Huutonetistä! Ostatteko paljon sieltä? Onko kaikki mennyt ok?
Mielettömästi olis hyviä vaatepaketteja mulle ja lapsille... Näkyy olevan jopa valinnanvaraa :)
Kommentit (29)
Pettymyksiä on välillä tullut: vaatteiden kunto usein heikompi kuin mitä kuvattu. Reikiä, tahroja ... joskus olen näistä valittanut, joskus en. Mutta ärsyttävää on, jos rehdisti ei ole vaatteiden kuntoa kuvailtu. Ei se, että vaate on käytetty, saa suoraan sisältää olettamusta, että vaatteessa voi olla kulumaa tai tahroja! Juu, voin ostaa huonokuntoisiakin vaatteita, ei siinä mitään, mutta tämän haluan tietää jo huutaessani jotta hinta on kohtuullinen suhteessa vaatteen kuntoon.
Yksi nahkatakki, jota myytiin hyväkuntoisena, oli täynnä kissankynsien jälkiä ja siinä oli reikä, ja yhdet kengät tulivat vasta viikkojen kuluttua ihme selitysten kera. Muut ovat vastanneet kuvaustaan ja toimitus on ollut yleensä nopeaa. Katson aika tarkkaan palautteet ja myyjän toimitusehdot, töykeän kuuloisilta (tyyliin en vastaile kysymyksiin, perin lisää postimaksuja mutta en palauta jos jää yli) en osta mitään.
...on kuin tahra. Ei tahrakaan ole aina kauhean näkyvällä paikalla tai valtavan iso! Silti se on tahra. Jos kankaalle kirjoitetaan tussilla jotain, se on tahra. Aina voi nimikoida vaatteet silityslapuilla, ommella laput tai leikata pesulapun pois, jos siinä on ollut nimi.
Ei ole noloa käyttää kierrätysvaatetta, mutta minusta nimikoitu vaate on menettänyt arvoaan.
ja siis jos haluaa myydä tussilla nimikoituja vaatteita, fine, mutta silloin siitä on oltava ehdottomasti maininta, sillä se joka ei halua ostaa nimikoituja, välttyy huutamasta.
Mutta pesulapussa, ei toidellakaan! Joskushan laput kuluu, rispaantuu ym. siitäkin ilmeisesti tehtävä kunnon selonteko...Ja mikä ihmeen "arvo putoaa", eihän vaatteet ole mitään arvotavaraa, tottakai käytetty maksaa vähemmän kuin uusi. En usko muuhun kuin johonkin häpeään edellisen tavoin...
Arvo on kaikella tavaralla. Ellet sitä tajua, olet idiooti. Ellei ole mitään väliä miten lapsensa pukee, voi ostaa halvinta kangasta ja verhota sillä. Ihan jos lämpimänä vaan haluaa pitää. Mutta tuskin tällaisilla nimikointityypeillä onkaan muuta kuin hennesin peruslumppua myynnissä. Itse ostan juurikin halpisvaatteet kaupasta ja sitten kun haluan jotain erikoista mitä ei kaupasta löydy, selaan huutista.
Ja kyllä, saatan nimikoida itsekin lapsen vaatteet, mutta mainitsen aina kohteessa, jos näin on. Kuuluu hyviin tapoihin.
Ehkä pari kertaa vuodessa. Hyvin on mennyt; yhden kelvottoman kestovaipan tulin huutaneeksi, mutta se meni harjoittelun piikkiin. Muilta kuulemieni kokemusten mukaan kuitenkin muutama neuvo:
- Älä maksa etukäteen isoja summia kenenkään tilille näkemättä tavaraa. Parin kympin menetys ei ole kauheaa, eli voisin ottaa sen riskin jos myyjä asuu kaukana. Mutta jos on kyse arvokkaista esineistä, niin pyytäisin paketin postiennakolla.
- Katso myyjän saama palaute ennen huutoa. Erityisesti, jos on saanut negaa.
- Lue ilmoitus huolella ja mieti, onko paketti todella pyydetyn hinnan arvoinen. Postimaksun kanssa paketista voi tulla yllättävän arvokas.
- Päätä etukäteen, mitä olet valmis maksamaan tuotteesta, ja pysy päätöksessäsi. Ei kannata lähteä huutokilpailuun, siinä tulee helposti laitettua korkeampi hinta kuin olisi muuten valmis maksamaan.
Onnea matkaan!
Olen myynyt, eikä ole mielenkiintoa huijata. Postitan kun huuto + pm näkyy tilillä. Jos postin kanssa ongelmia tms., eli kirje viipyy liian kauan reitillä, selvitän mistä on kyse.
Olen ostanut, tuote ollut aina mitä pitänytkin, muutaman kerran on postissa tullut, yleensä noudan.
Neljä hankalaa ostajaa on tielle tullut:
- yksi joka valitti, kun 20 sentin, vai oliko se 60 senttiä + pm, bosyssä olikin haaranepparin kohdalla silmäpako. En ollut sitä huomannut. Laittoi neutraalin suoraan.
- Toinen ei meinannut lunastaa huutoaan ja minä hätyyttelin että lunastatko vai et, ja jos et, annan negan palautteen. Sitten lunasti, annoin neutraalin kun oli niin hidasta toimintaa ja hän antoi kostonegan, kävi aina vaihtelemassa omaa palautettaan mulle.... pieni elämä.
- Kolmas valitti kun käytetyissä kengissä olikin lapsen nimi, pyysi hinnan alennusta. En ollut hokasannut sitä, No, luulen että se lähti kynsilakan poistoaineella. Suostuin alennukseen, mutta tylsä maku jäi ja sai mielettömän siistit ja hyväkuntoiset kengät siis muutamalla eurolla. Kenkien huutohinta oli joku tyyliin 7 e, mistä vinkui alennuksen (+ pm, mutta minä en siitä vastuussa ole).
- Neljäs valitti vaatteessa olevista tahroista. Tämäkin oma vika, katsoin huonosti, ja kun sain vaatteen sitten takaisin ja kävin tarkemmin läpi, siinä oli tahraa.. sellaista mitä ei huomaa vaatteen olemuksesta johtuen mutta hän huomasi, mutta hei, se vaate puhdistu pesussa ja ostaja sanoi, ettei voi pestä kun se menisi pilalle...?? Ihan vesipesun kestävä se oli.
Pesin sen, puhdas siitä tuli.
Halusi purkaa kaupan kokonaan. Ei pyytänyt hinnan alennusta kuten normaalisti. Joskus myös palautuksessa maksetaan summa takaisin ja puolet postikuluista, eli postikulut jää tämän huutajan tappioksi. Hän halusi pm + hinnan takaisin. Luulen, että vaate ei vastannut sitten kuvausta ja ehkä ei edes sopinut päälle.. ja kun nämä viat oli, vaati kaupan purkua. vaikka sen tosiaan olisi voinut pestä + pyytää alennusta.
Suostuin siihen, kun en viitsinyt alkaa riidellä, mutta yleensä ihmiset kuitenkin ehdottaa sitä hinnan alennusta + pesee vaatteen joka tyhmästi tulee pesemättömänä huutoon.
semmosia ihmisiä.
Ei ole ollut mitään ongelmia. Katson aina palautteet ensin ja en huuda, jos myyjällä on useita negoja. En osta kallista myyjältä, jolla on muutama kauppa pohjalla. Hintoja kanttaa tarkkailla vähän aikaa, jotta hintataso on tiedossa. Oma maksimi pitää päättää ennen huutamista. Kannattaa opetella käyttämään haku-toimintoa tehokkaasti.
Onnea kauppoihin!
Mielettömästi olis hyviä vaatepaketteja mulle ja lapsille... Näkyy olevan jopa valinnanvaraa :)
Olen tehnyt huutiksessa itse reilusti yli 3000 kauppaan, suurin osa myyjänä, enkä koskaan ole törmännyt postiennakon pyytäjiin enkä siihen edes mukaan lähtisi. Rahan pitää löytyä käteisenä ennen kauppaa tai sitten ei tule kauppoja - tosin minun puolestani puhunee 100% positiivinen palaute, aina kehutaan nopeudesta ja kuvauksenmukaisista vaatteista. Olenkin niiden suhteen todella tarkka :)
Eli iloisia huutoja vaan - ihmisiin voi huutiksessa pääosin luottaa, vaikka voihan kohdalle aina sattua niitä kummallisuuksiakin.
Vaatepaketteja huutaessa kannattaa olla tarkkana, onko koko paketti tosiaan sellainen jolle on käyttöä - yleensä mukana on yksi tai kaksi "täkyä" ja sitten muutama ihan ala-arvoinen retku. Siksi ostan itse mieluummin vaatteet aina yksitellen. Ja kun itsellesi ostat, pyydä aina esim. kainalo-kainalomitta, jotta voit varmasti varmistua vaatteen sopivuudesta - ettei tule pettymyksiä.
Iloisia huutoja!
Nolla huijausta (pitää pitää vain terve järki päässä), muutamia lunastamattomia huutoja (niistä ei nyt ihmeempää haittaa ole, vain hetken ärsytys). Ostan ja myyn aika lailla tasatahtiin, lapsen vaatteista n. 90 % sieltä ja omistakin varmaan puolet.
Olen tehnyt huutiksessa itse reilusti yli 3000 kauppaan, suurin osa myyjänä, enkä koskaan ole törmännyt postiennakon pyytäjiin enkä siihen edes mukaan lähtisi. Rahan pitää löytyä käteisenä ennen kauppaa tai sitten ei tule kauppoja - tosin minun puolestani puhunee 100% positiivinen palaute, aina kehutaan nopeudesta ja kuvauksenmukaisista vaatteista. Olenkin niiden suhteen todella tarkka :)Eli iloisia huutoja vaan - ihmisiin voi huutiksessa pääosin luottaa, vaikka voihan kohdalle aina sattua niitä kummallisuuksiakin.
Vaatepaketteja huutaessa kannattaa olla tarkkana, onko koko paketti tosiaan sellainen jolle on käyttöä - yleensä mukana on yksi tai kaksi "täkyä" ja sitten muutama ihan ala-arvoinen retku. Siksi ostan itse mieluummin vaatteet aina yksitellen. Ja kun itsellesi ostat, pyydä aina esim. kainalo-kainalomitta, jotta voit varmasti varmistua vaatteen sopivuudesta - ettei tule pettymyksiä.
Iloisia huutoja!
Eli jos myyjällä on jo paljon kauppoja takanaan, ja saanut positiivista palautetta, niin uskaltaisin ostaa ilman postiennakkoa. Muuten en.
Yksi juttu vielä, joka ei tunnu kaikille olevan selvää: ole tavoitettavissa. Jos huudat jonkin tuotteen, on reilua ottaa myyjään yhteyttä HETI ja sopia noudosta tai postituksesta. Heti tarkoittaa parin päivän sisällä. Lue siis meilejäsi. Kavereilta olen kuullut tarinoita hankalista ostajista, jotka eivät ota yhteyttä, eivät vastaa puhelimeen/sähköpostiin, eivät maksa tuotetta ajoissa jne. Myyjä pähkäilee, että onkohan se nyt tosissaan ostamassa vai ei. Jahkailusta voi saada negatiivisen palautteen, vaikka muuten hoitaisi homman asiallisesti.
t. 2
Ostin 2 huutoa samalta myyjältä eikä ole antanut palautetta ollenkaan vaikka itse annoin heti paketin saatuani ja otin häneen nopeasti yhteyttä yms yms. Mitään ei ole päivittynyt mun palautteisiin? Miksi? Roikkuuko se "anna palautetta" siellä ikuisesti jos ei anna palautetta vai voiko sen poistaa? Kaupoista yli 2 vko. Hämärää?
Ostin 2 huutoa samalta myyjältä eikä ole antanut palautetta ollenkaan vaikka itse annoin heti paketin saatuani ja otin häneen nopeasti yhteyttä yms yms. Mitään ei ole päivittynyt mun palautteisiin? Miksi? Roikkuuko se "anna palautetta" siellä ikuisesti jos ei anna palautetta vai voiko sen poistaa? Kaupoista yli 2 vko. Hämärää?
Mullakin on pari ostajaa jättänyt antamatta palautteen. Harmittaa, koska olen hoitanut kaupat asiallisesti ja toiselle vielä tein ylimääräisen palveluksen.
Aina, kun kauppakumppanilla on vähän aiempia kauppoja, kannattaa olla vähän tavallista varovaisempi. Esim. 5 positiivista palautetta ei välttämättä ole vielä tae siitä, että on rehellinen; jotkut tekee nimittäin monta tunnusta ja "huutaa itseltään" tavaroita, jotta pääsevät antamaan itselleen palautetta. Omalle kohdalle ei ole huijareita sattunut, mutta tällaista olen kuullut.
Suurin osa porukasta Huutiksessa on rehellisiä ja asiallisia ihmisiä. Huijareita on vähän, mutta niihin onkin sitten ikävä törmätä. Jonkin verran on sitten niitä, jotka eivät huijaa, mutta syystä tai toisesta eivät vaivaudu hoitamaan hommaa asiallisesti, ts. eivät vastaa viesteihin, peruvat kauppoja, peruvat sovittuja noutoaikoja jne.
esim. kerran kuussa kaikille ostajille ja/tai myyjille palauttetta.. Ja missään nimessä EI kannata mennä vinkumaan palautetta, koska siitä voi antaa negan, jos toinen suivaantuu siihen vinkunaan. Näitäkin sankareita on nähty; kitisti palautetta, joten tässä tulee sulle punaista!
Ja muuten, kyllä se on myyjän velvollisuus ilmoittaa tilinumeronsa ostajalle, ihan ilman pyytämistä! Eri asia, jos myyjälle sopii nouto ja ostaja haluaa noutaa, niin silloin ostajan kannattaa laittaa ekaksi viestiä, jos myyjä ei ole ehtinyt ensin.
Ja Huutiksen säännöt kehoittavat odottamaan viikon verran eli jos maksaa viikossa, niin ei se ole hidasta toimintaa. Vaikka lastenvaate puolella on just noita maksu heti tyyppejä. Samoin kuin naisten räteissäkin.
Maksusta kannattaa AINA ilmoittaa myyjälle ja se mistä pankista on maksanut. Kaikki myyjät eivät tätä erikseen pyydä, mutta mielestäni se on kohteliasta myyjää kohtaan.
Ja postiennakko ei kyllä ole yhtään sen turvallisempi kuin rahat tilille paketti postiin systeemissä.. Yhtä hyvin myyjä voi lähettää sulle kasan Hesan puhelinluetteloita..
Olen myynyt vuosia huutiksessa ja huomannut että ehkä noin 70% ostajista jättää palautetta. Jos olet ihan noviisi ja tarvit niitä palautepisteitä (tyyliin sulla palautteita alle 10) niin voithan laittaa kohteliaan viestin missä selität tilanteen ja pyydät palautetta, muuten antaisin vaan olla.
Eli kännykät, läppärit, pelikoneet jne. Ja kyllä ne huijareiden merkit tunnistaa jo kaukaa:
-Nolla palautetta
-Ns. pikakauppa (=auki max pari päivää)
-Ei noutoa eikä postiennakko
-Kuva on otettu netistä
-Esim. läppärin ominaisuudet on kopsattu suoraan netistä.
-HALPA hinta
-Myyjä on myynyt kyseisen tuotteen jo useamman kerran
-Myyjällä on useita uusia kalliita kohteita myynnissä
-Myyjä ei vastaa esitettyihin kysymyksiin
-Myyjällä on joko tuntematon numero (=pre paid tai sitten salainen tai numero ei käytössä)
-Myyjällä on ilmais meili
-Myyjän tiedot on täysin tuulesta temmattu (paitsi se tilinumero...).
Eli kalliissa kohteissa, JÄRKI KÄTEEN! Jos kohte on halpa, SE EI OLE TOTTA! Ja tarkoitan nyt siis noita jo aikaisemmin mainitsemiani tuotteita!
Jos huutaa tuollaisen kohteen, niin kannattaa AINA tsekata myyjän tiedot esim. Enirosta tms. ja jos sellainen heppu löytyy ja sulla on sama pankki kuin myyjällä, laittaa myyjän tilille ensin esim. euron, kun maksun on hyväksynyt ja tilin omistaja on sama kuin Eniron tiedot, niin maksu voi olla suht ok.
ole millään lailla pakollista. Turha niistä on stressata. Ärsyttävimpiä on "palaute palautteesta" -tyypit tai sitten "annan neutraalin, kunnes saan itse palautteeni" -tyypit.
Jos kauppa on kaikin puolin ok, niin antakaa sen olla, kaikki eivät vain ehdi/jaksa/viitsi laittaa palautetta, mutta varmasti ottaisivat jotain kautta yhteyttä, jos olisi valittamista.
Ja postiennakko ei kyllä ole yhtään sen turvallisempi kuin rahat tilille paketti postiin systeemissä.. Yhtä hyvin myyjä voi lähettää sulle kasan Hesan puhelinluetteloita..
vaan postiennakon voi laittaa ehdolla, että paketin saa avata ennen kuin maksaa sen. Voihan tavara (esim. elektroniikka) olla silti rikki, mutta harvempi huijari suostuu tuohon.
Ja myyjänä, ehdottomasti postikulut tuplana ensin tilille (jolloin huutaja maksaa sitten ne palautuskulut, jos ei lunastakaan). Ylimääräiset voi sitten palauttaa.
Olen myynyt, eikä ole mielenkiintoa huijata. Postitan kun huuto + pm näkyy tilillä. Jos postin kanssa ongelmia tms., eli kirje viipyy liian kauan reitillä, selvitän mistä on kyse.
Olen ostanut, tuote ollut aina mitä pitänytkin, muutaman kerran on postissa tullut, yleensä noudan.
Neljä hankalaa ostajaa on tielle tullut:
- yksi joka valitti, kun 20 sentin, vai oliko se 60 senttiä + pm, bosyssä olikin haaranepparin kohdalla silmäpako. En ollut sitä huomannut. Laittoi neutraalin suoraan.
- Toinen ei meinannut lunastaa huutoaan ja minä hätyyttelin että lunastatko vai et, ja jos et, annan negan palautteen. Sitten lunasti, annoin neutraalin kun oli niin hidasta toimintaa ja hän antoi kostonegan, kävi aina vaihtelemassa omaa palautettaan mulle.... pieni elämä.- Kolmas valitti kun käytetyissä kengissä olikin lapsen nimi, pyysi hinnan alennusta. En ollut hokasannut sitä, No, luulen että se lähti kynsilakan poistoaineella. Suostuin alennukseen, mutta tylsä maku jäi ja sai mielettömän siistit ja hyväkuntoiset kengät siis muutamalla eurolla. Kenkien huutohinta oli joku tyyliin 7 e, mistä vinkui alennuksen (+ pm, mutta minä en siitä vastuussa ole).
- Neljäs valitti vaatteessa olevista tahroista. Tämäkin oma vika, katsoin huonosti, ja kun sain vaatteen sitten takaisin ja kävin tarkemmin läpi, siinä oli tahraa.. sellaista mitä ei huomaa vaatteen olemuksesta johtuen mutta hän huomasi, mutta hei, se vaate puhdistu pesussa ja ostaja sanoi, ettei voi pestä kun se menisi pilalle...?? Ihan vesipesun kestävä se oli.
Pesin sen, puhdas siitä tuli.Halusi purkaa kaupan kokonaan. Ei pyytänyt hinnan alennusta kuten normaalisti. Joskus myös palautuksessa maksetaan summa takaisin ja puolet postikuluista, eli postikulut jää tämän huutajan tappioksi. Hän halusi pm + hinnan takaisin. Luulen, että vaate ei vastannut sitten kuvausta ja ehkä ei edes sopinut päälle.. ja kun nämä viat oli, vaati kaupan purkua. vaikka sen tosiaan olisi voinut pestä + pyytää alennusta.
Suostuin siihen, kun en viitsinyt alkaa riidellä, mutta yleensä ihmiset kuitenkin ehdottaa sitä hinnan alennusta + pesee vaatteen joka tyhmästi tulee pesemättömänä huutoon.semmosia ihmisiä.
Tahraiset ja nimikoidut tulee ilmoittaa, mutten on ihan oikein että pyydetään hyvitystä tai purkua.
Itsellä takana pari tuhatta kauppaa, joista 3/4 myyntiä, loput ostoja. Vain kerran on ostamani tuote ollut kuvausta huonompi, mutta silti käyttökelpoinen.
Ostajana olen yhtä tarkka kuin myyjänä. Kaikki pienetkin viat on mainittava ja oltava kunnon kuvat. En ikinä osta ylimalkaisesti kuvattuja vaatteita. "Kissapaita 86cm"-kuvaus on tyhjän kanssa! Pitää olla maininta kankaan kunnosta, onko pesunyppyä, nimikointia, vastaako kokoaan tai mitat, kerrottu painokuvan kunnosta joko tarkalla valokuvalla tai kirjoitetulla kuvauksella. Mitään reikiä tai tahroja ei saa olla tai niistä on oltava maininta.
Eli kännykät, läppärit, pelikoneet jne. Ja kyllä ne huijareiden merkit tunnistaa jo kaukaa:
-Nolla palautetta
-Ns. pikakauppa (=auki max pari päivää)
-Ei noutoa eikä postiennakko
-Kuva on otettu netistä
-Esim. läppärin ominaisuudet on kopsattu suoraan netistä.
-HALPA hinta
-Myyjä on myynyt kyseisen tuotteen jo useamman kerran
-Myyjällä on useita uusia kalliita kohteita myynnissä
-Myyjä ei vastaa esitettyihin kysymyksiin
-Myyjällä on joko tuntematon numero (=pre paid tai sitten salainen tai numero ei käytössä)
-Myyjällä on ilmais meili
-Myyjän tiedot on täysin tuulesta temmattu (paitsi se tilinumero...).Eli kalliissa kohteissa, JÄRKI KÄTEEN! Jos kohte on halpa, SE EI OLE TOTTA! Ja tarkoitan nyt siis noita jo aikaisemmin mainitsemiani tuotteita!
Jos huutaa tuollaisen kohteen, niin kannattaa AINA tsekata myyjän tiedot esim. Enirosta tms. ja jos sellainen heppu löytyy ja sulla on sama pankki kuin myyjällä, laittaa myyjän tilille ensin esim. euron, kun maksun on hyväksynyt ja tilin omistaja on sama kuin Eniron tiedot, niin maksu voi olla suht ok.
Sellaisia puolihuijareita sitten kyllä riittää, jotka eivät kuvaile tuotetta ihan totuudenmukaisesti. Itsekin olen yhden tällaisen kanssa tehnyt kaupat; meni tuote suoraan roskiin koska oli käyttökelvoton. Ei ollut kovin kallis, mutta pitäisi ihmisillä olla sen verran omaatuntoa, että eivät myisi toisille roskaa.
lähinnä vaan myyn. Pari idioottia on tullut, mutta niin se oikeassa elämässä on.
Mä annan palautteen aina kun saan rahat, enkä ikinä ole keneltäkään ruinannut palautetta.
Se on jokaisen oma asia antaako vai ei.
Yritän pitää pari krt vuodessa huutisvkonlopun, keväisin ja syksyisin, jolloin laitan yksittäisinä kohteina n 100 kpl per kerta myyntiin. n 2/3 menee kaupaksi.
Kun ovat pari krt olleet 2 vkoa myynnissä sen jälkeen osta heti toiminnon ja hinnaksi yleensä n 5 euroa, seuraavaksi 4 jne, kunnes hinta on 50 senttiä ja sillä kaikki menee kaupaksi.
Lähes aina teen lopuksi 20 - 30 tuotteen paketteja hinta on hyvin halpa.
Yksikin mies osti multa 5 kassillista kirjoja ja maksoi kirjat heti ja kävi hakemassa ne vasta 2 kk päästä, kysyi sitä ennen huutamista ja mulle oli pääasia että tiedän kirjojen menevän joskus pois, joten suostuin.
Pakkaa hyvin !!! tai vältä rikkoutuvien esineiden myyntiä.
Mulla on periaate alle 5 euron tavarat vien kirpparille ja yli 5 euroa myyn huutiksessa.