Hiusten värjääminen raskaana olessa
Onko hiusten värjääminen haitallista raskaana ollessa?
Kommentit (11)
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
ei taida mahtua, käytä googlea tai copy-pastea
ja vastaus on kyllä.
Ei niinkään hius ole ongelma, vaan päänahka.
Iho on suurin elin ja hiusaineet sisältää paljon erilaisia myrkkyjä.
muutama vuosi sitten. Tosin en vielä silloin tiennyt olevani raskaana. Hormoonit ilmeisesti vaikuttavat, koska hiukseni menivät aivan pilalle värjäämisestä. Normaalisti olisivat hyvin kestäneet sen.
ei kannata ollenkaan harrastaa, jos vähän järkeä käyttää. Kuinka luonnollisisa ovat ne aineet ihmiskeholle?
Huh, kun menee liiallisuuksiin tämä nykypäivän pinnallisuus, kaikkea aivotonta tehdään ajattelematta seuraksia.
Miksi hiuksia pitää värjätä?
Jokaisella on se oma luonnollinen väri olemassa, ja olkoon niin. Kaikki tämä hömppä on markkinatalouden keksimää turhuutta, jota ihminen ei oikeasti tarvitse.
Ei paljon luonnollisen kauniita nuoria ihmisiä enää näy, kaikki värjättyjä sutturoita meikkinaamoineen..
T. yx puolivuotta värjäämättä ollut, eikä mulle enää hiustenvärjäämistä, kiitos!
ennää mittää. Syö,kaki ja nuku vaan ni kyllä se siitä!
mutta aikamoisia myrkkyjähän ne hiusvärit ovat ja päänahkaan päästessään imeytyvät elimistöön (ja sitä kautta mahdollisesti sikiöön).
Itse olen hiuksistani silti pitänyt ihan normaalisti huolta. Mulle laitetaan kampaajalla raidat joka toisella kerralla (eli joka toinen kuukausi). Tätä olen tehnyt raskausaikanakin. Kummallakin kertaa on sattunut vielä niin, että ekoille 12 viikolle ei ole tullut värjäyksiä, vaan alkuraskaudessa kampaajalla on vain leikattu.
Teratologisen tietopalvelun sivuilla on hyvää tietoa. Siellä todetaan mm. se, että raitoja voi laittaa (kun niitä laitettaessa väriaine ei samalla tavalla pääse imeytymään päänahkaan).
ei kannata ollenkaan harrastaa, jos vähän järkeä käyttää. Kuinka luonnollisisa ovat ne aineet ihmiskeholle?
Huh, kun menee liiallisuuksiin tämä nykypäivän pinnallisuus, kaikkea aivotonta tehdään ajattelematta seuraksia.
Miksi hiuksia pitää värjätä?
Jokaisella on se oma luonnollinen väri olemassa, ja olkoon niin. Kaikki tämä hömppä on markkinatalouden keksimää turhuutta, jota ihminen ei oikeasti tarvitse.
Ei paljon luonnollisen kauniita nuoria ihmisiä enää näy, kaikki värjättyjä sutturoita meikkinaamoineen..
T. yx puolivuotta värjäämättä ollut, eikä mulle enää hiustenvärjäämistä, kiitos!
Minä ainakin värjään hiuksiani siksi etten halua olla mikään maantienharmaan värinen. Ja ihan luonnollisen vaalealla värjään, en millään superblondausaineilla. Ja mulle on ainakin moni sanonut että on luulleet mun väriä omaksi.
Se, haluaako "pilata oman terveytensä" värjäämällä hiuksiaan, on kyllä ihan jokaisen oma asia, en ymmärrä miksi siitäkin pitää tulla mussuttamaan. Sinä et siis värjää, ok, hyvä niin. Olet siksi parempi ihminen kuin muut??
Ja ap:lle: Minä ainakin välttäisin noiden alkviikkojen aikana hiustenvärjäystä, mutta myöhemmässä vaiheessa en kyllä näe mitään estettä miksi en värjäisi. Ja tiedän monia jotka ovat värjäilleet alkuraskaudessakin. Kannattaa kyllä tarkistaa jostain vielä nämä "tiedot" tosiaan kuitenkin ennen kuin alat värjäilemään ;)
ainakin värjännyt raskaana ollessani hiukset, ja vielä olen blondannut hiuksiani niin ei ole tapahtunut yhtään mitään, ja on terve lapsikin tullu! Ehkä on hieman päätä särkenyt hiustenvärjyyn aikana, ei sen kummempaa..
ja hiusten värjäyksiä molemmissa raskauksissa noin kahden kuukauden välein. Eli olen todellakin värjännyt.
se ei tarkoita, että se olisi turvallista.
ja hiusten värjäyksiä molemmissa raskauksissa noin kahden kuukauden välein. Eli olen todellakin värjännyt.
Katso teratologisen tietopalvelun sivuilta:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437