Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määrittelet työn?

Vierailija
16.02.2011 |

Ihmettelen sitä, etttä joidenkin kirjoittajien mielestä kotiäiti ei tee työtä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan siinä työn luonteessa eroa, onko se palkkatyötä, vai oman lapsen hoitamista. Mielestäni kotiäiti ei siis tee työtä siinä missä palkkatyöläinen. Kotonaolo voi olla raskasta joo, mutta ei se työtä ole. Tai ehkä verrattavissa lähinnä kotitöihin. Eihän kukaan puhu kotitöistäkään niin, että olisi kuin (palkka)työtä.

Kotiäiti voi kuitenkin itse valita, millaisiksi päivänsä järjestää. Ei ole kukaan ulkopuolinen sanomassa, milloin saa käydä tauolla, mitä pitää tehdä mihinkin aikaan, miten pitää pukeutua jne. Ei, lapsi ei näitä määrää (varmasti joku tähän älähtää että lapsen nukkuma-ajat kyllä säätelee asiaa), vaan valinnat tekee silti aina äiti. Kotiäitiys on enemmänkin elämänvaihe, kuin työ.

Vierailija
2/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tehtävät muuttuvat joidenkuiden mielestä työksi vasta, jos ne tekee palkkatyössä. Ilmeisesti ne ovat jotenkin vähäarvoisia tehtäviä joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki sen sitten äiti tai isä, mutta palkkatyö on asia erikseen. Siinä on työpaikka, työaika ja palkka hiukan eri kuin kotona tehtävässä "kotityössä". Vaikea selittää, mutta mulle itselle siinä ei ole mitään epäselvää.

Vierailija
4/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai yrittäjän työssä oleminen) ja kotona tehtävä kodinhoidollinen työ, josta ei makseta ansiotuloa.

Kotiäiti ei tee ensinmainittua, mutta tekee viimeksi mainittua.

Ansiotyössä käyvä äiti tekee ensinmainittua ja viimeksimainittuakin todennäköisesti.

Mikä tässä on ongelma? Luulen että kaikki muut ovat tämän tajunneet paitsi ap.