Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian ankara äiti,

Vierailija
12.02.2011 |

kun en anna 9 ja 11 vuotiaiden lapsien katsoa esim. Putousta?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta katsoo huomena putouksen nauhalta. Heh, pidin itseäni nipona, kun en anna katsoa sitä illalla...

Vierailija
42/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tuli siis selväksi, että olen ihan nipo, ja kenties outokin, mutta väliäkö sillä. Olen oman tieni kulkija, ja sellaisena jatkan...Perhe Outolintu siis ollaan. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tuli siis selväksi, että olen ihan nipo, ja kenties outokin, mutta väliäkö sillä. Olen oman tieni kulkija, ja sellaisena jatkan...Perhe Outolintu siis ollaan. =D

tuntee kaikki putouksen sloganit etu- ja takaperin (koulussa väkisin kuulevat). Eri asia sitten uskaltavatko sinulle sitä kertoa.

Vierailija
44/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolta se tuntuu, että kaikkien pitäisi olla samasta muotista. Siis että jos et katso Putousta, Mariaa tms, niin oot ihan out. No, mä olen kuitenkin mielummin ihan out kuin katson ohjelmaa, joka ei kiinnosta pätkääkään.

Nythän sä puhut ap vähän ohi sun aloituksen jossa mietit oletko liian ankara äiti kun et anna lasten katsoa putousta? Vallitseva mielipide oli että olet (koska siis kiellät sen lapsilta jotka viestiäsi tulkiten sen haluaisivat katsoa).

Eihän kukaan ole sanonut että se PITÄISI katsoa?

Ja sitten kuitenkin annat niiden lasten katsoa jotain Idols kyykytysohjelmaa jossa joku kaverisi on päässyt finaaleihin. Idolsilla on kuitenkin varmaan suunnilleen yhtä suuret katsojaluvut kuin Putouksella (mutu tuntumalla) - laadussa ei ole eroa. Toinen tykkää nauraa nöyryytykselle, toinen tykkää nauraa "vuoden pellelle". Niin erilaisia olemme eikä tarvitse tykätä samoista asioista.

Juuri siksi en katso Mariaa, jossa nöyryytetään (kuten Idolsissa). Putousta katson joskus, ei ole viikon kohokohta.

Vierailija
45/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) perheet, joissa harrastetaan, leikitään, lauletaan, ulkoillaan, pelataan lautapelejä, urheillaan (eikä katsota tv:tä) b) perheet, joissa elämän kohokohta on tuijottaa tv:tä (eikä tehdä muuta) Näinhän se juuri menee, mitään välimuotoja ei tietenkään ole. Huokaus.

ainakin minun tuntemissani perheissä, valitettavasti

Vierailija
46/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lapset niitä tyhmiä juttuja hokee, mitä koulussa kuulee Putouksesta. Meillä kyllä lapset uskaltavat suunsa avata, joten kotona ei todellakaan hiljaa tarvitse olla.

Vierailija
47/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikula on pahoillaan kommenteista, joita hän esitti kilpailijoille sunnuntain Idols-lähetyksessä. Ilta-Sanomien haastattelussa Nikula sanoo, että kommentointi meni liian pitkälle.

”Olen pahoillani, sillä ei meidän tarkoitus ole antaa kenellekään mitään traumoja.”

Nikula muun muassa kuvasi 16-vuotiaan tytön esitystä sietämättömäksi: ”Tää oli paras versio I Don’t Wanna Miss A Thingistä, mitä mä oon ikinä kuullut, koska se on taatusti paskin biisi, mitä ne on koskaan levyttänyt. Ja tuo oli aivan sietämättömän huono versio siitä. Sä hautaat sen kappaleen just sinne, minne se kuuluu.”

Nikula myös ihmettelee, miksi ohjelman esiraati päästää tv-kameroiden eteen kilpailijoita, joilla ei ole mahdollisuuksia varsinaisten tuomareiden edessä.

”Ei ole korrektia, että ohjelmassa näytetään omasta hönöilystään nauttivia ihmisiä, joiden esiintyminen vain lisää heidän harhojaan. Olen sanonut tästä tuotannolle jo useasti, mutta minähän en asiaan voi vaikuttaa.”

Esiraatiin kuuluva muusikko Alex Ojasti puolustautuu, että heikot laulajat päästetään ohjelmaan viihteen takia. ”Viihdyttävyys on tietenkin kaikkein tärkeintä tällaisessa ohjelmassa”, Ojasti kommentoi Ilta-Sanomille.

Vierailija
48/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ja erilainen taiteilijaperhe. Tuon kommentin jälkeen ymmärrän ihan hyvin, miksi et anna lasten katsoa Putousta.

Meillä kyllä keskustellaan lasten kanssa asioista. Ei olla mitään "kauniita ja rohkeita" vaan ihan tavallinen boheemi taiteilijaperhe.

Vierailija
49/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ja erilainen taiteilijaperhe. Tuon kommentin jälkeen ymmärrän ihan hyvin, miksi et anna lasten katsoa Putousta.

Meillä kyllä keskustellaan lasten kanssa asioista. Ei olla mitään "kauniita ja rohkeita" vaan ihan tavallinen boheemi taiteilijaperhe.

Vierailija
50/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna lapsen katsoa putousta, enkä itsekään aikaani niin ala-arvoiseen ohjelmaan tuhlaa. Tuohon aikaan meillä on iltatoimet käynnissä, joten on ollut helppoa jättää katsomatta. Kyllä vanhemmilla pitäisi sen verran olla vastuuta lapsistaan, että vähän mietittäisiin mikä on lapsille sopivaa ohjelmaa ja mikä ei.

Vierailija
51/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna lapsen katsoa putousta, enkä itsekään aikaani niin ala-arvoiseen ohjelmaan tuhlaa. Tuohon aikaan meillä on iltatoimet käynnissä, joten on ollut helppoa jättää katsomatta. Kyllä vanhemmilla pitäisi sen verran olla vastuuta lapsistaan, että vähän mietittäisiin mikä on lapsille sopivaa ohjelmaa ja mikä ei.

esimerkkisarjoja. Eikä mitään luontodokkareita nyt kiitos, tosissaan.

Vierailija
52/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko liian ankara äiti, kun en anna 9 ja 11 vuotiaiden lapsien katsoa esim. Putousta?

Vierailija
53/56 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö koska itse epäilet olevasi ankara, vai provosoidaksesi? Mikä oli pointti? En ihan ymmärrä, mutta uutiset ei välttämättä ole esim 6veelle terveellistä katsottavaa. Teidän asia on katsooko lapset Putousta vai ei. Kun valtaosa täällä on sitä mieltä että olet ankara, niin annatko jatkossa lasten katsoa vai miksi kysyit?

Vierailija
54/56 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sitten varmaan ihan pohjasakkaa, kun meillä 1,5 ja 3-vuotiaat katsoo putousta ihan innoissaan, lähinnä sen sketsihahmo-osuuden. Tallennukseen menevät ja katsotaan toisinaan uudestaan :)

Vierailija
55/56 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolta se tuntuu, että kaikkien pitäisi olla samasta muotista. Siis että jos et katso Putousta, Mariaa tms, niin oot ihan out. No, mä olen kuitenkin mielummin ihan out kuin katson ohjelmaa, joka ei kiinnosta pätkääkään.

Nythän sä puhut ap vähän ohi sun aloituksen jossa mietit oletko liian ankara äiti kun et anna lasten katsoa putousta? Vallitseva mielipide oli että olet (koska siis kiellät sen lapsilta jotka viestiäsi tulkiten sen haluaisivat katsoa). Eihän kukaan ole sanonut että se PITÄISI katsoa? Ja sitten kuitenkin annat niiden lasten katsoa jotain Idols kyykytysohjelmaa jossa joku kaverisi on päässyt finaaleihin. Idolsilla on kuitenkin varmaan suunnilleen yhtä suuret katsojaluvut kuin Putouksella (mutu tuntumalla) - laadussa ei ole eroa. Toinen tykkää nauraa nöyryytykselle, toinen tykkää nauraa "vuoden pellelle". Niin erilaisia olemme eikä tarvitse tykätä samoista asioista. Juuri siksi en katso Mariaa, jossa nöyryytetään (kuten Idolsissa). Putousta katson joskus, ei ole viikon kohokohta.

Tämä viesti oli asiaa.

Meillä lapset 11v, 9v ja 5v katsovat putousta, vaikka me vanhemmat emme ihan hirveästi siitä välitä (mutta katsomme samalla lasten kanssa tai minä voin vaikka lukea samalla kun muut katselevat vieressä). Mutta minusta se ei ole lapsille niin huono ohjelma. Vertailun vuoksi salkkarit ja tietyt uutiset meillä on sitten ehdottomasti kiellettyjen listalla.

Eilen ennen putousta oli oltu lasten kanssa laskettelurinteessä sekä esikoisen jääkiekkopelissä ja siinä välissä ehdin ulkoiluttaa koiran kaverin kanssa lenkillä, kun lapset huilahtivat välissä. Oli siis hyvin ehditty tekemään muutakin kuin vain telkkaa tuijottamaan. Oikeastaan olemme hyvin aktiivinen perhe varsinkin liikunnallisessa mielessä, eikä telkkaohjelmat ole viikon kohokohtia.

Vierailija
56/56 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5 v katsoo putousta lähinnä munamiehen takia. Katsotaan yhdessä, yleensä kyllä leikitään samalla jotain olkkarissa. Munamiehen tullessa ruutuun lapsi kikattaa hetken ja jatkaa sitten taas leikkiä. En näe tässä mitään pahaa.

Mutta nykyään on jotenkin trendikästä sanoa ettei katsoa telkkaria juuri ollenkaan, on hienoa sanoa ettei lapset saa katsoa "sitä ja tätä" telkkarista jne. Olen kyllä sitä mieltä, että telkkarin katsomista tulee rajoittaa määrällisesti ja laadullisesti, mutta joku raja siinä rajoittamisessakin. 9 ja 11-vuotiaat voi mum mielestä katsoa putoustakin, vaikka onhan ne jutut ja hokemat aikuisen mielestä tosi älyttömiä. Mutta on aikuisten "laadukkaat keskustelu- ja ajankohtaisohjelmat varmaan lasten mielestä ihan yhtä älyttömiä. LAPSET EI OO PIKKU AIKUISIA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi