onko hullua lähtä neljän lapsen kanssa yksin uimahalliin??
haluttais niin lähtä lasten kanssa uimahalliin ,kun ovat sitä niin pyytäneet ja innoissaan ja en raski jättää ketään pois kun kaikki rakastavat olla uimahallissa. Ja haluisin myös nuorimman ottaa matkaan kun rakastaa olla siellä ja nauttii vedessä olemisesta. Hän on siis 1v ja 4kk
aikaisemmin olen ajatellut,että ei järkeä lähtä yksin neljän kanssa.... mies ei ole innokas lähtemään. Muttta toisaalta vanhimmat ovat poikia ja kahestaan paljon leikkivät ja temmeltävät altaassa....ja kaikki ollaan tietysti aika lähekkäin siellä
uskaltaisinkohan??
Kommentit (25)
Ja tuon vauvaiän jälkeen se pidättäminen on opittava. Vauvauinnissa käyneet sen yleensä hallitsevat mutta eihän siellä kaikki käy tietenkään.
Se hengityksen pidättäminen on opittava.
Itse en enää ikinä lähde kolmen nuorimmaisen kanssa yksin uimahalliin: nuorin meinasi hukkua, vaikka seisoin hänen takanaan. Samaan aikaan yksi lapsista oli kadonnut (meni kertomatta mitään käymään vessassa) ja kolmas juoksi ja kaatui ja löi päänsä lattiaan.
Miten lapsi voi melkein hukkua jos seisot hänen takanaan? jos lapsi menee veden alle niin nostetaan vaan pystyyn ja kehutaan kuinka hyvin sukelsi. Ei siinä hukkua tarvi.
Näin ainakin meillä tehdään.
mä oon kyllä kuvitellut
Että se on automaattista pienillä lapsilla! Meillä ei oo ainakaan lapset koskaan vetäneet vettä henkeen.
mutta ei sen ikäinen ole aina tilanteen tasalla ja samalla tavalla harkintakykyinen niin kuin isompi lapsi. Ja vaaratilanteita tulee myös kun muut (paljon isokokoisemmat) rynnii päälle.
Ei niitä ikärajoja huvin vuoksi laiteta.
alle 9-vuotiaiden olla ilman jatkuvaa valvontaa.
Mun 6v jaksaa myös uida vaikka 50 m yhtämittaisesti mutta en todellakaan anna hänen olla ilman aikuisen valvontaa.Itse kyllä pystyn menemään neljänn kanssa yksin, tosin 3 osaavat uida ja pystyvät olemaan aikuisten altaassakin ilman minua. Lapset 2v, 6v, 9, ja 11v.
kyllä minusta uimahalliin voi mennä mut en menis rannalle yksin lasten kanssa, koska 2v:tä pitää vahtia silmä tarkkana eli en pystyisi vahtimaan isompia.
Eli ui hyvin. jaksaa uida aikuisten altaan mitaan pariin otteeseen pysähtymättä.
Ja tuon vauvaiän jälkeen se pidättäminen on opittava. Vauvauinnissa käyneet sen yleensä hallitsevat mutta eihän siellä kaikki käy tietenkään.
Se hengityksen pidättäminen on opittava.
Itse en enää ikinä lähde kolmen nuorimmaisen kanssa yksin uimahalliin: nuorin meinasi hukkua, vaikka seisoin hänen takanaan. Samaan aikaan yksi lapsista oli kadonnut (meni kertomatta mitään käymään vessassa) ja kolmas juoksi ja kaatui ja löi päänsä lattiaan.
Miten lapsi voi melkein hukkua jos seisot hänen takanaan? jos lapsi menee veden alle niin nostetaan vaan pystyyn ja kehutaan kuinka hyvin sukelsi. Ei siinä hukkua tarvi.
Näin ainakin meillä tehdään.
mä oon kyllä kuvitellut
Että se on automaattista pienillä lapsilla! Meillä ei oo ainakaan lapset koskaan vetäneet vettä henkeen.
Meillä ei oo lapset käyneet vauva uinnissa ja ovat uimahllissa käynnit aloittaneet n6kk - 1v 6kk.
me ei sukelluteta lapsia mutta tietty kävelyvaiheessa kaatuilevat tai itse tarkoituksella "sukeltavat". Me on vaan nostettu lapsi pystyyn ja kehuttu kuin hyvin sukelsi ja lapset ei oo koskaan vetäneet vettä henkeen. niinpä oon oikeesti kuvitellut, että sukellusrefleksi on vielä noin 2 vuoteen asti. meillä kyllä lapset on sitten oppineet uimaankin 4- vuotiaina. kaks vuotiaina yleensä jo hyppivät altaan reunalta ja sukeltavat itse. noin 3v osaavat uida veden alla ja sitten n 4v oppivat kunnolla uimaan.
per aikuinen. Ja näistäkin mlempien tulee olla jo puhetta ymmärtävässä iässä. 4 uimataidonta, josta yksi alle 2v vaatii ainakin 2 aikuista mukaansa, ielummin 3. Mites niiden pukeminen, peseminen ja vessassa juoksettaminen onnistuu?
Eli ui hyvin. jaksaa uida aikuisten altaan mitaan pariin otteeseen pysähtymättä.