Lastentarvike ei huoli kanta-asiakkaaksi
Olettekohan muut törmänneet Lastentarvikkeen omituiseen kanta-asiakasseulaan...
Ostin ensimmäiselle lapsellemme kaikki tarvikkeet (vaunut, kaukalon ym.) Lastentarvikkeesta, hintaa tuotteille tuli yli 1200 euroa. Huomattavasti halvemmalla olisin saanut muualta, mutta päädyin sitten laiskuuttani ostamaan kaikki samalta myyjältä.
Kuulin jälkikäteen tuttavaltani, että Lastentarvikkeella on joku kanta-asiakaskortti, johon kerätään leimoja ostoksista ja ilmeisesti niitä tarpeeksi kerättyään saa jotain alennuksia tms. Kysäisin Lastentarvikkeesta, olisiko minunkin mahdollista päästä kanta-asiakkaaksi maksamillani ostoksilla ja vastaus oli ei, koska olin saanut muutaman euron pakettialennuksen ylihintaisista ostoksistani. Baby Stylessä taas esittelivät automaattisesti kanta-asiakaskorttiaan ja siihen löivät leimoja jopa ale-tuotteista. Tiedänpähän, minne kiikutan loput pennoseni, kun tarve hankinnoille taas tulee :).
Kommentit (97)
[ että Lastentarvikkeella on joku kanta-asiakaskortti, johon kerätään leimoja ostoksista ja ilmeisesti niitä tarpeeksi kerättyään saa jotain alennuksia tms. Kysäisin Lastentarvikkeesta, olisiko minunkin mahdollista päästä kanta-asiakkaaksi maksamillani ostoksilla ja vastaus oli ei,
kanta-asiakkaaksi pääsee kaikki, ei edes mitään hakeMUSTA
lastentarvikkeessa oli niin ylimielinen palvelu, että en olisi ostanut vaikka olisivat myyneet puoli-ilmaiseksi. Onneksi täällä on muitakin liikkeitä
Kaksplussalla oli pari päivää sitten ketju aiheesta. Itsekin olen saanut surkeaa palvelua kys. ketjun liikkeessä eikä ole mitään tarvetta mennä sinne enää takaisin!
ko. ketjusta. Mulle kävi niin, että ennen lapsen syntymää (syksyllä 2008) ostin Kemin Lastentarvike-liikkestä uudet yhdistelmärattaat ja paljon muutakin tavaraa tulevalle vauvalle, sain ostoksistani tuntuvan alennuksen, ja minulle annettiin kanta-asiakaskortti ja siihen leimoja, siis alennuksesta huolimatta. Reilu vuosi myöhemmin ostin Kuopion Lastentarvikkeesta lapselle matkarattaat ja turvaistuimen, joista sain myös hieman alennusta, ja kun kysyin, onko heillä tuollaista kanta-asiakaskorttisysteemiä, sain tylyn vastauksen, että he eivät anna leimoja korttiin, kun sain alennusta ostoksistani. Mua tuo tietenkin ihmetytti, kun toisessa saman ketjun liikkeessä olin saanut ihan tuntuvan alennuksen ja kanta-asiakasleimoja, mutta en sitten jaksanut alkaa asiasta vääntämään. Erikoistahan tuo kyllä on.
Lastentarvike oy:n täytyy ylläpitää"mainetta".
No,hinnoista sen verran että olen omin silmin nähnyt roskiksesta(kyllä,pengoin niiden roskista)löytyneen paperin jossa näkyi turvaistuimien ostohintoja.
Eli,Lastentarvike maksaa istuimesta esim.80€
Kun se on hyllyssä myynnissä,on sen hinta tuplattu,eli 160€
Aika hyvät voitot siis.
Ja mitähän ihmeellistä siinä on, että liike myy tuplahintaan verrattuna siihen mitä on tuotteesta maksanut. Halpiskaupoissakin kate on yleensä se 50%.
Esim. postikortit yleensä 50%. Pienelektoniikka ja työkalut 50%. Vaatteet yleensä yli 50%.
Karkit ja pesuaineet yleensä halpiskaupoissa alle 50%, ehkä 30%.
En edes olettaisi, että tuollaisessa kaupassa katteet olisivat alle 50%.
ja lähettää se tonne lastentarvikkeen toimitusjohtajalle :)
Lastentarvike oy:n täytyy ylläpitää"mainetta". No,hinnoista sen verran että olen omin silmin nähnyt roskiksesta(kyllä,pengoin niiden roskista)löytyneen paperin jossa näkyi turvaistuimien ostohintoja. Eli,Lastentarvike maksaa istuimesta esim.80€ Kun se on hyllyssä myynnissä,on sen hinta tuplattu,eli 160€ Aika hyvät voitot siis.
kaupan pitaa maksaa liiketilan vuokra, lammitys, hoitokulut, tyontekijoiden palkat, tavaroissa on ALV (tilitetaan valtiolle) jne..... tama kaikki maksetaan silla katteella.
kannttaisiko vahan miettia ennenkuin kommentoi...
ja lähettää se tonne lastentarvikkeen toimitusjohtajalle :)
Kiitos Vantaan liikkeen erittain hyvalle palvelulle vuosien ajan. Asumme ulkomailla, varaamme tuotteet valmiiksi myymalaan, mista ne Suomi-lomalla noudamme ja saamme ne verotta ;-)
Koskaan ei ole ollut ongelmaa varata tuotteita kuukausia etukateen, aina tuotteet ovat olleet odottamassa ja tax-free shekit puolitaytettyna valmiina.
Kopioi myos tama mukaan, jookos? ;-)
Senkun kopioit ja lähetät.
Roskat ei lain mukaan ole niiden omaisuutta vaan ne saa vapaasti ottaa ja käyttää.
Kaupat on kivoja.
Voi käydä katsomassa kärryjä ja tilata sitten netistä kun eivät tingi. :)
Eix olis parempi myydä pienemmällä katteella kuin ei ollenkaan?
Niin,miettikää sitä kun Britax Multi-tech maksaa norm.349€
Tarjouksessa 279€
Minä maksoin 99e
Niin että miten Lastentarvike voi pysyä pystyssä?
jäii mieleen että siksi voi kopioida ja lähettää, että palvelu paranisi.
Tuo laskuasia on yks hailee.
Arvaan myös että 50 % kate on oikealla tasolla, joskin kilapilu yleensä pitää katteet sopivina kaikille osapuolille ja siinä tietysti on eroja.
Monestihan on 30 - 50 % alennuksia, eivätkä kauppiaat sentään ihan suoralla tappiolla juuri koskana myy, ellei ole Suomi Soffasta kyse.
saatiin Oulun lastentarvikkeessa tylyä ja huonoa palvelua kun jouduttiin menemään toista kertaa takuu asioissa, hyvä että myyjä pikaisesti edes vilkaisi rattaita, tämän kyseisen keikan takia ajettiin useampi kuin sata tai kaksisataa kilometriä.Toinen ikävä homma oli että Oulun liikkeessä eivät voineet tilata toivomaamme tuotetta, jota ei liikkeessä ollut mutta siis kuului tuotevalikoimaan. Aiemmin vaunujen ja kaukalon osto kerralla saatiin niin hyvää palvelua kun se 1200 e käytettiin hankintoihin (yllätys yllätys gracon kaukalo). Ensimmäisen kerran kun jouduttiin viemään rattaat takuu huoltoon, oli myyjä erittäin ystävällinen ja antoi mukaan uuden renkaan. Sama tapahtui gracon matkarattaat ostaessa. Tosin kyse voi olla myyjästäkin. Saamani huonon palvelun jälkeen päätin, etten enää käy kyseisessä liikkeessä.
Rovaniemen liikkeessä asioitiin kerran josta tilattiin tuote, jota Oulun liikkeestä eivät voineet tilata. Tuote luvattiin 8-12 viikon kuluessa, mutta tuote saapuikin 2 viikon kuluessa! Täysi plussa rovaniemen liikkeelle. Myyjätkin olivat mukavia ja ystävällisiä.
mahtaako näissä olla jokaisessa liikkeessä eri omistajat?
salon lastentarvike ainakin vähätteli turvaistuimen rikkimenemistä...
niin ja oli näissä samat omistajatkin kuin oli hetken Forssassa liike...
liikeiden pysyvän pystyssä jos asiakkaille pitäisi myydä ostohinnalla tavaraa? eihän sellanen toimi. Liike on heti konkurrissa.
Sehän on ihan normaalia että ostohinta x 2 + vero.
silleen saadaan tuotteisiin hintoja.
Toki joissakin tuotteissa katsotaan hiukan että laitetaanko ihan niin paljoa.
T:yrittäjän vaimo.
ko. ketjusta. Mulle kävi niin, että ennen lapsen syntymää (syksyllä 2008) ostin Kemin Lastentarvike-liikkestä uudet yhdistelmärattaat ja paljon muutakin tavaraa tulevalle vauvalle, sain ostoksistani tuntuvan alennuksen, ja minulle annettiin kanta-asiakaskortti ja siihen leimoja, siis alennuksesta huolimatta. Reilu vuosi myöhemmin ostin Kuopion Lastentarvikkeesta lapselle matkarattaat ja turvaistuimen, joista sain myös hieman alennusta, ja kun kysyin, onko heillä tuollaista kanta-asiakaskorttisysteemiä, sain tylyn vastauksen, että he eivät anna leimoja korttiin, kun sain alennusta ostoksistani. Mua tuo tietenkin ihmetytti, kun toisessa saman ketjun liikkeessä olin saanut ihan tuntuvan alennuksen ja kanta-asiakasleimoja, mutta en sitten jaksanut alkaa asiasta vääntämään. Erikoistahan tuo kyllä on.
loistavaa palvelua Itäkeskuksen Lastentarvikkeessa? Olen asioinut siellä viimeiset 9 vuotta ja moneen kertaan on myyjätkin vaihtuneet mutta aina yhtä mukavat ja asialliset myyjät ovat olleet. Oli sitten kyse helistimen tai kalliin turvaistuimen ja rattaiden ostosta. Ja sain jo vuosia sitten kanta-asiakaskortin, silloin taisin ostaa jonkun pienen ostoksen, lelukaaren tms.
Myyjät olleet joka kerta ystävällisiä ja esitelleet tuotteita. Itäkeskuksen liikkeestä en tosin ole koskaan saanut hyvää palvelua! Eivät edes tervehdi, tuotteiden esittelystä puhumattakaan. Ystäväni, jotka ovat myös nuoria äitejä, ovat kokeneet saman tuolla.
Ostohintaan lisätään 15o %, pätee vaatteisiin. Ei kai mikään firma huvikseen ja tappiolla ala myydä.
Kävimme viimeksi kesällä ostamassa tuoreelle vauvallemme tavaraa n. 300 euron edestä ja samantien lätkäisivät kanta-asiakaskortin käteen. Samasta paikasta olen aikaisemmin ostanut mm. rattaat. Aina on asiakaspalvelu pelannut.
lastentarvikeliikkeiden kanta-asiakkaiksi??? MItä ihmettä te sieltä oikein ostatte, että tuossa olis mitään järkeä?
Kuulostaa, että kanta-asiakas alennuksetkin on ihan yhden kissan pissan verran. Neuvotelkaa ennemmin jo ostotilanteessa tuo hikinen pari euroa hinnasta pois.
Eihän noista liikkeistä tarvitse ostaa kuin vaunut ja turvaistuin, eikä niitäkään montaa paria tarvita, jos ei aio sen puolen tusinaa lasta vääntää.