Näin viikonloppuna kaksi pientä vauvaa, jotka olivat syntyneet sektiolla
Kieltämättä jotenkin se asia vaikutti jollain tasolla siihen, etten täysin voinut samastua näiden tuoreiden äitien äitiyteen, vaikka en koskaan olisi voinut kuvitella itsestäni sellaista.
Kommentit (67)
Kuka täällä on arvostellut teidän synnytyskokemustanne? Kuka on sanonut, että ap on enemmän äiti kuin sektiolla synnyttänyt? Hirveää katkeruutta vaan pukkaa joka viestistä. ap
Lue aloituksesi joka on täysin PROVOSOIVA ja sitten tulet jälkeenpäin vinkumaan tälläistä paskaa ja vedät vielä imetyksenkin tähän. vitun ärsyttävä lehmä.
trollihan tää kyllä täytyy olla!
...te kaikki! Mitä väliä miten lapsi on maailmaan tullut, kunhan on rakastavat vanhemmat vastassa.
- vuorokauden synnyttänyt ja sektiolla syntyneen pojan äiti-
Ja aina saa aikaan keskustelua asiasta. Kuinka te viitsitte?
Kuka täällä on arvostellut teidän synnytyskokemustanne? Kuka on sanonut, että ap on enemmän äiti kuin sektiolla synnyttänyt? Hirveää katkeruutta vaan pukkaa joka viestistä.
ap
Lue aloituksesi joka on täysin PROVOSOIVA ja sitten tulet jälkeenpäin vinkumaan tälläistä paskaa ja vedät vielä imetyksenkin tähän. vitun ärsyttävä lehmä.
Mikäs sua ahdistaa? Ehkä aloitukseni oli provosoiva, mutta jos luet sen, en todellakaan ole arvostellut ketään, vaan sanonuet, että MINÄ huomasin, etten pystynyt täysin SAMASTUMAAN noiden naisten äitiyteen, joka tässä vaiheessa rakentuu vielä aika pitkälle synnytyksen ympärille. En ole sanonut, ettei sektio ole synnytys tai että sektiolla synnyttänyt nainen olisi jotenkin vähemmän äiti tai vähemmän arvokas kuin alakautta synnyttänyt. En ole sanonut niin, koska en ajattele niin. Nyt kyllä ajattelen, kuten ajattelin jo silloin kun tuo toinen naisista kertoi mulle synnytyksestään ja imetyksensä epäonnistumisesta, että naiset ilmeisen helposti tuntevat noista asioista alemmutta ja tuntevat epäonnistuneensa, mikä aika hyvin tulee ilmi viestiini saaduista kommenteista. Mielestäni aloitukseni, vaikka oliskin ehkä provosoiva, oli asiallinen ja niin ovat muutkin viestini olleet. Kaikki vastaukset eivät. Mutta kaikesta ei saakaan puhua, tai ei ainakaan kannata.
ap
Mä olen sektiolla synnyttänyt ja hyvä ystäväni alateitse.. ja kyllä meillä juttua riittää tosi paljon, ja molemmat osaavat kyllä tukea toinen toistamme. Mulla oli tosi kovat kivut pitkään ja hänellä tosi kovat kivut hetkellisesti. Molemmat on koettu kipua.
mitenkään tätä älytöntä keskustelua muuten kommentoimatta, mutta onko se niin vaikea asettua toisen asemaan että ei voi edes yrittää toisen kokemuksia miettiä vaikka ne omista poikkeisivatkin? Voi jes.
olenkin sitten supermutsi jos kerta synnytin ekat lapset sektiolla ja kolmannen alateitse, olen kaiken kokenut hahhahahha