Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hemmettiä mä teen tuon teinin kanssa??

Vierailija
14.02.2011 |

Ulkona -25 Ja (teini)tyttö 13v lähtee ohkaisissa trikoissa, ilman hanskoja!!

Päällä trikoopaita, takki, trikoohousut, ja tennarit.

Vaatteet, joilla pärjäisi ehkä jossain +10 asteessa minimissään.

Koulumatkaa kuitenkin n. 3km

Aamulla tappelu hanskoistakin päättyi siihen, että pakotin ottamaan ne edes koululaukkuun mukaan. tyttö pudotti hanskat postiluukkuun.

Olen jo sanonut sen sata kertaa, että pakkanen voi vaikka kylmettää sormet kuolioon, onko kovaa olla sitten ilman sormia?

Pukeutuuko teidän lapset / nuoret / teinit säänmukaisesti?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti teini ei koulupäivän ja 3 kilsan koulumatkojen aikana saa kuolioita eikä virtsatietulehduksia. Hän voi kärsiä lievää epämukavuutta, mutta mitään todellista vaaraa hänellä ei ole. Ne vetävät kätensä hihojen sisään ja kampaavat tukkansa pystyyn ja se on riittävän lämmintä.

Joten anna teinisi pukeutua miten huvittaa. Mitään todellista vaaraa ei ole - oikea ulkoilu on sitten erikseen, jos vielä lapsesi sellaiseen saat. Hän oppii vähitellen, että kylmä on kylmää ja järkevyys tyylikästä, mutta on parempi kun hän oppii sen itse. Jonain vuonna hänkin on keski-ikäinen täti, jolle hattu on tärkeä jopa kesällä. Sellainen minustakin tuli, vaikka yläasteella en paukkupakkasellakaan suostunut vetämään sukkahousuja farkkujen alle. Se puolenmillin lisäpaksuus olis tehnyt musta ihan läskin näköisen. Pipon tai hatun sijasta käytin huivia (sentään sitä) joka oli muka vähemmän nolo, vaikka näin jälkeenpäin epäilen, että tyyli ei sittenkän ollut gracekelly vaan viromaatuska.

Vierailija
22/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksia lukee ja huomaa, ettei 2-vuotiaan vaatetus onnistu, voi uskoa mitä tahansa.

Monella tuntuu oma ulkonäkö rakennekynsineen ja muine trimmauksineen olevan elämän suurin asia.

Jokaista kiloa kauhistellaan ääneen, vaatetuksessa kiroillaan leveää peppua tai liian pieniä rintoja.

Heikon itsetunnon malli siiryy jo pikku tyttöihin äidn tyytymättömyden kautta.

Onneksi varmasti suurin osa äideistä on sinut itsensä kanssa ja jakaa tätä kokemusta jälkipolvelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tytärtäsi "vain" 10v. vanhempi :p

Mä ainakin olin teininä sellainen, että tollanen pakkotyrkyttäminen vaan ruokki tarvetta tehä asiasta kauhee show. On kiva kun äiti ja isä lähtee mukaan tohon kinaamiseen ja kapinointiin ja ite saa kuitenkin erävoiton kun nakkaa hanskat sinne postilaatikkoon.

Mä antaisin olla, kyllä se tyttö ite huomaa jos kädet rupee sinertään ja laittaa ne hanskat käteen ja farkut jalkaan.

Vierailija
24/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen oli valkoisia länttejä jaloissa kun oli lähtenyt ulos pelkillä farkuilla.

Tänä aamuna laittoi kalsarit käsittääkseni jalkaan -32

Ja tutulta kuulostaa, kaikessa näyttää niin lihavalta ja on todella herkkä muiden kommenteille ja huono itsetunto valitettavasti.

Syksyllä kulki pitkään kesätakissa kun viimevuotista toppatakkia ei voinut laittaa päälle.

Tyttö on TODELLA uhmakas muutenkin, nämä lapset tarvitsevat RAJOJA! Sitä että aikuinen sanoo, että sinä teet NÄIN! Näin minä ainakin ajattelen.

Ja niin toimin. En anna periksi kaikessa. Passitin psykologille, vaihtoehdoksi annoin sijoituksen.

Nettitikku on minun hallussani, ollut ainakin 2kk ja tästä käydään jatkuvaa kädenvääntöä. Mutta olen sanonut, että hyvällä käytöksellä sen vasta saa. (On mm. nimitellyt minua) Kun ei ole pitkäkestoisesti käyttäytynyt hyvin, en ole sitä antanut.

Kerran otin puhelimen pariksi päiväksi pois, vaikka siitä ihan kamala huutomeuhkaustappelu tulikin, mutta selvästi tehosi.

Ei muuta kuin tsemppiä tyttäresi kanssa, älä anna liikaa periksi, mutta huomioi myös se millaista on olla nuori.

Mutta minä näen, että tuossa kapinassaan tarvitsevat jämyn aikuisen joka laittaa selvät rajat kuitenkin.

Vierailija
25/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poika. Ei puhettakaan takista, ei kaulaliinasta, ei hanskoista, ei talvikengistä, ei pitkistä kalsareista.

Ja mittari näyttää -21°C

Kouluun matkaa 3 km. Pyörällä kulkee. Isompi poika kulki samanlaisissa vaatteissa kun oli tuo 3 kilsaa matkaa, mutta nyt kun on yli 8 km ja kulkee bussilla niin päälle on löytynyt jopa takki, hanskat ja pipo. Mutta kesälenkkarit pysyy jalassa.

Olen luovuttanut. Kyllä kylmä opettaa pukeutumaan. Jos ei ole kylmä, niin sitten ei.

Kesää odotellessa.

Vierailija
26/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä oli sitä mieltä, että pakotetaan, minä, että routa porsaan kotiin ajaa.

Päätimme kokeilla minun keinoa ensin. Eka aamuna kun oli pakkasta -28 en puhunut mitään. Seuraavana aamuna tarkkailin tilannetta salaa. Veti pitkät kalsarit jalkaan.

Jos olisi menty isännän mielipiteen mukaan eli pakotettu ja viety puhelin yms. kulkisi vielä tänäkin päivänä lyhyissä kalsareissa.

Vierailija
27/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin kapinoinnistani huolimatta kaivannut vanhemmilta rajat, jotka olisi pidetty.

Vierailija
28/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teini saanut itse valita kaupassa takkia tms.? En minäkään suostunut äitin "mummotakkeja" päälle laittamaan.

Vierailija
29/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasta oli parikymmentä ja reilut, niin silloin laitettiin nylonsukkahousut pillifarkkujen väliin ja sekin teki tiukkaa että ne edes sinne mahtu : ) Pipoja ei käytetty kun tukka piti tupeerata melko pystyyn ja tukea kilolla lakkaa... niin ja kengät oli kesät talvet purkkarit (purjehduskengät). Silti siitä jotenkuten selvittiin. Tuolla sitkä kadunkulmilla ja ostareilla hengattiin tuntitolkulla.

Silti äitinä kuitenkin tyrkytän omalle teineilleni lämmintä vaatetta, se on äitien tehtävä. Pojalle menee helpommin lämmin päälle, kuin tytölle mutta onneksi meillä on täällä suorastaan muodikasta käyttää pipoa ja huppua sekä kaulaliinoja ja huiveja.

Vierailija
30/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pukeutuvat säänmukaisesti, tarpeen mukaan. Välikerroksia eivät tarvitse niin paljon kuin jotkut. Toisinaan pitää käskeä pukemaan hiukan lisää vielä 15-vuotiastakin. Ja meillä lapset tottelevat minua. Olen kylläkin reilu pomo. :)

Vierailija
31/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. kaupungeissa? Mulla on kohta 14v tyttö ja tasan tarkkaan ei mitään toppiksia päälle laita. Hyvä toppatakki on ostettu ihan neidin mielen mukaan. Vähän kirpaisi hinta, mutta on myös minun mielestä hyvä ja lämmin. Ja vielä ihan tyylikäskin. Ja kyllä mä ymmärän teinejä, että pitää katsoa mitä päälle laittaa. Muistelkaapa omia teini aikoja. Kyllä Siperia opettaa eiköhän sitä päälle laiteta kun ensin vähän jäädytään. Helsingissä Vuosaaressa pakkasta oli 21 astetta.

Vierailija
32/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just samanlaista 15 v. pojan kaa! Mä toistan kun papukaija ota hanskat ota pipo... eikä ota! Tai sitte ottaa ja jättää ne koululle. Tarjosin autokyytiäkin aamulla eikä kelvannu. Mutta eipä tuota voi väkisinkään (enää) pukea, kai se siberia opettaa ...

Vierailija
33/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan rajat, joista pidät kiinni. Se on oikeaa välittämistä.

Vierailija
34/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että voit hakea vielä bikinitoppeja tms, jos on vielä kuuma.

Siperia opettaa.

Toinen lähestymistapa on sanoa, mene ihmeessä noin, olet sitten tosi kaunis kun on punainen nenä, jossa räkäjojo.

Kolmas on hakea jotain tosi kallista merkkiä olevat farkut (meillä tehosi acne) ja toppahousut (stockalta jotkut mustat hyvää merkkiä). Uggit 260e (erikoiset tupsu uggit)ja tietenkin merkkikaulahuivi ainakin 50e.

Näillä kolmella lähestymistavalla olen saanut teinini pukeutumaan.

Teinit on nyt vaan niin urpoja, aivojen kehitys jossain välivaiheessa.

Vierailija
35/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joskus auttaa jos sanon et ei sitte kipeenä pääsekään esim hiihtolomalla kaverin luo toiseen kaupunkiin. Et se on siitä itestä kiinni jos palelee niin et tulee flunssa.

Vierailija
36/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipo tosiaan lätisti tukan ja sen voi sitten jättää postilaatikkoon. Äidin vaatetyrkytyksestä viisastuneena olen antanut omien lasteni jo ekaluokkalaisesta pukea niinkuin parhaaksi näkevät, tietysti kysyen luuletko että 20 asteen pakkasessa shortsit on tarpeeksi. Sään mukaisi mieluisia vaatteita on aina ollut tarjolla.

Teinille haettiin villakangastakkia kolme kaupunkia että löydettiin sellainen jossa on välivuori eikä vain silkkivuoria, on muuten aika vaikeaa löytää oikeaa talvivillakangastakkia eikä vaan sellaista välikausitakkia, joita aika monet pitävät talvitakkina.

Vierailija
37/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan rajat, joista pidät kiinni. Se on oikeaa välittämistä.

kauniinviisas lausahdus toteutetaan käytännössä ? Pukea väkisin niinkun uhmaikänen vai?

Vierailija
38/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo sentään menee päähän ja sormikkaat, mutta sukkahousut pitää pakottaa. Toppahousuja ei laita edes luistelukentälle, tänään laittoi kun olivat menossa koulun kanssa laskettelemaan. Sentään. Kaulaliinaa ei tarvita ja pipokin varmaan lentää reppuun kun silmäni välttää... Mutta muistan itse olleeni tasan samanlainen. Kaipa tuo kuuluu ikään. Tennarit on kyllä aika paha...meillä menee sentään uggit jalkaan ihan sanomatta.

Vierailija
39/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-, 14- ja 15-vuotiaat tytöt. 10 v neljäsluokkalainen pukee suosista toppahousut välihousuineen jalkaan ja paksut rukkaset ym normivarusteet, mutta seiska- ja ysiluokkalaista ei saa toppatsydeemeihin enää pukemaan kouluun. Farkuissa tai kahdet leggarit päällekkäin lähdetään kouluun, mutta meillä onneksi koulumatka on vain 200 m. Toppatakit on molemmilla kuitenkin. Ja liikkapäivinä laittavat pipot.

Turhaa holhoamista pukemisesta tuon ikäisille. Mäkin olen sitä mieltä, että kyllä Siperia opettaa :-D

Vierailija
40/51 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuodenaika muuttuu ja vaatetusta pitää säätää. Eli ensimmäisillä pakkasilla ei millään suostunut siirtymään toppatakkiin, vasta kun oikeasti alkoi palella. Pipokin oli välillä vaikea, mutta viimeisimmän hiusvärin sai sillä lupauksella, että laittaa pípon päähän pakkasella. Toppatakki, -housut ym. on ostettu tytön itse valitsemina, muuten ei varmasti pukisi niitä päälleen.

Tänään pakkasta oli 30 astetta. Laittoi toppatakin, toppahousut, talvisaappaat, pipon ja hanskat. Kaulanseutu oli minusta turhan paljaana, mutta en sentään siitä alkanut nipottaa, kun muuten oli asiallisesti pukeutunut.

Nuorempi koululainen on 12v poika. Hänen kanssaan ei tarvitse vääntää, pukee ilman muuta säänmukaiset vaatteet. Syyssateilla jopa kumisaappaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi