Onko karjalanpiirakat hyvä välipala 3-vuotiaalle?
Meidän 3-vuotias haluaisi joka päivä välipalaksi karjalanpiirakkaa ja päälle margariinia, juustoa ja kurkkua. En ole joka päivä suostunut antamaan kun tuntuu että ovat niin kovin rasvaisia. Vai pitäisikö niitä kuitenkin antaa pojan syödä 1 per päivä? Hän tykkäisi niistä niin kovasti eikä muut välipalat tunnu maistuvat yhtä hyvin.
Kommentit (76)
ole rasvaa. Se rasva tulee vasta, kun kuuma piirakka upotetaan rasva-vesiseokseen. Eli ihan hyvin voit antaa. Tuhti ja terveellinen välipala. Minusta Rainbown pakastekarjalanpiirakat ovat ihan mielettömän hyviä ja kun itse paistaa, ei tarvitse siitä rasvastakaan huolehtia.
Eikä karjalanpiiraassa niin paljoa rasvaa ole, jos nyt et sitä ihan voissa uita.
valmiina saatavat piirakat ovat rasvaisia. Ei kai nyt kukaan paistele jotain paria Reiskan piirakkaa 250 asteessa 20 minuuttia päivittäin.
Ruisleipä parempaa. Täällä taas varsinaisia "ravintoasiantuntijoita" liikkeellä.
ovat täydellisiä välipaloja.
Ei säilöntä- tai lisäaineita, täysruista ja riisipuuro oikein keitettynä..nam..
Kiitos mummo..=)))
valmiina saatavat piirakat ovat rasvaisia. Ei kai nyt kukaan paistele jotain paria Reiskan piirakkaa 250 asteessa 20 minuuttia päivittäin.
Miksi ei paistaisi?
ruisleipä on tosiaan parempi. Ei tuu liikaa rasvaa ja suolaa, kun ei noi tenavat mokomat syö niitä kun yhden purasun ja siihen jää...
jos niissä valmiissa (helpommissa) on NIIN paljon sitä kamalaa rasvaa (jota muuten kasvuikäinen tarvitsee aivojen kehittymiseen). Ja katsos kun sen koko pussillisen voi vaikka paistaa kerralla ja säilyttää jääkaapissa. Pistää vaikka mikron kautta ennen syömistä. Ja hei, jotkut syö jopa kylmänä niitä piirakoita! Että kukas nyt sekoilee...
Ja sinä "sekoilija" peset varmaan kaksi t-paitaakin sitte 7 kilon koneessa 95 asteessa kahden tunnin ohjelmalla.
nykylapset on läskejä. Jos ei muuta leipää tarjotakaan, niin kyllä tippuu ruisleipä. Jos ei heti, niin ainakin viikon päästä.
Loistava vastaus!
Ja sinä "sekoilija" peset varmaan kaksi t-paitaakin sitte 7 kilon koneessa 95 asteessa kahden tunnin ohjelmalla.
että ainakin parempi kuin, jos lapselle kelpaisi vain maustettu jogurtti ja vaalea leipä voilla. Olisin tyytyväinen, jos mun muksut söisi karjalanpiirakoita, eikä ainaisia jogurtteja. Tosin onneksi meillä kelpaa hedelmätkin.
Rasvasta on mielestäni tehty turhaan mörkö. Rasvaa tarvitaan ja ihmiselle luonnollisin rasvamuoto on eläinrasva. Paljonhan tuosta on viime vuonna ollut juttuakin.
kun SINÄ olet päättänyt, että MEILLÄ kaikki syö ruisleipää!!!
nykylapset on läskejä. Jos ei muuta leipää tarjotakaan, niin kyllä tippuu ruisleipä. Jos ei heti, niin ainakin viikon päästä.
mitä terveysfasisteja :/
syöttäkää vaan lapsille ruispuuroa ja sokeroimatonta puolukkasurvosta - kaupaksi käy vain 1 lusikallinen, niin ei varmasti tule suolaa eikä rasvaa. Hei, ja ruisleivässähän sitä suolaa vasta onkin. Kuka oikeasti leipoo itse karjalanpiirakoita, että saa ruisjauhoisia suolattomia versiota. Haloo, eikö teillä ole mitään muuta tekemistä?! Menkää vaikka töihin!
Ja joo, siis minun mielestä voit antaa. Ja onko ne teidän mielestä rasvaisia? Minusta ei. Lapsihan tarvitsee rasvaa, ja margariinista saa hyvää rasvaa!
Omassa uunissa paisteut piirakat ilman voitelua on mun mielestä niin koppuraisen kovia, että raapisi 3-v:n kitalaen ikävästi. Meillä tykätään eniten kaupassa paistetuista Fazereista, naaam!!
Kas kun ne saa kyllä muutakin ruokaa ku leipää...
Noh, meillä lapsista kukaan ole syöny minkäänlaista leipää ennenkun vähän isompana...
mitä piirakoita lapselleen syöttää. Niitäkin kun on joka lähtöön, kunnon ruiskuorella tai vehnäjauhokuorella, enemmällä rasvalla ja vähemmällä rasvalla.
Päivittele ihan rauhassa, mutta pitäisi olla ihan perustietoa:
"Vuoden ikäisen lapsen energiankulutus painokiloa kohden on lähes kolme kertaa suurempi kuin aikuisella - ja vatsalaukku paljon pienempi. Energiapitoinen rasva onkin välttämätön osa pienen lapsen ravintoa.
Rasvaa tarvitaan energian tuottamisen lisäksi myös rasvaliukoisten vitamiinien ja välttämättömien rasvahappojen lähteenä. Rasvat vaikuttavat myös vastustuskykyyn, näköön, aivojen kehitykseen sekä mm. ihomme hyvinvointiin."
13 Joos sitä rasvaahan ne aivot tarviikin joo. Voi kiesus, mitä vanhempia.
Usein kuorikaan ei ole paljoa ruista nähnytkään ja sisältö on ravintoköyhää riisihöttöä. Tietysti jos teet itse vähäsuolaisia kunnon ruiskuoreen...