Voi elämä mikä väärinkäsitys
Ei tällaista voi sattuakaan!
Minä luulin että mies käytti kortsua, mies luuli että minä tiedän ettei käyttänyt. Mies ei olis halunnu tulla kun ei ollut kortsua, ja minä luulin ettei se halua tulla siksi etten minä joutanut mukaan ja sanoin että tuu vaan.
Minä kun olen ehkäisystä niin tarkka, sillä jos nyt sattuu vahinko, roikun narunjatkona.
Psyyke ei kestäis, kroppa ei kestäis. EN HALUA!
(Lapset vajaa 2.v ja 6kk)
Tuleepa taas hulvaton kuukausi kuukautisia odotellessa!
Kommentit (33)
Siis tapahtui eilen ja sä yhä mietit, voitko ottaa jälkiehkäisyä? Hopihopi apteekkiin.
Ja noi sun selitykset siitä ettei voi olla vuorokautta imettämättä. Luuletko sä että sun lapsi kuolee nälkään (vuorokaudessa) jos sä vaikka joudut onnettomuuteen etkä ole imettämässä? Kyllä se pullo ennen pitkää kelpaa. Ja itse varmaan osaat lypsää rinnat tyhjäksi ja heittää lääkkeellä saastuneen maidon pois.
Todellisuudessa imetys on aika hyvä ehkäisykeino, joten raskautumisen mahdollisuus on sentään aika pieni, etenkin jos sulla ei ole kuukautiset alkaneet. Ja jos huonosti käy (kun et nyt sitä jälkiehkäisyäkään voi muka käyttää...), niin ainahan sä voit tehdä abortin. Vai onko sulla siihenkin joku syy ettei se käy? No sittenhän sä voit antaa lapsen adoptoitavaksi.
Kertoisitko vielä meille uteliaille ikäsi ja koulutustasosi.
Kuukautiset on alkanut ja on säännölliset ja oli viimeksi 2 viikkoa sitten.
Abortti ei käy missään nimessä, periaate.
En minä pääse kauppaan ennen kolmea mutta sitten saatan jopa käydä ne hakemassa.
Siitähän vasta riemu repeäisi kun minä ikäni ja ammattini tähän laittaisin :DD
Taidan jättää kertomatta :D
Siitähän vasta riemu repeäisi kun minä ikäni ja ammattini tähän laittaisin :DD
Taidan jättää kertomatta :DAnnas kun arvaan, ikä 30-35, ammatti lähi- tai sairaanhoitaja, farmaseutti?
Voiko NorLevo®-tabletin ottaa, jos imettää eikä kuukautisia ole?
Voi ottaa. Levonorgestreeli erittyy rintamaitoon. Siksi suositellaan imetystä juuri ennen NorLevo®-tabletin ottamista ja seuraavaa imetystä aikaisintaan 8 tunnin kuluttua tabletin ottamisesta.
Muuten ei kannata aina ajatella että mikä ei ole vaaraksi hedelmöittyneelle munasolulle ei ole vaaraksi vauvalle. Tsygootti ei ole yhteydessä äidin verenkiertoon, vauva saa pienen määrän lääkeainetta rintamaidosta.
Ammatti ei tosin kovin kauas heittänyt, ihan yhtä nolo tähän kysymykseen katsoen. :)
Ap
Ja nyt hakemaan katumuspillerisatsia ja heti. Vauvalla menee vuorokausi, mutta sitten menee. Josvaihtoehto on, jotta tapat itsesi, sitten vasta vauvalla huonosti menee!
Apteekki ja neuvola on keksitty! Soita on duty-sairaanhoitajalle tai ihan apteekin palvelevaan puhelimeenkin onnistuu.
Toimi, nainen! Vahinkoja sattuu, mutta ne korjaamalla oppii!
Voiko NorLevo®-tabletin ottaa, jos imettää eikä kuukautisia ole?
Voi ottaa. Levonorgestreeli erittyy rintamaitoon. Siksi suositellaan imetystä juuri ennen NorLevo®-tabletin ottamista ja seuraavaa imetystä aikaisintaan 8 tunnin kuluttua tabletin ottamisesta.
Muuten ei kannata aina ajatella että mikä ei ole vaaraksi hedelmöittyneelle munasolulle ei ole vaaraksi vauvalle. Tsygootti ei ole yhteydessä äidin verenkiertoon, vauva saa pienen määrän lääkeainetta rintamaidosta.
¨
voisi melkein onnistuakin, (pienen huudon kanssa tosin.) Riippuen tietenkin siitä kuinka tässä joutaa sinne apteekkiin. Tai sitten tulee hyvä alku yöimetyksen lopettamiseen.
Mutta toisaalta, onko se sittenkään paha jäädä kotiin kolmen alle kolmevuotiaan kanssa kun mies tekee reissu hommia?
Kyllä minä taidan ne jälkiehkäisy nappulat hakea.
Ap
"en jouda apteekkiin ennen kolmea".
Jos mulla olis käynyt kuten teillä, niin olisin eilen heti tilanteen selvittyä ajanut (tai ottanut taksin jos ei ole autoa) päivystävään apteekkiin ja syönyt ne pillerit heti siellä apteekissa (tarkistettuani farmaseutilta imetysohjeet). Jos ei halua tulla raskaaksi, niin on keinoja estää se.
täällä apteekki menee kiinni puoli viideltä, ei täällä tuppukylässä apteeKKI päivystä.
Tämä tapahtui viimeyönä.
Nyt olen kotona ilman autoa lapsien kanssa jotka nukkuvat päiväunia. Mies lähti töihin aamu viideksi.
En ihan tosi pääse apteekkiin ennen kolmea.
Ap
mikset pyydä jotain ystävääsi käymään puolestasi apteekissa tai pyydä jota kuta vahtimaan muksuja, että pääset itse sinne apteekkiin?
täällä apteekki menee kiinni puoli viideltä, ei täällä tuppukylässä apteeKKI päivystä.
Tämä tapahtui viimeyönä.
Nyt olen kotona ilman autoa lapsien kanssa jotka nukkuvat päiväunia. Mies lähti töihin aamu viideksi.
En ihan tosi pääse apteekkiin ennen kolmea.Ap
Koko ajan riittää selitystä toisensa perään. Ja sit vielä täällä vikistään, kun ei halua heti edellisen perään kolmatta lasta. 6 kk ikäinen vauva todennäköisesti syö muutakin kuin maitoa, eli ei varmaan 8 tunnissa nälkään kuolisi...
Jos et oikeasti lasta halua tai edes jonkinlaista huomiota ja jännitystä ajatuksesta, niin olisit jo jälkiehkäisyn syönyt (tai oikeasti et olisi "vahingossa" sekoillut viime yönä...).
mikset pyydä jotain ystävääsi käymään puolestasi apteekissa tai pyydä jota kuta vahtimaan muksuja, että pääset itse sinne apteekkiin?
olen ottanut pillerin kuitenkin ensimmäisen vuorokauden aikana.
Apua, en minä kehtaisi pyytää ketään ystävääni tuomaan minulle jälkiehkäisypillereitä. Ei mulla niin hyviä ystäviä ole,.,.
Kello on kohta jo kolme, älkää huutako enää, lapset herää.
Menen nyt. Kiitos vastanneille kovasti. Idiootti-oloni ei kamalasti noussut mutta tiedän nyt ainakin mitä teen. Kiitos paljon.
Ap
Todennäköisesti vain n. 100 % sattumaa.