Miksi vaihtaa autoa kun tulee lapsia?
Olen jo jonkin aikaa mietiskellyt että miksi kaikki vaihtavat normaalia autoa farmaariin/tila-autoon heti kun ensimmäinen vauva ilmoittaa tulostaan? Joo ymmärrän sellaisen Mini-autot joihin ei minkäänlaiset vaunut mahdu mutta jos on kyse normiautosta ja normiperheestä johon eka lapsi tulossa niin onko vaan joku ihme halu "tulla perheelliseksi" että tätä pitää ilmentää perheellisen tavaramerkillä ;) Lähipiiristä kun olen kysellyt niin yhtäkään oikeasti järkevää vastausta en ole saanut, siis sellaista mikä oikeasti puoltaisi farmaria.
Kommentit (26)
Ajonopeudetkin ovat aivan eriluokkaa kuin silloin.
t.14
ja sit viel pienensin auton koon golffiin. Ok myönnän että vaunuja ei enää siinä vaiheessa käytetty ku ihan joskus. Mutta itse en oo ikin kokenyt ongelmaksi pakata auton peräkoppiin vaunuja ja muita tavaroita. Vaikka ois ne renkaatki pitäny irrottaa vaunuista.
mutta kyllä aina muulloin otan vaunut mukaan. En mä ala kaupungilla raahaamaan vauvaa turvakaukalossa tai sylissä, vaan ihan vaunuilla lykkään. Tai jos kylässä isommat haluaa lähteä ulos, niin aika kätevää on ottaa vauva vaunuissa pihalle.
Mä en käytä mitään matkarattaita. Ne on sellaiset rimpulat, että eivät kulje pihoilla tai täristävät keskustan kiveyksillä. Kunnon vaunuilla kulkiessa on vauvankin mukavampi makoilla. Meidän herkkäuninen parkuisi koko kaupunkireissun, jos jollain pienillä matkarattailla jyskyteltäisi kaupunkikivetyksillä.
No meilläpä onkin touring, eikä farmari. ;)
Tosin oli se jo ennen lapsen alullesaattoakin meillä ollut jonkin aikaa.
Onhan se varmasti tilavampi kuin sedan, mutta ei me kyllä roudata vaunuja hyvä kun kerran kuussa johonkin. Ei sillonkaan kun lapsi oli pieni. Joten pienempäänkin oltais mahduttu.
Ymmärrän kyllä sen tilantarvehomman ihan selvästi jos on just vaikka lemmikkejä tai useampi lapsi. Se on ihan selkeä syy vaihtaa isompaan autoon.
Kun sanot, ettet ole saanut kunnollista selitystä asiaan, niin mitä ne ei-kunnolliset selitykset sitten ovat olleet? Mulla ihan sama kuin muillakin, että sedaniin vaunujen tunkeminen on työlästä, ja farmarin kanssa on paljon helpompaa elää vaunuelämää. Eli ihan vain oma mukavuus on syynä. Ekan lapsen kanssa oli sedan, ja mulla oli oikeasti tosi korkea kynnys lähteä kotoa minnekään, koska se vaunujen pusaaminen takakonttiin oli niin hikinen homma. Toisen lapsen synnyttyä halusin sellaisen auton, että lapset saa helposti pakattua autoon. Niinpä meille tuli tila-auto, minne vaunut sai ajamalla sisään, ei tarvinut laittaa kokoon, aisa vain piti taittaa pois takaluukun tieltä. Lapsetkin oli helppo vyöttää korkeisiin takaistuimiin. Enää ei ollut lähteminen kiinni siitä, että auton pakkaaminen oli työlästä. Ja mulle tuo oli oikein kunnollinen selitys asiaan, vaikka se ap:lle ei varmaan kelpaakaan. Mulla tuo esti eristäytymistä ja sen kautta masentumista, eli koko auton vaihto oli todellakin hintansa veroinen juttu.
mutta oletko ihan tosissasi..?
Siis onko sinusta vaunujen nostaminen auton takakonttiin niiiiiin kamalan vaikeata, että sitä pitää vältellä niin kovin että ihan eristyä ja sitä kautta masentua täytyy??!!
Huhhuh sanon minä. Aika avuttomalta kuulostat. Ei millään pahalla.
oli juuri sellainen miniauto, johon ei vaunut olis mahtuneet, eikä siinä ollut edes takaovia. farmari on ollut hyvä kun siihen mahtuu muutenkin enemmän tavaraa reissatessa.