Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiäiti lainsuojaton?

Vierailija
15.02.2011 |

Mikä ihmeen kotiäitien lynkkaus-kampanja tässä maassa on oikein meneillään?

Eikö tuollaisen kolumnin perusteella, mikä hesarissa oli, voitaisi syyttää kiihottamisesta kansanryhmää vastaan?

Kuvitelkaapa kolumniin sanan kotiäiti tilalle vaikka pakolainen tai uskovainen, saatika joku seksuaalivähemmistö, olisi heti hirveä älämölö päällä valtakunnan ylintä tasoa myöten, mutta suomalaista naista saa sen sijaan lyödä kuin vierasta sikaa.

Ihan pahaa tekee, ja ei, en ole kotiäiti, vaan töissä käyvä nainen, kylläkin raskaana oleva. Vielä ei tiedä mihin hoitoratkaisuun itse päädyn.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kotiäideistä.

Ihme herkkänokkaisuutta. Olen itse ollut kotiäitinä, nyt olen töissä eikä tulisi mieleenkään loukkaantua kummankaan ryhmän arvostelusta.

Vierailija
2/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen aikaan naiset olivat raskaana joka vuosi, tai ehkä imetyksen takia raskaana joka toinen vuosi.

Ja avioliitto takasi sen että mies ei voi noin vain päättää että ei tämä minua enään huvita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä haluaa, mutta eikö kellään muulla pistä silmään tämä kontrasti kotiäiti vs. homo esim.

Saahan sitä ihminen olla homoistakin mitä mieltä haluaa, mutta on täysin eri asia pitää mielipiteet ominaan, kuin kirjoittaa ne valtakunnalliseen lehteen.

Vierailija
4/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä haluaa, mutta eikö kellään muulla pistä silmään tämä kontrasti kotiäiti vs. homo esim.

Saahan sitä ihminen olla homoistakin mitä mieltä haluaa, mutta on täysin eri asia pitää mielipiteet ominaan, kuin kirjoittaa ne valtakunnalliseen lehteen.

Öö, ei ne homot homostele yhteisillä rahoilla.

Vierailija
5/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei ne homot homostele yhteisillä rahoilla.

Eikä heistä saa puhua tällaiseen sävyyn :)

Suomalaisia ilmeisesti saa morkata ihan miten paljon haluaa! Onhan tuo nyt ihme jos ei pysty kotiäitinä olemaan muutamaa vuotta ilman haloota.

Kotona ollessahan rikastuu... Ajatella, ei taida esim. yhteensä 5 vuotta kotona olo olla edes pitkä aika. Ehtiihän niitä veroja maksaa niiden muutaman kymmenenvuoden aikana mitä ehtii töitä tekemään.

Katsos, kaikki eivät jää kotiäideiksi. Ja ne jotka jäävät, elävät suurimmaksi osaksi miehensä palkalla + lapsilisillä. Eli ei taida mennä paljoa rahaa.

Kyllä naisella pitää olla vapaus valita hoitaako lapsensa kotona vai laittaako kunnalliseen päivähoitoon.

Ja näiden hihhuleiden on ihan turha sanoa että naiset ovat laiskoja p*skoja vain sen takia.

Vierailija
6/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotiäitejä syyllistetään nyt ihan satasella. Yleensäkin äitejä syyllistetään. Joko on liikaa töissä tai liikaa kotona. Hohhoijaa. Itse olen ollut kotiäitinä useamman vuoden, nyt olen töissä. Kotiäitinä oleminen ei ole laiskottelua. Siinä ei

Vierailija
7/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä ei juuri niitä omia hetkiä ole.

Vierailija
8/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaikki äidit. Äitejä syyllistetään milloin mistäkin asiasta: Kotiin jäämisestä syyllistetään, mutta niin syyllistetään myös töihin menosta ja lapsen hoitoon laittamisesta.

Siitä syyllistetään, jos tekee lapset nuorena, mutta samoin siitä, jos tekee ne vasta vanhempana. On väärin lykätä lastensaantia myöhemmäksi, jotta olosuhteet olisivat hyvät, mutta sekin on väärin, jos ne lapset tekee liian aikaisin, kun kaikki ei ole vielä "valmiina".

Ja sitten vasta oletkin tuomittava, jos et halua hankkia lapsia ollenkaan.

Teet äitinä tai naisena niin tai näin, teet aina väärin päin. Lapsien varjolla kaikki kokevat oikeutetuksi määritellä meitä ja meidän valintojamme miten haluavat.

Jospa vaihteeksi tukisimme toisiamme sen sijaan, että lähdemme mukaan lynkkaamaan toisia äitejä ja naisia?

Vierailija
9/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin just se menee, jumalauta!

Vierailija
10/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitoin jo.

Vierailija
11/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan täällä olla mitä mieltä haluaa. Jopa kotiäideistä. Ihme herkkänokkaisuutta. Olen itse ollut kotiäitinä, nyt olen töissä eikä tulisi mieleenkään loukkaantua kummankaan ryhmän arvostelusta.

Hesarin kolumnissa oli asiatonta nimittelyä ja siitä en pidä.

Vierailija
12/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaikki äidit. Äitejä syyllistetään milloin mistäkin asiasta: Kotiin jäämisestä syyllistetään, mutta niin syyllistetään myös töihin menosta ja lapsen hoitoon laittamisesta.

Siitä syyllistetään, jos tekee lapset nuorena, mutta samoin siitä, jos tekee ne vasta vanhempana. On väärin lykätä lastensaantia myöhemmäksi, jotta olosuhteet olisivat hyvät, mutta sekin on väärin, jos ne lapset tekee liian aikaisin, kun kaikki ei ole vielä "valmiina".

Ja sitten vasta oletkin tuomittava, jos et halua hankkia lapsia ollenkaan.

Teet äitinä tai naisena niin tai näin, teet aina väärin päin. Lapsien varjolla kaikki kokevat oikeutetuksi määritellä meitä ja meidän valintojamme miten haluavat.

Jospa vaihteeksi tukisimme toisiamme sen sijaan, että lähdemme mukaan lynkkaamaan toisia äitejä ja naisia?

Tekee miten päin vaan niin aina menee väärin päin. Kotiäitinäkin ollut yrittäjä äiti.

Vierailija
13/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täysin siitä riippumatta musta av:n kaikkein yleisimpiä teemoja on se että kotiäidit päivästä toiseen kiillottavat marttyyrinkruunuaan ja haukkuvat niitä äitejä jotka käyvät töissä.

Siksi varmaan nyt tuo kirjoitus on herättänyt niin paljon ihastusta työssäkäyvien äitien taholla.

Vierailija
14/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkosten suorat sanat työssäkäyville äideille. Ja tältä palstalta saa lukea paljon useammin työssäkäyvien äitien lyttäämistä.

Mun mielestä tuossa kolumnissa oli aivan oikeita asioita: se, että tavalliset työssäkäyvät naiset ovat yhtäkkiä "uraäitejä", päivähoito kuvaillaan suunnilleen helvetin esikartanoksi, korostetaan joka käänteessä oman valinnan paremmuutta. Näinhän täälläkin päivästä toiseen kotiäidit lyttäävät työssäkäyviä kanssasisariaan.

Se on jännä, että moni työssäkäyvä pitää kotiäitiyttä ihan jees valintana. Toisinpäin taas ei, vaan kotiäideille tuntuu olevan hirveän tärkeää perustella sitä omaa valintaa - ja useimmiten juuri paheksumalla toisenlaista valintaa.

Vierailija
15/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti on äidille susi. Kukaan tässä maassa ei arvostele äitejä ja äitiyttä tai lapsenhoitotapoja tai kasvatusmetodeja niin kovasanaisesti ja rankasti kuin toiset äidit. Jos menet töihin niin kotiäidit haukkuu. Jos jäät kotiin niin ns "uraäidit" haukkuu. Äidit arvostelevat selän takana toisten äitien kasvatustapoja, lasten sairasteluja, poissaoloja jne.

Ja mitä tekee av-mammat? Hermostuu kolumnista. Hermostuu lapsettoman lausahduksesta. Hermostuu päiväkodin tädin sanomisista. Hermostuu kaikesta muusta paitsi siitä pahimmasta ja rankimmasta arvostelusta. Tai sitten mulla on vaan mennyt ohi sellainen ketju, jossa tätä aihetta käsitellään.

Vierailija
16/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kotiäiti enkä todellakaan paheksu äitien työssäkäyntiä! Enkä kyllä koe toisten rahoilla tässä lekottelevani. Paitsi miehen, mutta hänkin hyötyy kyllä tästä ratkaisusta.

Kotiäitiys ei aina ole yhteiskunnalle kallis ratkaisu. Meillä mies on ihan hyväpalkkainen ja tekee normaalin työpäivän päälle muita töitä. Veroprosentti on muikea. Jos minä olisin lisäksi töissä, veroprosenttini olisi paljon matalampi. Ja koska tämä perhe lapsineen ja kotihommineen olisi yhä olemassa, täytyisi miehenkin huolehtia siitä enemmän eikä ehtisi lisätöitään tehdä. Ja näin jäisi moni, moni veroeuro saamatta. Ja tietysti yhteiskunnan pitäisi vielä maksaa päivähoidosta ja ip-kerhosta. Ja ihan pikku juttu ei ehkä ole sekään, että silloin emme eläisi niin mielekästä elämää kuin nykyisin, lapsetkin tuntuvat kotosalla viihtyvän. Asiantuntija voi korkeuksistaan sanoa mitä vaan, meillä tilanne on tämä.

Vierailija
17/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen ja yhteiskunnan kustantamana. Eli ei kovin suojatonta ole.

Ja onko hippi joku haukkumasana?

Vierailija
18/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne suomalaiset kotiäidit ja mamuäidit on. Jos yhteiskunta maksaa asumisen, elämisen ja ei haluta mennä töihin koska halutaan olla mieluummin kotosalla. Onhan se lomaa kun siihen tottuu, ei tarvitse ajatella isoja.

Vierailija
19/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ollut useamman vuoden kotiäiti, nyt töissä. En muista, että kukaan tuntemani kotiäiti olisi paheksunut töissä käyviä äitejä. Kyllä he ovat olleet kotiäitejä ihan omasta tahdostaan ja myös siitä syystä, että se ratkaisu on heidän tilanteessaan ollut paras / järkevin / halutuin.

Vierailija
20/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinäkin voit laittaa Hesariin palautetta minä laitoin jo.

Positiivista! Tosi hyvä kirjoitus, kerrankin joku tarkastelee asiaa myös tältä kantilta.

Saahan joku Nina Mikkonen ihan valtakunnallisesti YLE:n TV-lähetyksessä haukkua kaikki työtä tekevät naiset pataluhaksi, mutta sehän on ihan jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän