Olenko liian ankara äiti,
kun en anna 9 ja 11 vuotiaiden lapsien katsoa esim. Putousta?
Kommentit (56)
Minä ainakin harrastan lasten kanssa ihan muuta yhdessä kuin telkan katsomista.
En oikeasti katso lasten kanssa mitään telkasta. Meillä pelataa pelejä, ulkoillaan tai kyläillään. Miksi sen yhteisen viikon kohokohdan pitäisi olla telkan katsominen? Tosi surullistakin. Meillä lapset eivät edes osaa vaatia/pyytää telkasta muuta kuin pikkukakkosta. Lapset opetetaan liian aikaisin vanhempien valitettavaan kulttuurin, että ilta vietetään sohvan nurkassa.
Aivan ihanaa viettää sohvannurkassa aikaa yhdessä perheen kanssa, syödä jotain pikkuherkkuja ja olla möllöttää vaan. Ei aina tarvitse vain suorittaa. Vai luuletko, ettei nämä television riivaamat perheet ehdi mitään muuta tekemään?
Minä ainakin harrastan lasten kanssa ihan muuta yhdessä kuin telkan katsomista. En oikeasti katso lasten kanssa mitään telkasta. Meillä pelataa pelejä, ulkoillaan tai kyläillään. Miksi sen yhteisen viikon kohokohdan pitäisi olla telkan katsominen? Tosi surullistakin. Meillä lapset eivät edes osaa vaatia/pyytää telkasta muuta kuin pikkukakkosta. Lapset opetetaan liian aikaisin vanhempien valitettavaan kulttuurin, että ilta vietetään sohvan nurkassa.
Onko joku nyt väittänyt tässäkään että se olis joku hemmetin viikon kohokohta???? Me tänään tsempattiin että muistetiin katsoa kun lapset nyt vaan koulussa tosta puhuu ja ne sketsihahmot on ihan hauskoja, muut osat ohjelmasta ei.
Me olemme tänään käyneet laskettelemassa, tehneet yhdessä ruokaa, paistaneet lettuja, lapset ovat leikkineet ja me aikuiset höpötelleet, käyneet saunassa ja nyt mieheni lukee tuolla ylhäällä iltasatua. Silti ihan mielellämme katsoimme putouksen saunasta tultuamme.
Tässä on taas oikea av:n keittiöpsykologi vauhdissa vetämässä johtopäätöksiä yhdestä tv-ohjelmasta.
lauantaisin koko perhe katsoi yhdessä Bergeracia tai Hills Street Bluesia. Eivät taatusti olleet mulle aina ihan sopivia, mutta muistan lauantait erityisen lämpimästi: oltiin koko perhe koolla saunan jälkeen, syötiin iltapalaa ja sain äidin kainalossa katsella telkkua.
Silti meillä myös pelattiin, kyläiltiin ja ulkoiltiin...
Heh, no ei olla liian sivistynyttä porukkaa, mutta monen mielestä ilmeisesti kovin rajoittunutta. =D
Ja sille, joka näki Idolsin nöyryyttävänä ohjelmana, niin mä uskallan kyllä olla erimieltä. On täysin eriasia olla rehellinen kuin nöyryyttää. Kyseessä on kuitenkin kilpailu, jossa haetaan esiintyjälahjakkuuksia eikä vuoden pelleä.
Jospa välillä on kiva tosiaan homehtua siinä sohvalla ja katsoa telkkaria..Meillä ei viikolla katsota telkkua juuri ollenkaan mutta lauantaisin kyllä,ja nimenomaan ohjelmia joita voidaan yhdessä katsoa
Tyttö oli varmaan vajaa 2-vuotias ja juoksi kassalla innoissaan "törkylehtihyllyn" eteen ja huusi tutti suussa, iloisella äänellä: "Munamies!". Äiti meni ihan noloksi mutta kaikista muista se oli jotenkin tosi huvittavaa ja hellyyttävää :). Meillä lapset 14, 7 ja 5 ja kaikki yhdessä katsoo. Mä itse tosin jaksan vaan sen sketsihahmo-osion. Ja ihan myös sivistynyttä sakkia ollaan niin ammattien puolesta kuin ihan muutenkin :)
Heh, no ei olla liian sivistynyttä porukkaa, mutta monen mielestä ilmeisesti kovin rajoittunutta. =D
Ja sille, joka näki Idolsin nöyryyttävänä ohjelmana, niin mä uskallan kyllä olla erimieltä. On täysin eriasia olla rehellinen kuin nöyryyttää. Kyseessä on kuitenkin kilpailu, jossa haetaan esiintyjälahjakkuuksia eikä vuoden pelleä.
ja ne sun lapset älyää sen?? siinä kuitenkin saatetaan sanoa tosi pahasti joillekin...
musta sä oot tosi outo. putouksesta puhuu kaikki (esim. koulussa) et rajota vaan... :D:D:D
Heh, no ei olla liian sivistynyttä porukkaa, mutta monen mielestä ilmeisesti kovin rajoittunutta. =D Ja sille, joka näki Idolsin nöyryyttävänä ohjelmana, niin mä uskallan kyllä olla erimieltä. On täysin eriasia olla rehellinen kuin nöyryyttää. Kyseessä on kuitenkin kilpailu, jossa haetaan esiintyjälahjakkuuksia eikä vuoden pelleä.
Heh, "Vuoden Pelle" on jo monena vuonna ollut Ibi Looovee, MT-tapaus jonka toilauksia on esitetty kaikelle kansalle. Tai se viimne jaksossa ollut poika jostain Hauholta joka oli äitelle sanonut haluavansa Isolsiin ja jännitti niin että meinasi pissata housuun koelaulussa ja Nina Tapio sanoi että olet väärässä paikassa. Idols nimenomaan on lahjattomien nöyryyttämistä ja omituisuuksien esittämistä kaikelle kansalle. Sen rinnalla joku munamies pohtimassa sitä kumpi oli ennen muna vai kana lapsenäänellä on aika pientä.
Mut ehkä just tähän kilpailuklttuuriin "vain vahvat ja kauniit ja lahjakkaat pärjää" on sitten enemmän teidän heiniä.
Tyttö oli varmaan vajaa 2-vuotias ja juoksi kassalla innoissaan "törkylehtihyllyn" eteen ja huusi tutti suussa, iloisella äänellä: "Munamies!". Äiti meni ihan noloksi mutta kaikista muista se oli jotenkin tosi huvittavaa ja hellyyttävää :). Meillä lapset 14, 7 ja 5 ja kaikki yhdessä katsoo. Mä itse tosin jaksan vaan sen sketsihahmo-osion. Ja ihan myös sivistynyttä sakkia ollaan niin ammattien puolesta kuin ihan muutenkin :)
Heh, no ei olla liian sivistynyttä porukkaa, mutta monen mielestä ilmeisesti kovin rajoittunutta. =D Ja sille, joka näki Idolsin nöyryyttävänä ohjelmana, niin mä uskallan kyllä olla erimieltä. On täysin eriasia olla rehellinen kuin nöyryyttää. Kyseessä on kuitenkin kilpailu, jossa haetaan esiintyjälahjakkuuksia eikä vuoden pelleä.
Heh, "Vuoden Pelle" on jo monena vuonna ollut Ibi Looovee, MT-tapaus jonka toilauksia on esitetty kaikelle kansalle. Tai se viimne jaksossa ollut poika jostain Hauholta joka oli äitelle sanonut haluavansa Isolsiin ja jännitti niin että meinasi pissata housuun koelaulussa ja Nina Tapio sanoi että olet väärässä paikassa. Idols nimenomaan on lahjattomien nöyryyttämistä ja omituisuuksien esittämistä kaikelle kansalle. Sen rinnalla joku munamies pohtimassa sitä kumpi oli ennen muna vai kana lapsenäänellä on aika pientä.
Mut ehkä just tähän kilpailuklttuuriin "vain vahvat ja kauniit ja lahjakkaat pärjää" on sitten enemmän teidän heiniä.
WORD!!!
Kyllä Ap on katsonut ihan ekasta Idolsista saakka ko. ohjelmaa. Ekassa Idolsissa kun kaveri sattui pärjäämään kohtuullisen hyvin.
Meillä kyllä keskustellaan lasten kanssa asioista. Ei olla mitään "kauniita ja rohkeita" vaan ihan tavallinen boheemi taiteilijaperhe.
Kaikki samat ohjelmat - tai muuten on jotain vialla? Esimerkiksi meillä lapset saa katsoa uutiset, mutta me ei katsota Putousta. Mun mielestä on ihan ok, jos jollain toisella perheellä on toisinpäin. Ymmärrän jopa perustelun sille, miksi niin.
että sun mielestä Putous on kauheaa roskaa ja Idols on ihan ok... Ja siis jos annat lastesi katsoa Idolsia, mutta et Putousta?!? Hmmm...
Kyllä Ap on katsonut ihan ekasta Idolsista saakka ko. ohjelmaa. Ekassa Idolsissa kun kaveri sattui pärjäämään kohtuullisen hyvin.
Meillä kyllä keskustellaan lasten kanssa asioista. Ei olla mitään "kauniita ja rohkeita" vaan ihan tavallinen boheemi taiteilijaperhe.
Just tuolta se tuntuu, että kaikkien pitäisi olla samasta muotista. Siis että jos et katso Putousta, Mariaa tms, niin oot ihan out. No, mä olen kuitenkin mielummin ihan out kuin katson ohjelmaa, joka ei kiinnosta pätkääkään.
tai ainakin lapset ovat... Ja hyvin ovat päässeet kiinni munamieshuumoriin ihan kavereilta kuulemansa perusteella ;-)
En myöskään kannusta heitä katsomaan Bakuganeja ynnä muita puhtaasti kaupallisuuden ehdoilla tehtyjä kökköohjelmia.
Ehkäpä olen ankara äiti, mutta meidän perheessä kun tuo telkkari ei kerta kaikkiaan ole niin tärkeä, niin lapsetkaan eivät ota tätä liian rankasti ja jos heiltä kysyisitte, saattaisivat kertoa äitinsä olevan tosi rento ;-) Muissa asioissa kun ehkä sitten nipotamme vähemmän.
a) perheet, joissa harrastetaan, leikitään, lauletaan, ulkoillaan, pelataan lautapelejä, urheillaan (eikä katsota tv:tä)
b) perheet, joissa elämän kohokohta on tuijottaa tv:tä (eikä tehdä muuta)
Näinhän se juuri menee, mitään välimuotoja ei tietenkään ole. Huokaus.
ja Ap jatkaa vielä, että ei ymmärrä, miten esim. Putousta Ja Idolsia voi edes verrata toisiinsa. Siis toki ovat viihdettä, mutta hyvin erilaista.
Just tuolta se tuntuu, että kaikkien pitäisi olla samasta muotista. Siis että jos et katso Putousta, Mariaa tms, niin oot ihan out. No, mä olen kuitenkin mielummin ihan out kuin katson ohjelmaa, joka ei kiinnosta pätkääkään.
kaikkien ei todellakaan tarvitse pitää samoista ohjelmista ja katsoa samoja ohjelmia, tässä olikin kyse siitä, et onko ap ankara äiti kun EI ANNA lasten katsoa putousta.
mun mielestä se on outoa, jos antaa katsoa idolsia mutta ei putousta.
kaikkien ei todellakaan tarvitse pitää samoista ohjelmista ja katsoa samoja ohjelmia, tässä olikin kyse siitä, et onko ap ankara äiti kun EI ANNA lasten katsoa putousta.
mun mielestä se on outoa, jos antaa katsoa idolsia mutta ei putousta.
Erilaiset ovat ohjelmat toki, mutta mäkään en ymmärrä miksi nimenomaan Putous on se kielletty?
toki sekin on viihdettä