Kenen mielestä akateemisen työttömän pitäisi
alkaa puhelinmyyjäksi/siivoojaksi? Miksei sitten samantien huoraamaan, jos mikä tahansa työ on arvokasta ja parempikuin työkkärirahalla eläminen?
Kommentit (45)
joka on edellisissä vaaleissa kovasti hurskastellut kaiken työn olevan yhtä arvokasta?
Totta kai vastaan pitää ottaa työ kuin työ ja mistä tahansa. Sitähän akateemiset duunareiltakin edellyttävät.
sitten akateemisenkin. Monilla akateemisilla aloilla on vielä vähemmän työpaikkoja tarjolla kuin jollain ei-akateemisella alalla, joten akateemisen on vaikeampia löytää oman koulutuksensa työtä kuin vähemmän koulutetun.
tuota puhelinmyyjän työtä karsastaisin minäkin ihan vain sen takia, että siinä on usein provisiopalkka. eihän siinä olisi mitään järkeä, että olemattomalla pohjapalkalla pitää kituuttaa, jos hommaa ei vain osaa.
itse olen tehnyt siivoustyötä, puutarhatyötä yms. yms. Oman alani työtä hakiessa 'mistä tahansa työstä' on ollut cv:ssä hyötyä. En tiedä, kannattaisiko cv:hen kirjoittaa, että huoraamista kevät 2010...
itse olen tehnyt siivoustyötä, puutarhatyötä yms. yms. Oman alani työtä hakiessa 'mistä tahansa työstä' on ollut cv:ssä hyötyä. En tiedä, kannattaisiko cv:hen kirjoittaa, että huoraamista kevät 2010...
että ihmissuhdekonsulttina keväästä 2010 kevääseen 2011.
Mutta huora tienaa enemmän kuin kuka tahansa?
että ihmissuhdekonsulttina keväästä 2010 kevääseen 2011.
Ja työtodistukseksi...
Kysymys kokoomuslaisille: miksei jokaista työtöntä velvoiteta sitten alkamaan yrittäjäksi, jos ei muuksi, niin seksityöläiseksi omalla toiminimellä?
ap
Mutta huora tienaa enemmän kuin kuka tahansa?
... miksei kuka tahansa voisi tehdä alan töitä, jos sopii siihen... Akateeminen tai ei. Koulutustahan alan työ ei vaadi, vaan sen voi oppia tekemällä.
eiköhän kaikki akateemiset ole vero varoin ittensä akateemiseksi kouluttautunutkin!
eiköhän kaikki akateemiset ole vero varoin ittensä akateemiseksi kouluttautunutkin!
että oppivat minkä tahansa uuden työn. Siksi juuri heidän pitäisi ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Tyhmän duunarin ei tarvitse, kun eihän se kuitenkaan opi.
menee kallis koulutus hukkaan jos akateeminen vie paikan siivousalan tyottomilta. "Oikea ihminen oikealla paikalla" on eduksi koko yhteiskunnalle.
etta talla palstalla ei paljon akateemisia ole.
menee kallis koulutus hukkaan jos akateeminen vie paikan siivousalan tyottomilta. "Oikea ihminen oikealla paikalla" on eduksi koko yhteiskunnalle.
Kuka on kouluttautunut puhelin myyjäksi?? Kuka sitä työtä "saa" sitten tehdä?
siinäkö koulutus ei mene hukkaan, kun se akateeminen nostaa työttömyyskorvausta? Eihän siivoojaksi tarvitse lopuksi elämää jäädä.
on sallittua vaikka ei koulutusta olisikaan.
!!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!
Kuka on kouluttautunut puhelin myyjäksi?? Kuka sitä työtä "saa" sitten tehdä?
Miksei sitten samantien huoraamaan, jos mikä tahansa työ on arvokasta ja parempikuin työkkärirahalla eläminen?
on toki vaihtoehto, tokikaan siihen yhteiskunta ei pakota. Sen sijaan yhteiskunnalla on oikeus vaatia tietyn ajanjakson jälkeen työtöntä ottamaan vastaan mikä tahansa hänelle tarjottu työ, sen sijaan että elättäisi häntä loputtomiin.
Miksi se on niin pirun vaikea tehdä jotain tulojensa eteen, sen sijaan että makaisi kotona syleksimässä kattoon?
Kansantaloudelle haitallista,
Kansantaloudelle on vain edullista että pidetään ihminen työelämässä ja kiinni rutiineissa, eikä kotona syleksimässä kattoon.
Siitä kelpaa jatkaa toisiin duuneihin sitten kun sattuu parempia hommia löytämään.
että akateemista ei huolita tällaisiin tehtäviin, koska ajatellaan heidän kuitenkin lähtevän heti, kun oman koulutuksen mukaista työtä löytyy.
ottaa vastaan joku työ, tai kaikki tuet pois. Tämä koskee kaikkia, myös akateemisia.