minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?
Kommentit (326)
Mutta sitten on nämä vanhemmat, jotka takanaamojaan viihdyttääkseen lähinnä peruuttavat paikasta toiseen. Kannattaisiko mieluummin vaan kääntää ne naamat?
selittää sen, miksi niin monella lapsella on etupylly!
Pitäiskö etupyllyä sitten jossain iässä käännättää taakse? Silloinhan käy niin, että takapylly joutuu pakostakin menosuuntaan! Vai tuleeko etupyllystä takapylly (ja päinvastoin) silloin kun naama käännetään?
nimim. "epätietoinen"
Etupyllyllä varustetuille suosittelen Ääs-etukorttia.
Ja kuulkaas ny piponkiristelijät: ei kai sitä huumorintajuttomuuttaan kannata mennä paljastamaan hikeentymällä.
Ehkä paras keskustelu tällä foorumilla ikinä. Tällaista lisää!
selittää sen, miksi niin monella lapsella on etupylly!
tytöillä on etupylly, pojilla on pippeli
Eikös se olekaan pymppy?
meillä on pakettiauto ja lapsille rakennettu "leikkihuone" auton takaosaan, Solikumieristetyt seinät ja ballomeripalloja toista sataa. Siellä kaikki meidän takanaamat sitten voi kirmata kun isi käy kaupassa. Ei ole ollut ongelmia ja mahtuu myös pienimmät takanaama toukat hyvin ja saavat olla mitenpäin haluavat.
se että hänellä on huumorintajuiset vanhemmat...
ompas täälä paljon "vitsikkäitä aikuisia". Toivottavasti teillä ei todellisuudessa ole omia lapsia, vaikka päiväkotinhan opettaa ja vanhemmat voi opettaa sitten ne vähän vähemmän hyvät tavat.
Turvaistuimen voi kääntää mallista riippuen menosuuntaan. Meillä ei tuolissa muuta vaihtoentoa ollutkaan, mutta jos mahdollista niin kannattaa pitää selkä menosuuntaan mahd. Pitkään. Se on kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Pienen on raskas istua kovin pystyssä asennossa pitkään ja selkä menosuuntaan olevan tuolin saa huomattavasti suotuisampaan asentoon pienelle matkaajalle.
tässä autonistuin asiassa onko parempi käydä lapsen kanssa vääntöä viihtyvyyden kanssa vai hoitaa lasta jonka niskat ovat vaurioituneet kolarissa? Meillä esikoinen oli 3 ja kuopuksen kanssa odetetaan samaan ikään ennen kuin autossa istuin on niin,, että lapsi istuu kasvot menosuuntaan päin. Mistä se lapsi tietää muusta vaihtoehdosta jos häntä aina istetaan autossa selkä menosuuntaan?
Meillä rattaissa heittoaisa.
Meillä on isännällä tuollainen.
Ja syy miksi on tärkeämpää olla selkä menosuuntaan on vain se, että peräänajot ovat yleisempiä kuin nokkakolarit. Eli kannattaa tosiaan pitää selkä menosuuntaan mahdollisimman pitkään. Eikä se aiheuta matkapahoinvointia juuri enempää kuin muukaan matkustaminen, kun siihen on pienestä pitäen oppinut.
Sillon lapselle olisi parempi olla kasvot menosuuntaan...
ihanista nauruista pitkästä aikaan. Vedet silmissä ei olekaan saanut nauraa vähään aikaan, tai oikeammin pitkään aikaan.
Omilla lapsilla on naamat taakse päin joka aamu, kun heräävät. Eivät millään usko vaikka illalla ruuvailen niitä kuinka menosuuntaan, että aamulla olis parempi kaikkien kannalta että naama oli meno suuntaan. Aamukin lähtis käyntiin paljon paremmin. Joskos ne sitten kun 18v. täyttää, niin uskois sen. Onhan se helpompaa kaulailla kylillä tyttöjä kun naama on oikein päin.
Et silleen... ja kyllä mun lapset on huonon äidin saaneet kun se vielä joskus nauraa ihan sikana tyhmille jutuille.
Mutta kyllä viimeistään koulussa kiusataan, jos curling-mamma ei ole vieläkään kääntänyt lapsen kasvoja menosuuntaan. Ei opettajakaan tykkää ja koulun pitää hankkia erikoispulpetti.
...näissä tapauksissahan on mahdollista hakea kouluavustajaa!
Mistä tää peräänajo nyt tähän keskusteluun ilmestyi?
Siitä selviää hyvällä rasvauksella, jos on paljon sitä nopeutta niin sitten vaan enemmän rasvaa.
hee. ja minä kun luulin, että imetys toimisi ehkäisynkaltaisena. ehkäpä vain tilastollisesti ja kehitysmaaolosuhteissa. ja imettäjälle, ei imijälle.
kun olin 27 v ja toisen, kun olin 29 v.
Tää on kyllä paras kommentti ikinä!
Kyllä mä lopetin imettämisen paljon vanhempana kuin sinä, taisin olla 33-vuotias silloin. Siihen ei teiniäiti kykene. Varma Tieto.
Kyllä kykenee, jos imettää viel lukiossa, siis lapsi siel lukiossa. No ite ei tosin oo enää sit teini, paitsi ehkä mieleltään ja tyyliltään, mut sit se laps ei varmaan enää kehtais ainakaan julki-imee.
Oletko itse sitten maailman paras? Etkö koskaan naura tai kerro hassuja juttuja lapsillesi? Oletko tosiaan sitä mieltä että huumorintajuisilla vanhemmilla ei saisi olla lapsia? Uskon että lapsillasi on todella ankea elämä, jos tosiaan näin ajattelet!
Meillä hommattiin neidille kasvot menosuntaan istuin heti turvakakukalon jälkeen (neiti oli silloin n9kk ikäinen). Aluksi olin tiukasti sitä mieltä että en lastani laittaisi heti istumaan kasvot menosuuntaan vaan selkä menosuuntaan, koska niin oli suositus. Kävimme mieheni kanssa useammassakin liikkeessä ennenkö teimme päätöksen istuimesta. Suurin osa myyjistä joilta kyselimme istuimista suosittelivat kasvot menosuuntaan olevaa istuinta (istuimella ei siis ole kasvoja), ja sanoivat että ovat omaatkin lapsensa heti turvakaukalon jälkeen siirtäneet kasvot menosuuntaan autossa, koska näin lapsi viihtyy paremmin ja jos esim. mennään vain kahdestaan lapseni kanssa autolla niin saan paremman kontaktin lapseeni eikä tarvitse pysähdellä pidemmilläkään matkoilla turhaan... Puhuimme myös kolareista ja tulimme siihen tulokseen että tuli se törmäys sitten edestä,takaa tai sivulta niin se on ihan sama kumminpäin lapsi autossa on.