Teinini saivat eilen 3000 e käteistä jokainen
mummoltaan eli äidiltäni. Tämä päivä heillä onkin mennyt netissä ostoksia miettiessä.
Kommentit (26)
Olettepa ihanan rikkaita! Tekee ihan hyvää opettaa teineille että mummo antaa rahaa, ja se on mummon tehtävä. Rahalla saa sitten ostaa netistä kivoja juttuja, jotka voi esitellä kovaan ääneen kaikille kavereille. Kaverit tuskin haluavat lapsillesi mitään omaansa näyttää, kun rahatilanteenne on kerrottu jo netissäkin kaikille.
isovanhempien antamista isommista rahoista, ovat meidän järjestämillä määräaikaistileillä. Omat säästöt ovat sitten omilla tileillä, ja käteen ovat saaneet jotain korkeintaan satasen. En osaisi edes ajatella, että antaisin vapaasti käyttää noin suuren summan rahaa.
isovanhempien antamista isommista rahoista, ovat meidän järjestämillä määräaikaistileillä. Omat säästöt ovat sitten omilla tileillä, ja käteen ovat saaneet jotain korkeintaan satasen. En osaisi edes ajatella, että antaisin vapaasti käyttää noin suuren summan rahaa.
saavat hallita itse omia varojaan. Siihen loppuu sinun valta :D
on puolet enemmän kuin meidän perheen nettotulot on yhteensä.... =D
Noh, onhan se kiva kun on rikkaita sukulaisia.
hallita, vain omia tulojaan. Ja toisekseen, meillä on sovittu, ettei tileistä tule tiliotteita, joten lapset eivät saa tietää tileistään ollenkaan.
Omat vanhempani antoivat minulle ylioppilaslahjaksi säästötilin, joka oli omissa nimissäni ollut ihan vauvasta asti, ja josta en ollut tiennyt mitään, ja kirjoitin ylioppilaaksi 19-vuotiaana. Joten eiköhän se meiltäkin onnistu.
miksi teit tämän aloituksen? Tiedon jolla me muut ei tehdä yhtään mitään.
Eikö vain ollut leuhkiminen takana?
Säälittää....
Mutta mun mies onkin vahvempi kun sun miehes :d
Olettepa ihanan rikkaita! Tekee ihan hyvää opettaa teineille että mummo antaa rahaa, ja se on mummon tehtävä. Rahalla saa sitten ostaa netistä kivoja juttuja, jotka voi esitellä kovaan ääneen kaikille kavereille. Kaverit tuskin haluavat lapsillesi mitään omaansa näyttää, kun rahatilanteenne on kerrottu jo netissäkin kaikille.
Sinä voit kieltää omaa äitiäsi antamasta lapsillesi rahojaan, minä en aio omaani estää.
miksi teit tämän aloituksen? Tiedon jolla me muut ei tehdä yhtään mitään. Eikö vain ollut leuhkiminen takana?
kiukuttelevista uhmaikäisistä eikä uunista keittiön nurkassa. Ajattelin kirjoittaa jostain sellaisesta, mistä tiedän. Joku 3000 e ei vielä ole leuhkimisen paikka, mutta jos jotain siihen suuntaan haluat niin lasteni toinen mummi lahjoitti aikanaan jokaiselle lapselleni yksiön. Ihan hyvässä sovussa verottajan kanssa.
ap
hallita, vain omia tulojaan. Ja toisekseen, meillä on sovittu, ettei tileistä tule tiliotteita, joten lapset eivät saa tietää tileistään ollenkaan. Omat vanhempani antoivat minulle ylioppilaslahjaksi säästötilin, joka oli omissa nimissäni ollut ihan vauvasta asti, ja josta en ollut tiennyt mitään, ja kirjoitin ylioppilaaksi 19-vuotiaana. Joten eiköhän se meiltäkin onnistu.
Ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa :DDD
Miksi mummo nostaisi 6 000 euroa käteisenä ja kiikuttaisi käsilaukussa lapsenlapsille? Kyllä meidän mummo ainakin siirtää rahat ihan pankin kautta tililtä toiselle. Käteistä on vaikea netissä liikutella ostoksia tai sijoituksia tehdessä.
Miksi mummo nostaisi 6 000 euroa käteisenä ja kiikuttaisi käsilaukussa lapsenlapsille? Kyllä meidän mummo ainakin siirtää rahat ihan pankin kautta tililtä toiselle. Käteistä on vaikea netissä liikutella ostoksia tai sijoituksia tehdessä.
ja toinen syy vaikka se, että ei tiedä lastenlasten tilinumeroita. Kai tiedät, että käteisen voi ilmaiseksi laittaa omalle tililleen ja sitä tietä hankintoihin.
hallita, vain omia tulojaan. Ja toisekseen, meillä on sovittu, ettei tileistä tule tiliotteita, joten lapset eivät saa tietää tileistään ollenkaan. Omat vanhempani antoivat minulle ylioppilaslahjaksi säästötilin, joka oli omissa nimissäni ollut ihan vauvasta asti, ja josta en ollut tiennyt mitään, ja kirjoitin ylioppilaaksi 19-vuotiaana. Joten eiköhän se meiltäkin onnistu.
mahtoi harmittaa
Ainakin ne 13- ja 15-vuotiaat mutta onko muitakin?
Ei vaan valitettavasti pidä paikkaansa
hömppään. Mummo antaa lisää jos loppuvat kesken.
3000 euroa hupenisi meilläkin hetkessä, mutta saisin ehkä jotain uutta lapsille, itselleni ja miehelle, vaikka laskuja maksettaisiinkin...
Mihin kummaan teinit saavat koko summan käytettyä? Vai laittavatko osan säästöön esim. ajokorttia vaarten?
Mukava summa, josta voisi vähän jättää säästöönkin tuleviin ostoksiin:)
Parempi tehdä kuin av-mammat eli laittaa raha äijän velkoihin, käytettyyn autoon ja pikavippien maksamiseen.