Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä lihavuusleikattu, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
12.02.2011 |

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sleevattu :)

Oletko ollut tyytyväinen sleeveen? Kauanko leikkauksestasi on?

T: ap

Vierailija
22/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihottaminen kävi helposti tässä yhteiskunnassa. Siinä yhteiskunta oikein kannusti joten jo sillä oli aikakin auttaa pois siitä kierteestä.

Läskien selkärangattomuudesta sinä et tiedä mitään. Mieti millaista selkärankaa tarvitaan kun ihminen nostaa kätensä pystyyn ja menee lääkäriin niiden läskiensä kanssa ja sanoo ettei itse pysty ja tarvitsee apua. Siinä sitä tunnustaa olevansa epäonnistunut... Mitä sinä pystyt tunnustumaan lääkärille päin naamaa? Kyllä kuule vaaditaan selkärankaa nousta sieltä sohvalta ja pyytää apua!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka syödä käski!

Vierailija
24/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten tuo leikkaus tehdään tai mitä siinä leikataan? Pienennetään vatsalaukkua vai mitä? MIltä leikkattu vatsa tuntuu, huomaatko jotain eroa entiseen? Entäs arvet, tehtiinkö leikkaus tähystyksellä vai jäikö isoja arpia?

Joka tapauksessa, onnea onnistuneesta leikkauksesta ja laihtumisesta!! Älä välitä näistä haukkujista, joillakin on ilmeisen tylsä elämä.

Vierailija
25/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko että tarvitset heiltä jonkinlaista vertaistukea? Kuinka elämäsi on muuttunut leikkauksen jälkeen?

Serkulleni tehtiin myös leikkaus, paino on pudonnut hienosti. Hän kuntoilee paljon nykyään ja syö terveellisesti.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
26/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilla. Siellä on asiaa laihduttamisesta ja näistä leikkauksistakin.

Vierailija
27/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten tuo leikkaus tehdään tai mitä siinä leikataan? Pienennetään vatsalaukkua vai mitä? MIltä leikkattu vatsa tuntuu, huomaatko jotain eroa entiseen? Entäs arvet, tehtiinkö leikkaus tähystyksellä vai jäikö isoja arpia?

Joka tapauksessa, onnea onnistuneesta leikkauksesta ja laihtumisesta!! Älä välitä näistä haukkujista, joillakin on ilmeisen tylsä elämä.

Vanhan vatsalaukun yläosasta muotoiltiin pieni pussukka. Ohutsuolta ohitettiin n. 1,5m ja se liitettiin sitten tuohon uuteen pussukkaan. Vanha vatsalaukku jäi suolineen vatsaan jonka kautta edelleen esim sappinesteet poistuu elimistöstä. Ajankuluessa vanha vatsalaukku kutistuu luumun kokoiseksi. Uusi vatsalaukku vetää kerralla ruoka-aineen kiinteydestä riippuen n. 2-3dl. Maksimi annoskoko on 3½dl nestemäistä eli keittoa tai vettä. Mitä kiinteämpää ruoka on sitä vähemmän sitä mahtuu. Leikkaus tehtii tähystämällä joten siitä jäi vatsaan 7 pientä 1-2 tikin arpea.

Uusi vatsa ei enää tunnu erilaiselta. Aikaisemmin tuntui koska sitä kuulosteli kokoajan. Suurin ero entiseen on se etten tunne enää nälkää laisinkaan. Jos unohdan syödä huomaan sen vasta kun minua pyörryttää ja on pahaolo. Vatsa ei enää "kurni".

Kiitos kannustuksesta. En minä tuollaisista puheista enää välitä. Ei haukku haavaa tee ja leikkauksen avulla olen saanut itsetuntoni takaisin. Oikeastaan olen saanut elämäni takaisin =)

Vierailija
28/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika tiivisyhteisö varsinkin netissä. Meillä on tapaamisia ympäri suomea, toisilla alueilla useammin kuin toisilla.

Olemme perustaneet yhdistyksen jota käynnistelemme pikku hiljaa. Suomen lihavuusleikatut ry eli LILE ry. Netistä löytyy tietoa.

Vertaistukea ei voita mikään. Itse toimin vertaistukihenkilönä aina kun se on ajallisesti mahdollista. Jos leikkaukseen menijä haluaa menen katsomaan leikkauksen jälkeen sairaalaan. Siitä oli itselleni todella suuri apu oman leikkauksen jälkeen kun tuntuu ettei kukaan tajua ja ymmärrä miltä tuntuu ja sitten tuleekin ihminen joka todellakin tietää miltä tuntuu kun saa leikkauksen jälkeen ensimmäisen kerran liemiruokaa suuhunsa ja jo parista lusikallisesta tulee kylläinen olo.

Vertaistuen avulla saa myös kauheasti vinkkejä ruokailuun koska joillakin leikatuilla syöminen voi olla todella hankalaa. Ruoka jää kiinni tai tuntuu ettei pysty syömään mitään kun tulee jo "ähky". Saa reseptejä energiapitoisista liemistä leikkauksen jälkeen jne. Jos leikkauksen jälkeen ei saa tarpeeksi energiaa ei parane eikä paino tipu. N. 1kk leikkauksen jälkeen syödään liemiä/soseita ja määrät on todella pieniä ½-1dl kerralla joten kaloreita tuntuu mahdottomalta saada tarpeeksi. Fakta kuitenkin on ettei ihminen laihdu jos ei saa energiaa millä polttaa rasvaa.

Lyhyesti tiivistelmä. VERTAISTUKEA EI VOITA MIKÄÄN!!!

Onnea serkullesi ja kerro että vertaistukea löytyy jos ei ole vielä löytänyt ;)

Vierailija
29/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 130kg ja ei tällä painolla enää kykene tekemään sitä työtä mihin olen koulutettu. Jakuvaa laihdutuskuuria ja silti vaan ei paino laske. Olen jo aikaa sitten luovuttanut. En edes usko laihtuvani. Kun ei vaan enää paino nousisi. Pakko kuitenkin syödäkin.

Ei ole tapana ruikuttaa painostani kenellekään ja tiedän, että omaa syytähän se lihominen on.

Pakko vaan jaksaa kantaa läskinsä.

Vierailija
30/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 130kg ja ei tällä painolla enää kykene tekemään sitä työtä mihin olen koulutettu. Jakuvaa laihdutuskuuria ja silti vaan ei paino laske. Olen jo aikaa sitten luovuttanut. En edes usko laihtuvani. Kun ei vaan enää paino nousisi. Pakko kuitenkin syödäkin.

Ei ole tapana ruikuttaa painostani kenellekään ja tiedän, että omaa syytähän se lihominen on.

Pakko vaan jaksaa kantaa läskinsä.

Juuri tälläisissa sinun kaltaisissa tilanteissa leikkaus on hyvä ratkaisu. Et ole vielä sairas mutta lihavuus haittaa elämääsi. Olet masentunut etkä jaksa enää yrittää. Aivan kuin minä pari vuotta sitten. Kun sain terveyskeskuslääkärin kirjoittamaan minulle lähetteen sain intoni takaisin. Sen lähetteen jälkeen en enää lihonut kiloakaan. Odotusaikana leikkaukseen oli kokoajan intoa laihduttaa kun tiesi että laihduttaa viimeistä kertaa.

Se jojoilu on nyt loppu. Jos en rasvaa suoraan kurkustani alas kaada en tule enää ikinä lihomaan sellaisiin mittoihin mistä lähdin. Leikkaus on iso juttu. Siihen ei mennä hetken mielijohteesta mutta jos ei enää jaksa ja elmänlaatu on mitä on niin se on ehdottomasti se ainoa oikea ratkaisu. Mitään et menetä jos käyt lääkärin luona asiasta juttelemassa.

Tsemppiä sinulle, jos jaksat etsi netistä tietoa ja käy juttelemassa lääkärin luona vaihtoehdosta mennä leikkaukseen. Kaikki ei siihen pääse ja ne jotka pääsee on onnekkaampia kuin lottovoittajat =)

Vierailija
31/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä elämänilonsa takaisin saanut edelleen painoindeksin mukaan läski lähtee ulkoilemaan. Enpä olis 2 vuotta sitten persettäni sohvalta ulos siirtänyt melkein 20 asteen pakkaseen ihan vain huvikseni koska pystyn ja HALUAN liikkua =)

Vierailija
32/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, kuullostaapas hurjalta leikkaukselta, hienoa, että olet toipunut ap!

Onko mahdollista, että joillekin jää pysyviä ongelmia syömisen kanssa? Miten lapsesi ovat reagoineet leikkaukseen, kerroitko heille mitä sinulle tehtiin?

Sitä mietin, että miten olet pärjännyt tunnesyömisen kanssa? Ainakin itselläni (vaikka normipainossa olenkin) syöminen on usein tapa lohduttaa itseäni, juhlistaa jotain tai syödä stressiin. Mitä olet keksinyt tilalle?

se 28

Vierailija
33/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielestäsi nykyisin lihavuus on niin suuri ongelma?

Vierailija
34/72 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan sanoa sinulle onneksi olkoon. Olen ylpeä sinusta !

Lääkärille meno ja avun pyytäminen, 20 kg tiputus ennen leikkausta ja tietty leikkaukseen meno vaatii aikamoista kuria ja sinulla se on ollut.

Olet upea ja voimakas nainen ! Onneksi olkoon !!!

Vierailija
35/72 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ajatelkaa, kun yhteiskunnan rahoilla hoidetaan tosiaan vielä itseaiheutetumpia sairauksia, kuten keuhkosyöpää, alkoholismia, anoreksiaa ja burnouttia, puhumattakaan sepelvaltimotaudista joka on TODELLA itseaiheutettu (joskin monesti laiheliinien sairaus!). Ja entäs urheiluvammat, huhhuh! Ja liikenneonnettomuuksissahan aina toinen on syypää, pitäisikö kaikki nämäkin jättää SINUN verorahoillasi hoitamatta? Mutta suurin vahinko on, että ajattelemattomuutta ja ilkeyttä ei voi hoitaa kirurgisesti... ei edes omilla varoilla.

Vierailija
36/72 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHTEISKUNNAN VAROILLA? eli osallistuimmeko me muut veronmaksajat sinun ylensyönnin seurauksiin?

ne "yhteiskunnan varat" sinne, minne ei päivä paista!

Vierailija
37/72 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että tuollaiseen laitetaan yhteiskunnan rahaa. Rikkaiden ja läskien leikkaamiseen.

tunnen yhden leikatun, joka olisi todennäköisesti ajautunut työkyvyttömäksi ja kokonaan yhteiskunnan elätettäväksi muutamassa vuodessa. En tiedä miksi se laihduttaminen ei onnistunut ja miksi hän ei saanut siihen ongelmaansa muuta kokonaisvaltaista apua (sehän on myös pään sisällä usein.)

Nyt hän voi hyvin, on työkykyinen ja terve. Tämä operaatio tuli yhteiskunnalle paljon edullisemmaksi.

Vierailija
38/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruikuttajat ovat niitä, joitka eivät muuten kykene itsetuntoaan parantamaan kuin muiden kustannuksella. Tuo on tyypillistä tälle junttikansanosalle, joka kuitenkin itse rasittaa yhteiskuntaa, mutta pysyy visusti siitä hiljaa ja ruikuttaa pikkuasioissakin isiä ja mamia auttamaan, kun ei itse osaa mitään muuta tehdä kuin aukoa suutaan muista.

Ihan vain tasavertaisuuden vuoksi, jos saivartelemaan halutaan ryhtyä: Jos lihavuusleikkausta ei saisi tehdä yhteiskunnan varoilla, niin...

- ...haluan, että AA-klinikat poistetaan. Miksi minun verorahoillani paapotaan juoppoja?

- ...haluan, että vieroitushoitopaikat poistetaan. Miksi minun verorahoillani paapotaan narkkareita, jotka eivät kestä pienintäkään vastoinkäymistä elämässään vaan heti hakevat lohtua kemikaaleista.

- ...haluan, että keuhkosyöpähoito poistetaan. Miksi minun verorahoillani paapotaan imbesillejä, jotka tosissaan luulivat, ettei tupakasta ole vaaraa.

- ...haluan, että tästä maasta poistetaan ensiapupoliklinikat. Miksi minun verorahoillani paapotaan idiootteja, jotka eivät tiedä mitä tarkoittaa turvallisuus ja varovaisuus?

- ...haluan, että tästä maasta poistetaan synnytyssairaalat. Miksi minun rahoillani paapotaan ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä ehkäisy tarkoittaa?

Tämä kaikki siis ihan vain yhteiskunnallisen tasavertaisuuden vuoksi.

Miksi minun verorahoillani pitäisi auttaa yhtäkään idioottia, joka ei muuta osaa tehdä kuin tuijottaa vain omaan mitättömään napaansa ja ruikuttaa muista?!?!

Vierailija
39/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vain.

Vierailija
40/72 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että lihavuusleikatuista tulee helposti alkoholin väärinkäyttäjiä eli kun on tottunut lohduttamaan itseään suuhun pantavalla niin sitten siirtyykin leikkauksen jälkeen alkoon?

Juotko itse? onko alkoholi sinulle ongelma?

itsekin olen ylipainoinen, vanhempani ovat alkoholisteja ja olen ajatellut, että mieluummin syön kuin juon. Olen kymmenen vuoden aikana laihduttanut yhteensä 40 kg ja lihonut n 60 kiloa takaisin. nyt aion kokeilla karppausta elämäntapa muutoksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän