Miten päädyit nykyiseen työpaikkaasi/työnantajasi palvelukseen?
Haitko itse, jos hait, niin miksi hait juuri tätä paikkaa?
Aloititko työhajoittelulla, tai "ulkoistettiinko" sinut toisesta firmasta?
Kommentit (15)
v.1986, valitsin tämän ja edelleen täällä ollaan.
Ne kaksi muuta ovat jo kaatuneet.
alunperin työharjoittelun kautta. Kolmen kuukauden harjoittelusta oli kaksi jäljellä, niin kysyttiin, että kiinnostaisiko tulevaisuudessa tulla töihin.
Kyllä toi harjoittelu on paras työhakemus, ainakin työnantajan kannalta.
kahta eri työpaikkaa, jonne molempiin olisin päässyt ja valitsin toisen. Hoitoala.
halusin mitä tahansa muuta. Hain tätä paikkaa ja minut valittiin (soveltuvuuskokeiden ja haastattelun perusteella) ihan selkeänä ykkösenä 50 hakijan joukosta töihin. Päivääkään näistä 7 vuodesta en ole katunut! Työ on haastavaa, monipuolista ja minulle sopivaa kaikin tavoin. Palkkakin ihan ok :-)
edellisestä työpaikastani. Koeaikaa ei ollut, koska minut rekryttiin suoraan ja työnantaja halusi minut tähän firmaan. Edellinen työnantaja yritti vielä palkankorotuksella saada mut jäämään, mutta nykyinen paikka pisti paremmaksi palkan ja etujen kanssa ja työtehtäväkin tarjosi enemmän haasteita, niin päätin sitten vaihtaa.
Hain, koska oli koulutustani vastaava, koska mieheni painosti minua jo palaamaan töihin ja koska työmatka oli kohtuullinen.
Ja ehdotti että hakisin tänne kesätöihin. Edelleen olemme molemmat täällä töissä:-). Mä houkuttelin sit vielä yhden kaverini tänne.
noin kauan???? huh, ei minkäänlaista kehittymisen halua
tiesitkö että paras tapa edetä uralla ja nostattaa palkkaansa on työpaikan vaihtaminen noin viiden vuoden välein?
mieheni työn takia. Mulla ei ollut töitä, viimeistelin just opintojani (opinnäytetyö lähinnä). Poikani oli 5v. ja ajattelin, että voin ihan hyvin olla hänen kanssaan kotona nyt jonkin aikaa.
Hyvin pian mieheni ystävä soitti mulle, että he tarttisivat mut niille töihin. Hän antoi luurin esimiehelleen, sovittiin että käyn vielä haastattelussa, ja aloitin työt aika pian, heti kun sain lapselle hoitopaikan. Tästä on neljä vuotta, ja olen aika merkittävässä roolissa työpaikallani nykyään, tosin nyt olen vaihtamassa paikkaa jos vaan saan hakemani työn. Se oliskin eka työ, johon olen ikinä päässyt ilman suhteita ja ihan normaalin hakuprosessin kautta.
noin kauan???? huh, ei minkäänlaista kehittymisen halua
tiesitkö että paras tapa edetä uralla ja nostattaa palkkaansa on työpaikan vaihtaminen noin viiden vuoden välein?
kaikkien pitäisi haluta edetä uralla? Jos on kiva työ, ja palkka ok niin miksi pitäis aina haluta jotain lisää?
ohis
v.1986, valitsin tämän ja edelleen täällä ollaan. Ne kaksi muuta ovat jo kaatuneet.
noin kauan???? huh, ei minkäänlaista kehittymisen halua tiesitkö että paras tapa edetä uralla ja nostattaa palkkaansa on työpaikan vaihtaminen noin viiden vuoden välein?
ja nostattaa palkkaansa! Jos on tyytyväinen eikä halua enempää vastuuta tmv niin mikäs siinä.
lyhyeksi ajaksi sijaista ja olin halukas vaikka lyhyeenkin työsuhteeseen koska olin ollut pitkään kotona lapsia hoitamassa. Sitten työsuhdettani jatkettiin, koska tarvetta vielä oli. Näillä näkymin jatkan vuoden loppuun saakka. Alan vaihtoa samalla suunnittelen, eli syksyllä työn ohessa opiskelemaan jos vain pääsen.
Mutta mun työ on muuttunut useaan kertaan ja olen vaihtanut osastoa. Teen nykyisin aivan muuta kuin taloon tullessa. Lisäksi olen kouluttautunut lisää, talo on maksanut ja antanut palkallista vapaata siihen. Ja maksaa mun "ihan huvikseni" kieliopinnot edelleen. Meillä on paljon työntekijöitä, jotka on olleet täällä "koko ikänsä". Miksi vaihtaa hyvästä huonompaan?
Aloitin kolmen kuukauden koeajalla yhdessä tehtävässä, sain noin puolen vuoden kuluttua ylennyksen, tein sitä muutaman vuoden ja vaihdoin sitten taas tehtävää (tällä kertaa tosin ei ylöspäin vaan sivusuunnassa).