ketsuppi- ja pastakysely!
tyhmiä kysyn joutessani mutta muissa maissa pyörineenä olen todennut, että ketsuppi on mitä epäkulinaristisin tuota kuin vain voi olla, joten kysynkin kuin moni laittaa ketsuppia esim pastaansa?
minua katsottiin kun halpaa makkaraa kun kerran kysyin :) nauratti mutta opinpa.
ja tätä nykyään laitan ketsuppia vain jos ruoka maistuu pahalta, kertoneekohan sekin jotain? hmm..
Kommentit (10)
ketsuppia kuin lapsi, eikä sekään enää niin usein. Ja tosiaan, vain lisukemakaronin kanssa, esim. kanapastassa ei (siis pasta jossa kastike, kanat ja kasvikset seassa).
Mutta kotona tehtäviin makaronimössöihin se sopii oikein loistavasti :)
Ketsuppihan kehitettiin aikoinaan armeijan tarpeisiin,piti saada jokin soosi joka peittää sahajauholta maistuvan ruoan maut.
Mies tosin karsastaa sitäkin.
t. italialaisen vaimo :)
Avomies laittaa soijabologneeseen ja makaronilaatikkoon ja itse makaronilaatikkoon. Laitan ketsuppia myös linssikeittoon, kun pyrettä jäisi pakkaukseen jäljelle ja sitten se unohtuisi jääkaappiin pyörimään. Niin ja hamppareihin ja ranskalaisiin kuuluu mielestäni ketsuppi :D Tosin maustan ketsupin aina pippurilla. Pippuri on niin hyvää :D
Nyt on sitä uutta mustapippuriketsuppia. Ostin jo odottamaan, kunnes joku päivä laittaa ranskanpottuja. =)
Ketsuppi kuuluu makaronilaatikkoon, kotitekoiseen pizzaan, ja kaupan eineksiin. Tykkään laittaa myös keittoihin omalle lautaselle.. tulee liemestä ihanan tomaattisen makuista.
kunnon pastapastaan kuuluu juustoraaste, ei ketsuppi.. =P
minä laitan vain makaronilaatikkoon ja makaroni-jauhelihamössöön.
Mies laittaa ihan kaikkinn ruokiin, paitsi keittoihin. Joskus se on jopa aika loukkaavaa kun olen vaivalla tehnyt jonkun todella hyvänmakuisen kastikkeen, ja sitten ukko turauttaa siihen desin ketsuppia päälle... No, sellaista se on..
sen maku on etikkainen ja vain harva ruoka kaipaa sellaista makua lisäksi. okei, jos ruoka on ihan järkyttävän pahaa, ketsuppi voi sen kyllä pelastaa.. maistumalla ketsupilta!