minipillerit+antibiootti
syön cerazette-minipillereitä ja nyt alkoi kefexin-antibiootti kuuri..huomasin sitten tuoteselosteessa, että tuo kuuri voi heikentää ehkäisypillereiden tehoa. Mut ei tarkemmin mitä vaikuttavaa ainetta sisältävien pillereiden tehoa...onko kellää kokemusta em. lääkeyhdistelmästä..onkohan lisäehkäisy tarpeellista kuurin aikana jos sekstailla haluaa..?
Kommentit (4)
Ja jos sulle määrätään lääke niin kerrot aina sille lääkärille että sulla on joku lääke (e-pillerit) niin ei tule ongelmia. Ties mitä tykytyksiä voit saada!!!
Mutta nyt sää käytät lääkekuurin ajan vähintään tuplaehkäsyä ja jatkat varmaan sinne laatan loppuun saakka. Eli kumi käyttöön mutta sinuna soittaisin lääkärille.
niin siis kun asia meni niin että soitin rintatulehduksestani terveydenhoitajalle jonka kautta olen pillerini hommannut ja hän pyysi lääkäriä kirjoittamaan minulle tuon antibioottikuurin, enkä ole käynyt lääkärinvastaanotolla.
-ap-
Minä kyllä sanoin lääkärilleni käyttäväni e-pillereitä, eikä hän sanonut mitään siihen. Kefalexia sain 10 pv:n kuurin.
Hieman mietityttää, mutta olen Cerazettea käyttänyt vuosia, eikä kuukautisia ole ollut kuin käytön alussa, noinkohan pamahtaisin paksuksi nyt?