Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä lihavuusleikattu, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
12.02.2011 |

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en juonut sitä ennen leikkaustakaan pahemmin. Hiilihapolliset juomat ei oikein uppoa joten siksikin se saunasiiderikin on jäänyt pois elämästä.

Itselleni heti leikkauksen jälkeen syömisen tilalle tuli pelaaminen. Pelasin kaikkia erilaisia pelejä netissä kun ne vei ajatukset pois kaikesta. Nykyään olen niin oppinut käsittelemään tunteitani joten en koe että minulla olisi enää mitään tapaa ns. täyttämässä sitä tyhjiötä minkä syöminen ennen täytti.

Olen paljon kuullut juttuja että leikattuja on alkoholisoitunut tai jäänyt esim. rahapelien koukkuun. Siksi itse koen tärkeänä että läskien lisäksi "hoidettaisiin" päätä eli yritettäisiin löytää se syy mikä aikaisemmin aiheutti liian syömisen. Kukaan normaali ihminen ei liho yli 150kg vain sen takia että ruoka on hyvää... Se on itsensä pettämistä jos sen kokoinen ihminen ei tunnusta olevansa ruokaholisti.

Karppaus on todella hyvä idea, suosittelen. Muista antaa itsellesi anteeksi kun välillä retkahdat hiilihydraatteihin. Heti vain itseä uudestaan niskasta kiinni ja hiilihydraatit pannaan.

Itse en missään tapauksessa olisi jättänyt menemättä, oman ylipainoni takia, leikkaukseen siinä pelossa että jos sitten sairastuisin alkoholismiin tms. Sellaista ei voi koskaan etukäteen tietää. Loppujen lopuksi sinä itse päätät mitä suuhusi pistät... Ei lihavuusleikkaus automaattisesti tee kenestäkään laihaa. Koko loppuelämän sitä joutuu miettimään mitä suuhunsa pistää. Mitä kauemmin leikkauksesta on sitä "helpompaa" syöminen on ja annoskokokin kasvaa jos ei itse pidä huolta sen pienuudesta.

Tsemppiä sinulle!

T: Ap

olen kuullut, että lihavuusleikatuista tulee helposti alkoholin väärinkäyttäjiä eli kun on tottunut lohduttamaan itseään suuhun pantavalla niin sitten siirtyykin leikkauksen jälkeen alkoon?

Juotko itse? onko alkoholi sinulle ongelma?

itsekin olen ylipainoinen, vanhempani ovat alkoholisteja ja olen ajatellut, että mieluummin syön kuin juon. Olen kymmenen vuoden aikana laihduttanut yhteensä 40 kg ja lihonut n 60 kiloa takaisin. nyt aion kokeilla karppausta elämäntapa muutoksena.

Vierailija
42/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että jos laihduit 20kg ennen leikkausta, niin mikset sitten enempää? En kysy pahalla, mutta olen nähnyt mm. dokkarin liikalihavasta miehestä, joka vaan ulisi ettei saa painoaan alas ja totuus oli, että laihdutti kuitenkin leikkaukseen vaadittavat 40 tms. kg ihan siedettävässä ajassa.

...elämäni aikana. Suurin pudotukseni oli 40kg puolessa vuodessa. Seuraavan kahden vuoden aikana lihoin takaisin 60kg. Ei lihavalle ole vaikeaa se laihduttaminen vaan se että pystyy pitämään ne kilot pois.

Lisäksi jos ihmisellä alkaa olemaan lähemmäs 100kg ylipainoa ei hänellä ole motivaatiota laihduttaa kun tietää ettei -20kg kuitenkaan missään näy... Tai ainakaan se ei pysy poissa... Mutta jos on näköpiirissä jokin "lisäapu" niin motivaatiota löytyy ja kun tietää pääsevänsä sen laihduttamisen jälkeen leikkaukseen joka EDESAUTTAA sitä ettei läskit tule takaisin niin ihminen joka ei ennen ole pystynyt laihduttamaan pystyy ihmeisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin sinulta mielipidettä siihen, että minkäikäisen lapsen kanssa jaksaa läpikäydä tuon kaiken. Lääkäri on minulle ehdottanut kyseistä operaatiota, mutta vielä ei ole mielestäni sen aika, koska lapseni on vasta puolivuotias.

Bmi minulla on muistaakseni 52 ja aihetta leikkaukseen todellakin on. Olen kamppaillut koko ikäni näiden asioiden kanssa.

Vierailija
44/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö niitä tapauksia, joissa kaikki ei sujunut niin hyvin kuin sinulla? Niitäkin on.

Ja siksi olenkin niin kiitollinen että minulla on kaikki mennyt hyvin.

Yleisin komplikaatiko on erilaiset haavatulehdukset. Niistä selviää yleensä antibiooteilla. Vakavampia komplikaatioita on esim. pussukan liitosten tihkuminen/repeäminen. Sellaiset aiheuttaa yleensä vatsakalvontulehduksen joka yleensä vaatii tehohoitoa ja voi johtaa kuolemaan.

Yleinen on myös leikkauksen jälkeinen keuhkokuume. Sitä en tiedä mistä johtuu mutta tunnen monta leikattua joille on leikkauksen jälkeen se tullut. Sitä yritetään estää leikkauksen jälkeen sairaalasta riippuen puhaltelemalla uimarengasta tai puhaltelemalla pulloon pillillä jossa on vettä.

Uuteen mahalaukkuun saattaa tulla vatsahaava. Joskus tälläinen voi mennä niin pahaksi että joudutaan poistamaan koko loppukin mahalaukku koska aiheuttaa koko ajan tulehduksia ja kipuja.

Refleksitauti saattaa leikkauksen jälkeen pahentua ja aiheuttaa lisä kipuja ja ruokatorven pahojakin tulehduksia.

Migreenit saattavat pahentua mutta toisaalta itse olen päässyt migreenistä eroon leikkauksen ja laihtumisen jälkeen...

Jos leikkaus on jollekin ajankohtainen, kannattaa etsiä tietoa ja ottaa asioista selvää ennenkuin päätöksen tekee.

LEIKKAUS EI TODELLAKAAN OLE OIKOTIE ONNEEN!!!

Vierailija
45/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin sinulta mielipidettä siihen, että minkäikäisen lapsen kanssa jaksaa läpikäydä tuon kaiken. Lääkäri on minulle ehdottanut kyseistä operaatiota, mutta vielä ei ole mielestäni sen aika, koska lapseni on vasta puolivuotias.

Bmi minulla on muistaakseni 52 ja aihetta leikkaukseen todellakin on. Olen kamppaillut koko ikäni näiden asioiden kanssa.

Minun nuorin lapseni oli minun leikkaukseen mennessäni 1vuosi ja 9kk. Minusta se oli hyvä aika silloin koska ei tarvinnut niin paljoa enää lasta nostella vaan hän osasi jo itse kiivetä ja kävellä sekä ei ollut enää vaipoissa.

Suosittelen että otat jo nyt lähetteen vastaan ja menet kirurgin juttusille. Asuinpaikastasi riippuen saatat joutua jonottamaan leikkaukseen jopa vuosia. Jos ja kun saat leikkausajan ja se tuntuu sinulle liian aikaiselta voit sitten pyytää "lykkäystä". Jos menet vasta vuoden päästä lääkärin juttusille asiasta voikin olla että joudut ekan lääkärikäynnin jälkeen odottamaan jopa yli 3 vuotta.

Lihavuusleikkaukset eivät kuulu siihen 6kk takuuhoidon piiriin!!

Vierailija
46/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle... Päätit mennä sieltä missä aita on matalin!

Vierailija
47/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkaus toimi sun kohdalla! läheiseni on menossa myös tuollaiseen leikkaukseen. Epäilen että ongelmat ei ratkea tuolla, kun alko on lähestulkoon ongelma jo nyt, veikkaan että leikkauksen jälkeen pahenisi ja paino nousisi hiljalleen nykyiseen. BMI on jotain 35-40 luokkaa. Mitä arvelet? Olisko parempi panostaa psyykkiseen puoleen?

Vierailija
48/72 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä oisi uskonut että Vauva-lehden keskusteluunkin nuita dorkia eksyy. Toinen tarjoaa apuaan niin hyökätään kimppuun. Pyydän anteeksi nuitten toisten puolesta. Hävetkää. Minua ainakin kiinnostaa kaikki tieto asiasta ja yleensäkin laihuttamisesta. Me kaikkihan emme ole yhtä vahvoja ja laihoja kun tuntuu täällä eräät kuvittelevansa olevansa. Vähän käytöstapoja, kiitos tai menkää tuonne suomi24 keskustelupalstoille. siellähän ne tuommoset kaikki vöyhkää.

Vierailija
49/72 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kananmunan verran? hienoa että olet laihtunut.

Vierailija
50/72 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkkeet imeytyvät leikkauksen jälkeen ?

Vierailija
51/72 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän melko suuri osa leikatuista ole miehiä. Miten kohdennat ylipainoin vain naisiin, katsohan tarkemmin suomalaisen miehen röllykkää ja olemusta. Hei, minäkin olin nuorena hoikka ja söin ihan normaalisti. Nykyisin olen läski ja syön minimaalisesti verrattuina ns. normi-ihmisiin. Vatsani turpoaa, on tukala olo, paino nousee, en pysty liikkumaan koska en omaa rustoa polvinivelissä, ne ovat tosi kipeät. Jalkapohjani ovat turrat ja ylituntevat, alaselkäni ei kestä pitkää itstumista. Minulla on todettu ajat sitten kilpirauhasen vajaatoiminta, keltarauhasen vajaatoiminta, myöhemmin diabetes 2, sitten kihti ja uniapnea joka puolestaan tuli palleahalvauksen jälkitilana. Olen ollut 10 vuotta raihnaisena. Tänä keväänä ortopedi katsoi asiakseen ilmoittaa minulle etten elä enää kauan, että tilanteeni on katastrofaalinen. Ikäänkuin olisin kakkua mässyttämällä saattanut itseni tähän tilaan. Hei, olen ollut aina urheilullinen vaikkakin ylipainoni alkoi lapseni syntyessä. Jokin hormonaalinen tapahtuma tuolloin kävi koska aloin ilman mitään lääkitystä odottamaan kolmosia. Sen jälkeen en tullut enää raskaaksi ja reagoin liian voimakkaasti jo ensimmäiseen raskaaksitulemisen auttamiseksi annettuun pilleriin. KUKAAN lääkäri ei ole koskaan kuunnellut minua, kerännyt tapahtumia kokonaisuudeksi ja pyrkinyt auttamaan. Lääkäreille on helpompaa niputtaa ihmiset yhteen muottiin ja hoitaa muurahaiskekoa aktiivisesti, mitäpä yhdestä muurahaisesta. Joka tapauksessa, olette sitten nuoria tai vanhoja loanheittäjiä täällä niin menkääpä itseenne: syötte kaksi kolme ateriaa päivässä, minä en. En käytä alkoholia, en tupakoi, ja olin siis hyvinkin liikunnallinen aiemmin. En tee kastikkeita, en syö viinereitä, pullaa enkä käytä sokeria muutoinkaan. Ruokailen pari kertaa vuorokaudessa ja silti lihon, lihon, lihon.. Tämä masentaa, väsyttää ja vatuttaa. Jos joku olisi välittänyt minusta ajoissa, olisin työelämässä vielä 15 vuotta ellen enemmänkin. Toisaalta teitä on sielläkin: nuoria itsekkäitä 20-30 vuotiaita nokkavia pyrkyreitä jotka ette ymmärrä miksi yli viiskymppisten pitäisi edes elää. Me elämme aika usein teitä varten, olemme teidän vanhempianne, elämme lapsianne varten, toimimme heidän isovanhempinaan. Sen jälkeen nautimme enää ehkä puutarhanhoidosta ja sukujuhlista jos niihin kutsutaan. Olemme maksaneet koko työuran veroja jotta pystymme elämään vanhoinakin. Ne ovat meidän verorahojamme ja jos tarkkoja ollaan niin ne pitäisi kohdentaa vain meille. Teillähän on aikaa kerätä omaa pottianne, sillä kas kummaa tekin vanhenette. Pian teille tulee sairaita lapsia, kolareita, infarkteja sukurasituksen myötä, urheiluvammoja, syöpiä jne. Alkoholi nappaa teistä vallan ja me, minä ja kaltaisemme, maksamme heidän hoitoaan, ette te. Jos saan elinvuosia vaikkapa viiden sijasta kaksikymmentä viisi, niin olen ikikiitollinen siitä. Mutta muistakaahan suurisuiset sormellatököttäjät, kaikki ei aina ole siltä miltä näyttää ja sinustakin on tulossa kenties läski. Tahdoitpa tai et. Oikeastaan toivon, että tulisikin sillä sinun ja kaltaistesi olisi opittava paljon asiasta elämä.

Vierailija
52/72 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämässäi rajoituksia nyt?

Mua on aina mietityttänyt esim. se kun itse tein kuntoremontin, apuna mm. pt joka teki mulle tarkat ruoka-ohjeet. Joudun syömään isoja määriä että kehityn. Tälläinen ei varmaan sinulle onnistuisi?

Voitko juoda nestettä päivän mittaan miten paljon?

Vierailija
53/72 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 2 vuodessa 60kg joista 20 ennen leikkausta ja 40 leikkauksen jälkeen

vaan menit hengenvaaralliseen leikkaukseen?

En ole koskaan voinut ymmärtää näitä leikkauksia, vaikka jokainen tottakai tekeekin omat valintansa...

t. -15 kg, vielä 30 jäljellä... (Ja koko ikäni olen ollut lihava, kasvoin vain aikuiseksi ja tajusin etten olekaan fat & happy)

Vierailija
54/72 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä, jolla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja noin valtavat oireet edelleen! Onko sinulle lääkkeenä pelkkä T4?

Voisi olla mielekästä kokeilla T4/T3-yhdistelmää tai Armouria. Googlaa Stop the Thyroid Madness, niin saat lisätietoa.

Vierailija
55/72 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

......mielestäni on syyllistää leikattu yhteiskunnan varoilla hoidetuksi. Kysymys on sairaudesta, pikkulihavia ei edes laikata ja kyllä se lihavakin veroja maksaa, jotkut rutkasti enempi kuin sinä joka katsot olevasi oikeutettu morkkaamaan. Ettet vain itse olisi sossun luukulla ravaaja...........(..ja mahdollisesti epäonninen lihava,joka ei täytä lihavuusleikkauksen kriteerejä) !!!!!!!

Vierailija
56/72 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan varoilla....

Kyllä se säästön puolelle jää, jos työikäiset ihmiset saadaan verorahoja tuottamaan. Leikkaus on niin mittava sekä fyysisesti että psyykkisesti, että lähinnä säälin niitä, jotka siihen joutuvat.

Itsellä pari ylikiloa, toki niitä koko helkkarin ajan laihdutan, mutta realistisena tajuan myös, että rakastan ruokaa ja makeaa liikaa, että niistä tyystin voisin luopua.

Sitä en sen sijaan ymmärrä (taisi olla viesti 26), miten yhteiskunta on ajanut ihmisen syömään? Tä? Kyllä sä ihan itte sitä lusikkaa liikutat. Jos on lihava, senkun on, mutta otetaanpa vähän omavastuutakin siitä.

Vierailija
57/72 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän melko suuri osa leikatuista ole miehiä. Miten kohdennat ylipainoin vain naisiin, katsohan tarkemmin suomalaisen miehen röllykkää ja olemusta. Hei, minäkin olin nuorena hoikka ja söin ihan normaalisti. Nykyisin olen läski ja syön minimaalisesti verrattuina ns. normi-ihmisiin. Vatsani turpoaa, on tukala olo, paino nousee, en pysty liikkumaan koska en omaa rustoa polvinivelissä, ne ovat tosi kipeät. Jalkapohjani ovat turrat ja ylituntevat, alaselkäni ei kestä pitkää itstumista. Minulla on todettu ajat sitten kilpirauhasen vajaatoiminta, keltarauhasen vajaatoiminta, myöhemmin diabetes 2, sitten kihti ja uniapnea joka puolestaan tuli palleahalvauksen jälkitilana. Olen ollut 10 vuotta raihnaisena. Tänä keväänä ortopedi katsoi asiakseen ilmoittaa minulle etten elä enää kauan, että tilanteeni on katastrofaalinen. Ikäänkuin olisin kakkua mässyttämällä saattanut itseni tähän tilaan. Hei, olen ollut aina urheilullinen vaikkakin ylipainoni alkoi lapseni syntyessä. Jokin hormonaalinen tapahtuma tuolloin kävi koska aloin ilman mitään lääkitystä odottamaan kolmosia. Sen jälkeen en tullut enää raskaaksi ja reagoin liian voimakkaasti jo ensimmäiseen raskaaksitulemisen auttamiseksi annettuun pilleriin. KUKAAN lääkäri ei ole koskaan kuunnellut minua, kerännyt tapahtumia kokonaisuudeksi ja pyrkinyt auttamaan. Lääkäreille on helpompaa niputtaa ihmiset yhteen muottiin ja hoitaa muurahaiskekoa aktiivisesti, mitäpä yhdestä muurahaisesta. Joka tapauksessa, olette sitten nuoria tai vanhoja loanheittäjiä täällä niin menkääpä itseenne: syötte kaksi kolme ateriaa päivässä, minä en. En käytä alkoholia, en tupakoi, ja olin siis hyvinkin liikunnallinen aiemmin. En tee kastikkeita, en syö viinereitä, pullaa enkä käytä sokeria muutoinkaan. Ruokailen pari kertaa vuorokaudessa ja silti lihon, lihon, lihon.. Tämä masentaa, väsyttää ja vatuttaa. Jos joku olisi välittänyt minusta ajoissa, olisin työelämässä vielä 15 vuotta ellen enemmänkin. Toisaalta teitä on sielläkin: nuoria itsekkäitä 20-30 vuotiaita nokkavia pyrkyreitä jotka ette ymmärrä miksi yli viiskymppisten pitäisi edes elää. Me elämme aika usein teitä varten, olemme teidän vanhempianne, elämme lapsianne varten, toimimme heidän isovanhempinaan. Sen jälkeen nautimme enää ehkä puutarhanhoidosta ja sukujuhlista jos niihin kutsutaan. Olemme maksaneet koko työuran veroja jotta pystymme elämään vanhoinakin. Ne ovat meidän verorahojamme ja jos tarkkoja ollaan niin ne pitäisi kohdentaa vain meille. Teillähän on aikaa kerätä omaa pottianne, sillä kas kummaa tekin vanhenette. Pian teille tulee sairaita lapsia, kolareita, infarkteja sukurasituksen myötä, urheiluvammoja, syöpiä jne. Alkoholi nappaa teistä vallan ja me, minä ja kaltaisemme, maksamme heidän hoitoaan, ette te. Jos saan elinvuosia vaikkapa viiden sijasta kaksikymmentä viisi, niin olen ikikiitollinen siitä. Mutta muistakaahan suurisuiset sormellatököttäjät, kaikki ei aina ole siltä miltä näyttää ja sinustakin on tulossa kenties läski. Tahdoitpa tai et. Oikeastaan toivon, että tulisikin sillä sinun ja kaltaistesi olisi opittava paljon asiasta elämä.

Vierailija
58/72 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä jotka ärhäntelevät, ovat juuri niitä yhteiskunnan varoilla eläviä ja, sitäpaitsi, työelämässä pitkään olleet ovat kartuttaneet sitä yhteiskunnan rahakirstua aika sievoisella summalla...mietippä tätä ja ota taas siitä pullostasi ryyppy jotta saat lisää ärsykettä.

Vierailija
59/72 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit. Ja en voi kuin sääliä teitä. Ja niitä miehä, jotka joutuvat teidän kanssa olemaan.

Vierailija
60/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 10 vuotta ollut työelämässä ja maksanut veroja varmasti enemmän kuin kukaan teistä "ruikuttajista". Olen siis itse maksanut leikkaukseni! Minullahan leikkaus sujui hyvin ja olin vain kaksi päivää sairaalassa. Naurettavaa alkaa kitisemään verovaroilla tehdyistä leikkauksista. Uskon, että minun leikkaukseni antaa minulle ainakin 10 vuotta tehokasta työaikaa enemmän kuin jos kaikkine läskeineni olisin jatkanut. Laihdutin yli 30kg ennen leikkausta ja kohta on -40kg täynnä. Edelleen olen reilusti ylipainoinen, mutta leikkauksen avulla uskon laihtuvani miltei normaalipainoiseksi. Sen kirurgikin sanoi minulle tutkimustulosten valossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä