi? Miksei sitten samantien huoraamaan, jos mikä tahansa työ on arvokasta ja parempikuin työkkärirahalla eläminen?
Kommentit (45)
Muutimme suomeen ja ½v jälkeen aloin puhumaan, et pitäis alkaa hakeen töitä. Kaikki mulle toitotti,e t turha on hakee, ei täältä töitä saa.
No kas kummaa, netin kautta hain pariin paikkaan ja 2 päivän jälkeen oli mistä valita. Oman alan, sekä muita. Otin oman alan, mut paikka ei ollut kovin kiva, lähdin. Otin seuraavan tarjotun työn ja hoidin sen todella hvyvin, vaikka ei oma ala ollutkaan ja kokemusta alalta entuudestaan 0
Sitten päätinkin haluta vielä eri alalle ja ilmoitin olevani valmis tulemaan töihin, edelleen ala johon ei koulutusta. Ja kas kummaa en ole päivääkään sen jälkeen ollut työtön kun töitä aloin hakemaan.
En ole akateeminen, vaikka työtä teenkin jossa suurin osa on akateemisia.
3 ammattia minulla kyllä on.
Kyllä tekevälle töitä löytyy.
Kuinka kauan on aikaa siitä, kun aloit hakea töitä?
Muutimme suomeen ja ½v jälkeen aloin puhumaan, et pitäis alkaa hakeen töitä. Kaikki mulle toitotti,e t turha on hakee, ei täältä töitä saa.
No kas kummaa, netin kautta hain pariin paikkaan ja 2 päivän jälkeen oli mistä valita. Oman alan, sekä muita. Otin oman alan, mut paikka ei ollut kovin kiva, lähdin. Otin seuraavan tarjotun työn ja hoidin sen todella hvyvin, vaikka ei oma ala ollutkaan ja kokemusta alalta entuudestaan 0
Sitten päätinkin haluta vielä eri alalle ja ilmoitin olevani valmis tulemaan töihin, edelleen ala johon ei koulutusta. Ja kas kummaa en ole päivääkään sen jälkeen ollut työtön kun töitä aloin hakemaan.En ole akateeminen, vaikka työtä teenkin jossa suurin osa on akateemisia.
3 ammattia minulla kyllä on.Kyllä tekevälle töitä löytyy.
on lama. Mihinkään töihin ei noin vain "mennä". Jos mennäänkin, ehdot ja mahdollisuudet onnistua on niin huonot, ettei ne kerta kaikkiaan elätä kaikkia kokeilijoita (esim. puhelinmyynti). Jos elättäisi, mitään työttömyysongelmaa ei olisi. Hanttihommiin ei haluta korkeasti koulutettuja, joiden luullaan vaihtavan heti kohta parempiin hommiin, vaikka näitä parempia hommia ei todellisuudessa ole. Hanttihommiinkin on enemmän tulijoita, kuin mitä niitä on vapaana. Että jos kuvittelitte, että voitte milloin vain vaihtaa oravanpyörässä juoksemisen jossain pörssiyhtiössä leppoisaan siivoiluun enemmällä vapaa-ajalla, niin sori, ei se ole enää niin helppoa.