Miksi kaikki vihaavat Yötä??
en voi ymmärtää, mitä vihattavaa on Yön musiikissa, enkä todellakaan ymmärrä että mitenkä/miksi se symboloi junttiutta?
Olen ajatellut, että se on vain kateutta: harva ihan tavallinen mies menestyy elämässään niin hyvin kuin Olli L, hänen tarinansa on todellinen rääsyistä rikkauksiin-stoori. Ehkä häntä sitten arvostettaisiin enemmän, jos hän olisi jäänyt siivoojaksi eikä puskenut tietään takaisin parrasvaloihin? Sitkeys ja yritystoiminnassa onnistuminen tuntuu karsastavan monia.
Minulle Yön ysäri- ja kasarituotannossa on unenomainen ja kaunis tunnelma, joka tuo nuoruuden ja lapsuuden mieleen.
Kommentit (15)
mulla ei oo mitään hajua Ollin elämäntarinasta. Mua vaan ärsyttää se, että ei se osaa laulaa! Sehän huutaa niin kuin joku huonokeuhkonen vaari! Biisit on jo viimeset 15 vuotta olleet toistensa kopioita ja sanotukset just sellasia, että ne iskee elämäänsä kyllästyneisiin kotiäiteihin.
ja tunnen aika monta muutakin, jotka kyseistä yhtyettä kuuntelevat. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kyllä Yölläkin on omat kannattajajoukkonsa.
Se on nuhaisen keskinkertaisen karaokelaulajan ääni, mutta missään nimessä se ei ole Laulajan ääni. Neljä Ruusua ei sanoittanut eikä säveltänyt paljon Yö:tä lahjakkaammin, mutta Ilkka Alangon syvä ja tumma ääni sekä solakka olemus teki bändistä uskottavan ja seksikkään.
Kaikki 2000-luvulla (ja ysärin lopulla tehty) haisee rahastukselle: ei mitään uutta eikä mitään vaivannäköä, jotenkin valmiiksi kulunutta.
Enkä kyllä todellakaan kadehdi Ollia, en ole itse asiassa ajatustakaan uhrannut hänen uralleen. Hyvä hänelle jos menestyy. Mutta esim. joku Joutsenlaulu...uh. Ja ne uudet biisit vasta kauheita on.
Mä tykkään Yön Varieteestä tosi paljon, edelleen. Juuri mitään muita biisejä niiltä en oikein sen jälkeen ole missään kuulutkaan; radioa en kuuntele, enkä katso konserttitallenteita, eikä kukaan tutuistani ole kiinnostunut Yön-tyylisestä musiikista.
( paitsi joo, se Rakkaus on lumivalkoinen - sen olen tietenkin kuullut, kyllä toki)
Yön biiseistä tässä vissiin oli kyse? En kuulu faneihin enkä tiedä kuka heistä mitäkin biisejä tekee. Terv. 2
vaan todella tykkään yöstä!
oon tykännyt jo ihan pikkulikasta asti!!
kun nyt tuota Ollin lauluääntä täällä haukutaan.
Yön biiseistä tässä vissiin oli kyse? En kuulu faneihin enkä tiedä kuka heistä mitäkin biisejä tekee. Terv. 2
Ja artisteista ykkönen on Juha Tapio:)
vihaa mutta kyllä mä radiosta väännän äänet pois jos niiden nykymusiikkia tulee. Ollin "laulu" on korviaraastavaa kuunneltavaa.
kun olen kuunnellut yön musiikkia. Syy ehkä kiteytettynä on siinä kun biisissä "Rakkaus on lumivalkoinen" lauletaan: "vaikkei ole Jumalaa". Kaunis biisi melodialtaan, mutta jos sanat ovat noin kylmät, niin biisistä jää jäätävä fiilis.
Koska niihin liittyy muistoja. Oon se, joka kirjotti sinne yhteen ketjuun kavereiden musiikkimausta, että stereoista kuuluu varmaan myös Yö, Mamba jne... Niin siis Lauri Tähkähän olikin se kolmas.
olen ihmetellyt tätä samaa. Ja muutenkin olen ihmetellyt sitä, miten jotkut yhtyeet tai musiikkityylit ovat ihan vapaasti mollattavissa. Yötä, Klamydiaa, suomipoppia ja iskelmää saa ihan surutta haukkua junttimusiikiksi, mutta kukaan ei koskaan sano pahaa sanaa jazzista tai bluesista (mitä itse en voi sietää). Itsekään en menisi koskaan sanomaan jazzista tai bluesista, että se on paskaa ja vain idiootit kuuntelevat sitä, koska tiedän että makuja on erilaisia ja jotkut siitäkin oikeasti pitävät. Miten sitten iskelmä ja Yö on kuitenkin absoluuttisesti paskaa, miksei se ole mielipidekysymys.
Mutta suurin osa jotenkiin olevinaan sellaisia elämää suurempia. Ja toistensa kopioita kuten joku aiemmin mainitsikin. En vihaa, mutta en laita itse soimaan.
Enkä kyllä todellakaan kadehdi Ollia, en ole itse asiassa ajatustakaan uhrannut hänen uralleen. Hyvä hänelle jos menestyy. Mutta esim. joku Joutsenlaulu...uh. Ja ne uudet biisit vasta kauheita on.