Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini sitten suuttui, kun söin laskiaispullan kun hän laihduttaa..

Vierailija
14.02.2011 |

En voi ymmärtää, miksi kaverini veti herneen nenäänsä. Kävimme ystävänpäiväkahveilla kahvilassa, jossa oli ihana pullatiski. Sanoin kaverilleni, että tarjoan meille molemmille ystävänpäivän kunniaksi ja kysyin mitä hän ottaa. Itse sanoin ottavani laskiaispullan mantelimassalla, kun näyttivät niiiiin herkullisilta. Tilasin meille kahvit ja oman pullani eikä kaverini sitten halunnutkaan mitään syötävää.

Kun pääsimme pöytäämme ja aloin jutella normaalisti niitä näitä, kaverini oli todella hiljainen ja aistin että joku on pielessä. Yritin siinä kysellä, että harmittaako häntä jokin ja että mitä kuuluu, mutta hän oli tosi lyhytsanainen. Hän lähtikin niin nopeasti kahviosta, etten ollut ehtinyt syödä pullaani loppuun. Jäin sitten sinne syömään pullani loppuun ja ihmettelin vähän, että mikähän nyt oli ongelma.

Nyt illalla huomasin kaverini FBssa ja otin häneen yhteyttä. Kaverini kirjoitti, että häntä v*tutti, etten tukenut hänen elämäntapamuutostaan vaan yritin tuhota hänen laihtumispyrkimyksensä. Nyt en ymmärrä yhtään, mitä tein väärin. Oltiin yhdessä sovittu tapaaminen kahviossa enkä yrittänyt tyrkyttää kaverilleni mitään herkkuja. Olisi siellä ollut leipiäkin tarjolla tai mikään pakkohan se ei ole mitään syödä, mistä en kaverilleni huomauttanutkaan. Kysyin, että mistä hänelle oli tullut sellainen vaikutelma, että haluaisin estää hänen laihtumistaan tms. Hän ei ole vastannut mitään vaan blokkasi minut kavereistaan! En ymmärrä mitä olen tehnyt väärin, voisiko joku valottaa olenko oikeasti syypää tähän "riitaan"? Vaikeaa pyytää anteeksikaan, kun en tajua mitä olen tehnyt väärin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita se ees otti kutsun vastaan kahvilaan, jos ei aio siella mitaan syoda??

Vierailija
2/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi tuossa on taustalla se, että kaverini on avautunut aktiivisesti laihdutusprojektistaan mm facebookissa ja kertonut vaikeuksistaan.. En siis tajunnut mistään, että kahviokäynnissä olisi jotain epämiellyttävää ja halusin jotain makeaa kahvin kanssa. Ei jaksa ymmärtää. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyllä tehnyt mitään väärin. Outo kaveri. Mutta sitähän se on, jos liian tiukkaa dieettiä yrittää noudattaa ja pudottaa painoa nopeasti. Tuskin ne kilot on nopeasti tulleet, miksi niiden pitäis lähteä nopeasti? Sit tulee vaan just tuollaisia tilanteita kun on kiukkuinen vähästä syömisestä. En hetkeäkään usko, että kaverisi laihdutusprojekti tulee onnistumaan. Kaverisi tulee retkahtamaan vielä pahasti, ja luovuttaa sit kokonaan ja taas lihoo.

Vierailija
4/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset kaverit!

Kaverisi on varmaan karppiherätyksen kokenut, jonka mielestä koko maailma kohtelee häntä kaltoin. Haukkuu sitten karppifoorumilla, miten ihmisten on pakko syödä kauheita hiilareita.

Vierailija
5/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on yö, niin en jaksa ruveta leipomaan. :)

Vierailija
6/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverin pullanmussutuksella olisi juuri päinvastainen vaikutus. voi olla ylpeä siitä ettei itse ottanutkaan mitään, ja seuraa sitten sivusta kun toinen mässää ja lihoo.. riippuu ihan miten itseään haluaa psyykata ;)

mulla oli joskus yläasteikäisenä samanlainen kaveri kuin tuo ap:n. aina piti osata lukea hänen ajatuksensa, ja jos ei osannutkaan niin siitä seurasi hirveä kiukuttelu.

joskus oltiin hehkutettu sitä kuinka aletaan syödä terveellisesti. siitä puhuttiin ja puhuttiin, mutta mitään ei tehty. no minä sitten hommasin kerran meille dipattavia kasviksia ja muuta terveellistä naposteltavaa. tämä henkilö sitten mökötti koko illan eikä koskenutkaan tuomisiini, koska tällä teolla kuulema osoitin pitäväni häntä muodottomana läskinä. (ihan normaaleja hoikkia tyttöjä oltiin..)

joten.. ap:n kaveri on aika lapsellinen.

Vierailija
7/21 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä joilla on joku tilanne päällä ja he odottavat että ainakin lähipiiri, mutta mieluiten koko muu maailma pysähtyy, unohtaa oman elämänsä ja alkaa pää täristen keskittyä siihen heidän tilanteeseensa. Oli se sitten laihdutus, ero, talonrakennus, lapsettomuus, vauva-arki, mikä tahansa. Heille on vain pakko todeta, että on olemassa maailma myös heidän todellisuuutensa ulkopuolella. Se ei merkitse etteikö heille toivoisi hyvää.

Vierailija
8/21 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole tehnyt mitään väärää, mutta kaverisi käytös oli hiukan kyseenalaista. Hän on sinulle anteeksipyynnön velkaa.

Vierailija
9/21 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä nyt sitä pullaa sen kurkusta tunkenut alas. En tiedä tapausta, joko toi laihdutus vetää sen hermot todella kireälle, tai sitten sillä ei ylipäätään ole oikein suhteellisuudentajua.

Vierailija
10/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen itsekin laihduttanut, ja aina on kaverit saaneet syödä mitä haluavat..

Vierailija
11/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuvittelee lihovansa jotekin vähemmän, jos minä syön herkkuja. Jos olemme kahvilassa, enkä ota pullaa, niin hän koettaa kaikin tavoin saada minut houkuteltua siihen, jotta voisi itsekin syödä "hyvällä omallatunnolla". Epärationaalista...

Vierailija
12/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen nenän edessään ja hän taisteli halujaan vastaan. Ikään kuin houkuttelit häntä sortumaan laihdutuksessa..

Vierailija
13/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mättää naamaansa kermalla täytettyä pullaa, kun itse joutuu oikeasti joka päivä miettimään, että mitä sinne suuhun uskaltaa laittaa. Tiesitkö ap siis tästä laihduttamisesta? Voisihan sitä silloin vähän sympata laihduttajaa ja ottaa vaikka ruisleipää tai vain kahvia. Näin ainakin itse tekisin ja olisin toivonut esim. mieheni tehneen kun pudottelin painoani. Joskus syömiseen on kauhea sosiaalinen paine, vaikka yrittää viestiä ympäristölle, että jatkuva kieltäytyminen herkuista on hankalaa. Tavallaan siis ymmärrän apn kaverin loukkaantumista.

Vierailija
14/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mättää naamaansa kermalla täytettyä pullaa, kun itse joutuu oikeasti joka päivä miettimään, että mitä sinne suuhun uskaltaa laittaa. Tiesitkö ap siis tästä laihduttamisesta? Voisihan sitä silloin vähän sympata laihduttajaa ja ottaa vaikka ruisleipää tai vain kahvia. Näin ainakin itse tekisin ja olisin toivonut esim. mieheni tehneen kun pudottelin painoani. Joskus syömiseen on kauhea sosiaalinen paine, vaikka yrittää viestiä ympäristölle, että jatkuva kieltäytyminen herkuista on hankalaa. Tavallaan siis ymmärrän apn kaverin loukkaantumista.

kyllä tulee tosiaan laihduttaminen olemaan vaikeaa jos tekee elämästä itselleen noin vaikeaa.. miksein apn kaveri sitten sanonut että voisitko olla ottamatta mitään herkkua kun on niin vaikeaa sitte olla itse syömättä? Ei mielestäni ole MITÄÄN oikeutta suuttua jos ei itse saa suutaan auki asiasta. Sitten ymmärtäisin suuttumuksen jos olisi erikseen pyytänyt. Tosin en ymmärrä kuinka joku kehtaisi sellaistakaan tehdä, ainakaan jos ei kyse ole ihan bestiksestä, sisaruksesta tms. Kyllä laihduttaminen on ihan itsestä kiinni.

Vierailija
15/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moikkamainen olit, jos tiesit kaverisi laihduttamisesta

Vierailija
16/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri loukkaantui ihan turhasta. On todella lapsellista kiukutella jos toinen syö pullaa. Ap:lla oli siihen ihan yhtä suuri oikeus kuin kaverilla oli oikeus päättää olla syömättä pullaa. Elämä todella on juuri niin vaikeaa kuin siitä tekee. Aika hankalaa jos jokaiselle täytyy kiukutella joka syö kaverin mielestä niin että hänen dieettinsä menee pilalle. Sitä paitsi pelkkä sana laihduttaminen saa mun karvat pystyyn. Itse pudotin painoa 19 kg elämäntaparemontilla jota ei satunnaiset herkuttelut epäterveellisemmillä herkuilla kaada. Eilenkin meni pari laskiaispullaa niin että heilahti eikä todellakaan vaikuta painoon millään lailla.

Ei kukaan voi oikeesti olla sitä mieltä että molempien tai isommassa porukassa kaikkien pitää syödä jotain samaa ettei kukaan vaan loukkaannu tai ole kateellinen?

Vierailija
17/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruveta omia syömisiään rajoittamaan? Todella erikoista. Sori, en ymmärrä ystävääsi ollenkaan. Jos ei kestä muiden pullan syöntiä, kannattaa pysyä poissa kahviloista.

Vierailija
18/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin iltapäiväkahvilla omassa huoneesani ihan yksin kahvin kerran arnoldsin ah ihanan vaniljatäytekinuskikuorrutetundonitsisydämen, njam. Mitähän se kenellekään kuului...

kuulin sitten kautta rantain, että "hyvähän ton luukasan on syödä, kun ei missään näy". Tää luukasa :) oli vaan käynyt aamulla uimassa 1,5 km (liian pakkanen, muuten oisin mennyt hiihtämään).

Ja lounaaksi söin ihan tavallista kotiruokaa: muusia ja lihapullia. Ei kai sitä enää pizzan päälle voi (nämä naiset jotka olivat vinoilleet mun herkusta, kävivät pizzalla) herkkuja vetää.

Meitä on moneksi.

Vierailija
19/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vissiin hermot kireellä kun ei saa tarpeeksi hiilareita...! jos on kahvilaan sovittu tapaaminen niin mitä se hälle kuulluu mitä SINÄ syöt.... Lapsellista touhua.

Vierailija
20/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin iltapäiväkahvilla omassa huoneesani ihan yksin kahvin kerran arnoldsin ah ihanan vaniljatäytekinuskikuorrutetundonitsisydämen, njam. Mitähän se kenellekään kuului...

kuulin sitten kautta rantain, että "hyvähän ton luukasan on syödä, kun ei missään näy". Tää luukasa :) oli vaan käynyt aamulla uimassa 1,5 km (liian pakkanen, muuten oisin mennyt hiihtämään).

Ja lounaaksi söin ihan tavallista kotiruokaa: muusia ja lihapullia. Ei kai sitä enää pizzan päälle voi (nämä naiset jotka olivat vinoilleet mun herkusta, kävivät pizzalla) herkkuja vetää.

Meitä on moneksi.

[/quote]

Joo, meitä on tosiaan moneksi. Meilläkin töissä monet valittaa että onpas taas herkkuja ja pohtivat et voinko mä nyt ottaa tuota täytekakkua palaa kun on tarjolla. Enitenhän siinä merkkaa se kokonaisuus. Voihan sitä ottaa palan kakkua jos syö yleensä normi ruokaa kohtuumäärät ja kulutuskin on kohdallaan eli on aktiiviliikkuja 5- 6 kertaa vko:ssa harrastaa hikiliikuntaa.

Mä ainakin tänään vedin täytekakkua ja kahvia töissä ilman tunnon tuskia. Tosin illalla vedin tunnin hikiset crosstrainer-treenit. :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä