Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haloo, kaupungin vuokra-asunnoissa asuu pääsääntöisesti

Vierailija
13.02.2011 |

aivan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ja lapsiperheitä. Karmeaa luke tuota aurinkolahti ketjua. Itse ollaan asuttu perheinemme kolmessa eri kaupungin vuokratalossa Helsingissä. Puu-Vallilassa, Kumpulassa ja Käpylässä. Joka talossa ollaan viihdytty, naapurit kivaa porukkaa ja ihan tavallisissa ammateissa, useimmat keskiluokkaisia. Koskaan ei ole ollut mitään häiriöitä eikä ongelmia. Missään nimessä ei vaihdettaisi tätä kohtuuhintaista asumista älyttömään velkataakkaan. Tuntuu vain kurjata lukea mitä mielikuvia useilla on näistä asunnoista. En ole aiemmin ajatellutkaan noin ja koen olevani todella onnekas kun saan asua näin. Eli please, älkää yleistäkö.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sosiaalitapaus tarkoittaa henkilöä tai perhettä, joka on sosiaalitoimen elätti tai niiden tarkkailun alla. Ei sosiaalitapaus ole edes pienituloinen vaan sellainen henkilö joka ei pysty itseään tai perhettään elättämään (esim. kotona makaava koulutusta vailla oleva luuseri, alkoholisti tms.).

No kylläpä taas lähti määrittelyt lapasesta. Eli siis ihminen, joka saa toimeentulotukea on sosiaalitapaus? Aika moni opiskelija tai vaikka minimiäitiyspäivärahaa saava sitten ilmeisesti. Ja jos mielestäsi kouluttamaton työtön on luuseri, niin mites sitten koulutettu työtön - kai hänkin sitten on luuseri ja sosiaalitapaus. Ja mitä pienituloisiin tulee, niin aika moni saa myös toimeentulotukea, varsinkin Helsingissä, jossa vuokra voi olla isompi kuin henkilön tulot.

Vierailija
22/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eräässä isohkossa kaupungissa menee niin, että vuokrataloja on erityyppisiä. Eli osa on rauhallisempia, lapsiperheitä jne. ja tiettyihin taloihin sijoitetaan "ongelmatapauksia". Monesti nuo ongelmatapaukset ovat pariskuntia/yksineläjiä, eli asuvat taloissa joissa pienempiä asuntoja. Joskus nuoria myös asuu noissa taloissa. Talos joissa isompia asuntoja taas perheiden käytössä jne.

JOSKUS joku lapsiperhe saattaa jopa ITSE haluta (tietämättömyyttään?) rauhattomampiin taloihin, koska niissä usein edullisempi vuokra ja (yllättäen) isompia asuntoja enemmän vapaana vert. "paremmat talot".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eräässä isohkossa kaupungissa menee niin, että vuokrataloja on erityyppisiä. Eli osa on rauhallisempia, lapsiperheitä jne. ja tiettyihin taloihin sijoitetaan "ongelmatapauksia". Monesti nuo ongelmatapaukset ovat pariskuntia/yksineläjiä, eli asuvat taloissa joissa pienempiä asuntoja. Joskus nuoria myös asuu noissa taloissa. Talos joissa isompia asuntoja taas perheiden käytössä jne.

tehdä tarkoituksella ongelmaslummeja - ongelmat tuppaavat kasautumalla ruokkimaan toisiaan.

Vierailija
24/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huonoa asuntopolitiikkaa, mutta siinä mielessä "fiksua" että juopporemmit eivät häiriinny toistensa elämästä vert. juoppoja ja lapsiperheitä asuu naapuruksina. Joten ei ole koko ajan häätöjä jne. mitä olisi kun juopot mekastaisivat, tavalliset ihmiset valittaisivat, ja uopot saisivat häädön. Ja on aika naivia kuvitella että muutama juoppo rauhallisessa talossa muuttaisivat käytöstään kun pääsevät "normaalia elämää" näkemään...

Se ihan normaalia että taloissa asuu eläkeläisiä, lapsiperheitä, opiskelijoita, työssäkäyviä, kotiäitejä, työttömiä jne. jne. Mutta tosiaan ne pahimmat ongelmatapukset eivät aiheuta muuta kun rauhattomuutta ja valituksia, jopa pelkoa (kännissä kotiudutaan ja huomataan että avaimet unohtuneet kotiin --> ovi pyörätelineellä säpäleiksi ja sammutaan rappukäytävään jne.)

Vierailija
25/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko se ottaa,kun asunnottomana lasten kanssa..ja mielestäni 90% asukkaista..noh,juoppoja/mt-ongelmaisia/narkkeja/köyhiä/monikulttuurisia perheitä,ts.lapset mulatteja/maahanmuuttajia.

Vierailija
26/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäapu tulloo.

Vierailija
27/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko se ottaa,kun asunnottomana lasten kanssa..ja mielestäni 90% asukkaista..noh,juoppoja/mt-ongelmaisia/narkkeja/köyhiä/monikulttuurisia perheitä,ts.lapset mulatteja/maahanmuuttajia.

Vesala on kyllä vähäsen huonon maineen alla, Kontula vieläkin enemmän eikä Mellynmäestäkään paljoa puutu. Sulla kävi huono tuuri kun tuonne jouduit

Vierailija
28/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri juttu, kuin kaupungin asunto jossain muussa suomalaisessa kaupungissa. Kyllä tässä kaupungissa kaupungin asunnossa asuminen tarkoittaa sitä, että jokin on elämässä mennyt pahasti vituiks. Luottotiedot mennyt, rahat kadonnut, viina vienyt... Kämpät on 90% ihan hirveitä.

ja asuntojakin on aika monenlaisia. mekin asutaan rivarissa, kaupungin vuokra-asunnossa, pöhkö. :)

Vierailija
30/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostavat palkkaa suojatyöpaikastaan ja sen lisäksi kuppaavat vielä asunnonkin.

Vierailija
31/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

48lla on aamulääkkeet ottamatta. hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
32/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmissä kaupungeissa on niin hyvin vuokra-asuntoja saatavana vapailta markkinoilta ja VVO:lta, että ei tarvi mennä kaupungin vuokra-asuntoon. Ehkä Hesassa siellä asuu myös työssäkäyviä, mutta esim kotikaupungissani kyllä lähinnä sossun elättejä.

Vierailija
33/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis alihintaisessa asunnossa, eli käytännössä kapungin elättejä

19v vanha kerrostalo, 89 neliötä, vuokra 1032 euroa. Eikä asumistukea vaikka olen yh.

Vierailija
34/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Haaga rajana. Kauemmas en lähde. En voisi ikinä asua Maunulassa tai Malmilla. Mamut, mustalaiset, narkkarit ja juopot eivät ole kivoja naapureita.

Vierailija
35/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaupungin vuokratalossa asun. Ja olen jopa kaupungilla töissä :)

Vierailija
36/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaupungin vuokratalossa asun. Ja olen jopa kaupungilla töissä :)

Vierailija
37/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen sitä mieltä, etten koskaan suostu muuttamaan kaupungin vuokra-asuntoon. Luulin, että niissä asuu ihan sekoa porukkaa.:)

Mutta nyt siis asutaan kaupungin asunnossa ja tykkään tosi paljon. Ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan, samoin kun kaikki naapuritkin. Näissä taloissa asuu paljon lapsiperheitä ja kaikki on ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä.

Ei ole ollut mitään häiriöitä koskaan ja lapsetkin uskaltaa päästää yksin ulos.

Vierailija
38/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen sitä mieltä, etten koskaan suostu muuttamaan kaupungin vuokra-asuntoon. Luulin, että niissä asuu ihan sekoa porukkaa.:)

Mutta nyt siis asutaan kaupungin asunnossa ja tykkään tosi paljon. Ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan, samoin kun kaikki naapuritkin. Näissä taloissa asuu paljon lapsiperheitä ja kaikki on ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä.

Ei ole ollut mitään häiriöitä koskaan ja lapsetkin uskaltaa päästää yksin ulos.

Vierailija
39/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis alihintaisessa asunnossa, eli käytännössä kapungin elättejä

Vierailija
40/48 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse me vuokra maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi