Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pelkän peruskoulun käynyt kotiäiti ylempää sosiaaliluokkaa jos rikkaissa naimisissa?

Vierailija
16.02.2011 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiselitteisesti ajatella. Koulutuksen suhteen on onnettomassa jamassa. Toivottavasti antaa sentään lapsilleen kouluttautumismahdollisuudet.

Vierailija
2/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain peruskoulun käynyt.Kerro vinkkisi,tosin itse olen ihan yliopistolla eikä mun tietoni mukaan akateemiset rikkaita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat peruskoulun viimeisellä luokalla seurustella rikkaan perheen pojan kanssa, poika menee lukioon, sinä et huonoilla peruskoulun numeroilla saa opiskelupaikkaa, pidät välivuoden, tulet raskaaksi ja siitä se urasi sitten urkenee.

Poika käy lukion, sinä hankkiudut paksuksi vielä toisenkin kerran ja saat makoilla pojan perheen rahoilla kotona ainakin niin kauan kuin parisuhteenne kestää.

Vierailija
4/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tässä mietin, mikä on ollut se käännekohta elämässäni, jonka turvin katson kuuluvani tietyllä tapaa sivistyneistöön keskiluokkaisesta (isä fm, äiti kasv.kand, vain 1isovanhempi ylioppilas, kaksi merkonomia). Minulle olennainen asia on kulttuuriharrastuksenijoka on pakottanut minut opettelemaan tietyt käytöstavat, yleissivistänyt, pakottanut opettelemaan laajaa keskustelua ja tarjonnut mahdollisuuden nähdä maailmaa. Minulle tämä on luonut sen "pienen" eron. Vaikka voittaisi lotossa olisi silti oman luokkansa kasvatti. Tapoja voi oppia. Ja onneksi Suomi ei ole kovin paha luokkayhteiskunta!

Vierailija
5/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat.Aika jännä.Ja ollaan molemmat oltu lukiossa.ja päästy ylioppilaiksi.

Alat peruskoulun viimeisellä luokalla seurustella rikkaan perheen pojan kanssa, poika menee lukioon, sinä et huonoilla peruskoulun numeroilla saa opiskelupaikkaa, pidät välivuoden, tulet raskaaksi ja siitä se urasi sitten urkenee.

Poika käy lukion, sinä hankkiudut paksuksi vielä toisenkin kerran ja saat makoilla pojan perheen rahoilla kotona ainakin niin kauan kuin parisuhteenne kestää.

Vierailija
6/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sä katkera pojan anoppi tässä joka haukut miniääsi?

En ymmärrä nyt ihan jutun pointtia,eikö nuoret äidit jotka saa alle 20v lapsen asu ensikodeissa?

Kotona makaa suvun rahoilla..millä rahoilla harvoin teiniäidit rikkaan kanssa lapsia saa,eikö ne ole niitä tulevia vankilamiehiä.

Vierailija
7/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 60-luvulla kenties?

Vierailija
8/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskuntaluokka määrittyy vähän muutenkin kuin vain varallisuuden, tulotason tai koulutuksen perusteella.

Vierailija
9/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ymmärretään kotiäidillä tässä jää epäselväksi.

Voi olla kotona jos on varaa siihen.

Sitten kun ei ole varaa mennään töihin,aika yksinkertaista.

Kotiäiti voi olla itsekin aika varakas tai vaikka yrittäjä tai mitä vaan.Terminä kovin suppea antaa kuvan jostain vaan naisesta jolla monta lasta,lihava nainen joka keittää vihaisena hernekeittoa.

öh,tunnen äitejä jotka kotona ja heillä vain yksi lapsi jonka kanssa hysäävät.

Vierailija
10/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva kotiäiti sinnittelee huonoilla arvosanoilla lukiota läpi, tapaa rikkaan perheen pojan, hankkiutuu raskaaksi ja koulu jää.

Vierailija
11/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen tai mitä teet työksesi..! (todella) rikkaissa piireissä merkitsee vain statussymbolit, eli kuinka asut, millainen ystäväpiiri, millaiset autot, korut, paljonko henkilökuntaa tai missä olit lomalla.

yhteiskuntaluokka määrittyy vähän muutenkin kuin vain varallisuuden, tulotason tai koulutuksen perusteella.

Vierailija
12/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kiinnostaa lähinnä se, miten hyvää seuraa olet ;-) Jos saat jonkun Rothschildin viihtymään kanssasi säännöllisesti, häntä ei taatusti kiinnosta varallisuutesi, koulutuksesi, tai statussymbolisi. Persoona ja persoonallisuus ennen kaikkea.

Vierailija
13/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat alle 50v niin en nyt ymmärrä mitkä perheen rahat he sitten siis tämä nuoripari saa.

Varmasti lastaan rakastava isovanhempi haluaa jotain ostaa,se on ihan laillista.Omaisuutta voi myös lahjoittaa vaikkapa lapsenlapselle.Lastenhoito ei ole pelkkää makoilua,j,siitä saa vanhuskin haavoja.

Jotenkin haisee että täällä on joku katkeroitunut sukulaistäti jota vituttaa kun sison tyttö on päässyt ainokaisen pojan kanssa naimisiin jota sitten paapotaan koko ajan.

[/quote]

Vierailija
14/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tv.stä tullut nää miljoonäriäidit jotka lentoemoja.

Kannattaa varmaan jos rikkaista haaveilee jäädä amerikkaan au-pair lukion jälkeen.

Vierailija
15/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimot tai avopuolisot?

Millaista taustaa heillä,ainakin Hannan tiedän että on ollut Turun yliopistolla kun itsekin olen eri latioksella vaan, eivät kaikki joiden miehet tienaa hyvin ole tyhmiä tai laiskoja jne.

Mä ymmärrän että hyvin tienaava mies tykkää kielitaitoisesta vaimosta joka pärjää myös ulkomailla.Ja pärjää myös lasten kanssa kotona jos isä töiden vuoksi plajon poissa.

Vierailija
16/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen tai mitä teet työksesi..! (todella) rikkaissa piireissä merkitsee vain statussymbolit, eli kuinka asut, millainen ystäväpiiri, millaiset autot, korut, paljonko henkilökuntaa tai missä olit lomalla.

minulle ihan sama. Mutta riippuu vähän piireistä ja millä lailla tämä rikkaus on saavutettu. Nousukkaille aina statussymbolit tuntuvat olevan tärkeimpiä. Toisaalta taas kansainvälisesti menestynyt taiteilija saattaa omissa piireissään arvostaa vähän muuta kuin hienoa autoa ja muita näyttelyesineitä. Ja monelle muuten vain rikkaaseen sukuun syntyneelle ne varakkuuden merkit voivat olla niin itsestäänselviä, ettei ole tarvetta korostaa niitä - eikä näe niissä samaa gloriaa, mitä joku nousukas ehkä näkee. Riippuu niin ihmisestä ja niistä piireistä.

Vierailija
17/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla tietty status.

Todella rikkaat kutsuvat kylään vain todella rikkaita ja päinvastoin. Tunnen tosin pari rikasta perhettä, jotka kutsuvat myös lastenhoitajansa mukaan perhejuhliin.

Niitä kiinnostaa lähinnä se, miten hyvää seuraa olet ;-) Jos saat jonkun Rothschildin viihtymään kanssasi säännöllisesti, häntä ei taatusti kiinnosta varallisuutesi, koulutuksesi, tai statussymbolisi. Persoona ja persoonallisuus ennen kaikkea.

Vierailija
18/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain peruskoulun käynyt.Kerro vinkkisi,tosin itse olen ihan yliopistolla eikä mun tietoni mukaan akateemiset rikkaita ole.

Ei kai niitten NHL-kiekkoilijoiden vaimot/tyttöystävätkään kaikki ole akateemisia? Ettei vain olisi joku peruskoulupohjalta.

Rikkaisiin naimisiin pääsee, kun on nätti. Jos ei ole ja jos onkin, kannattaa laittaa pakkelia, kiharat, korkokengät ja lyhyt hame. Isot rinnat pitää olla.

Vierailija
19/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ranskaa puhuu.

Vierailija
20/21 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaissa naimisissa oleva vain peruskoulun käynyt nainen (sama onko kotiäiti vai jossain töissä) on ylempää sosiaaliluokkaa. Suomessa ns. luokkaerot menet paljolti juuri varallisuuden mukaan. Tottakai aina on poikkeuksia, mutta jos peruskoulun käyneen naisen mies on rikas (joko perittyä tai itse tienattua rahaa), niin miehensä rinnalla vaimo on ylempää sosiaaliluokkaa.

Tottakai äkkirikas kouluja käymätön esim. yrittäjämies ja hänen kotiäiti vaimonsa voivat käyttäytyä hyvinkin rahvaanomaisesti huolimatta kaikista rahoistaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi