En tiedä enää uskonko Jumalaan ja koko kristinuskoon. Keskustelua aiheesta.
Näin aluksi voisiko joku parempi uskovainen nätisti selittää, a. miksi kannattaa uskoa? ja b. miten jumala mukamas tietää mikä on kenellekin parasta?
Usko on ollut jo liian pitkään koetuksella ja tiedetään, että ei meille luvattu täydellistä elämää maan päällä MUTTA voi perkele, kun kaikki on mennyt niin pieleen jo alusta saakka, mikä ei millään tasolla voi olla minulla ja perheelleni parasta. Jumala ei ole paha, mutta suorastaan koko elämä on ollut yhtä kärsimystä, mikä ei voi olla minun parhaakseni. Tämän vuoksi lopetin rukoilemisen ja kirkossa käymisen, koska en vaan enää jaksa eikä muukaan perhe tahdo jaksaa, vaikka he rukoilevat ja edelleen käyvät hartaasti kirkossa. Tunnetila on ollut jo pitkään pettynyt ja samaan aikaan aivan kuin olisi herännyt jostain valheesta johon olisi uskonut tai en tiedä enää mitä tai mihin uskoa, vaikka jokin minimaalinen osa ei halua päästää irti. Missä siis vika? Koen, että on turha anella rukoillen yhtikäs mitään, kun rukouksiin ei vastata ja elämä on yhtä perkelettä. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (11)
Perhe-elämä ja usko eivät käy yhteen sillä jumala ei luonut naisen kehoa siemenalustaksi. Niin kauan kun tuo prosessi on sinulla prioriteetti niin tulet kärsimään. Kun laitat jumalan 1. Hän laittaa sinut 1. Ja pääset kirkkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Kulunuttakin kuluneempi aihe.
Et taida olla uskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Perhe-elämä ja usko eivät käy yhteen sillä jumala ei luonut naisen kehoa siemenalustaksi. Niin kauan kun tuo prosessi on sinulla prioriteetti niin tulet kärsimään. Kun laitat jumalan 1. Hän laittaa sinut 1. Ja pääset kirkkauteen.
Jumala ja usko ovat olleet minulle aina numero 1.
Ei kukaan ole toista parempi, ei edes uskovien kesken. Joskus joutuu odottamaan ja se mitä Jumala on sinua varten suunnitellut ei aina ole sama mitä itse haluaisi vaan se on jotain parempaa ja sitä kannattaa odottaa. Jumala ei ole paha eikä Hän toivo kenellekään mitään pahaa, koska Jumala on rakkaus, tie ja totuus. Ihmisiin voi pettyä mutta Jumalaan ei koskaan.
En ole todellakaan parempi uskovainen enkä halua provosoida, mutta tunneko henkilökohtaisesti Jeesuksen? Tunnetko Jumalan tahdon, eli mitä hän opettaa Raamatussa? Usein meidän (itsenikin) kärsimykset johtuvat siitä, että elämme joko tietämättämme tai tietoisesti hänen tahtoaan vastaan ja luonnollinen seuraus johtaa kärsimykseen. Saatamme rakastaa jotain syntiä tai huonoa tapaa elämässämme niin paljon ettemme halua luopua siitä ja se itsessään aiheuttaa kärsimystä. Myös tässä ajassa on hyvin paljon sellaista mitä pidetään hyvänä vaikka se on Jumalan silmissä syntiä ja pahuutta, ja jos ihmiset tuntisivat paremmin Raamattua, olisi helpompaa nähdä missä on menty pieleen.
Jumalaan kannattaa uskoa siksi, että Hän on kaiken hyvän lähde ja näin ollen myös tietää mikä on parasta kaikille ja kaikissa asioissa. Se ei välttämättä ole aina elämässä helpoin tie, mutta ennenpitkää se johtaa parhaaseen lopputulokseen. Hän on itse sanonut, että ihminen voi koetella onko se totta; suostumalla hänen tahtoonsa saa nähdä mihin se johtaa vs. tekemällä oman tahdon mukaan, mihin se johtaa. Herraan Jeesukseen kannattaa myös uskoa siksi, että vain Hänen kautta on syntiemme sovitus ja yhteys Jumalaan mahdollinen muut tiet johtavat ihmisen kadotukseen.
Jumala on onneksi pitkämielinen ja armahtavainen ja ottaa vastaan kun hänen puoleensa rukouksessa kääntyy ja pyytää armoa ja viisautta.
Vierailija kirjoitti:
En ole todellakaan parempi uskovainen enkä halua provosoida, mutta tunneko henkilökohtaisesti Jeesuksen? Tunnetko Jumalan tahdon, eli mitä hän opettaa Raamatussa? Usein meidän (itsenikin) kärsimykset johtuvat siitä, että elämme joko tietämättämme tai tietoisesti hänen tahtoaan vastaan ja luonnollinen seuraus johtaa kärsimykseen. Saatamme rakastaa jotain syntiä tai huonoa tapaa elämässämme niin paljon ettemme halua luopua siitä ja se itsessään aiheuttaa kärsimystä. Myös tässä ajassa on hyvin paljon sellaista mitä pidetään hyvänä vaikka se on Jumalan silmissä syntiä ja pahuutta, ja jos ihmiset tuntisivat paremmin Raamattua, olisi helpompaa nähdä missä on menty pieleen.
Jumalaan kannattaa uskoa siksi, että Hän on kaiken hyvän lähde ja näin ollen myös tietää mikä on parasta kaikille ja kaikissa asioissa. Se ei välttämättä ole aina elämässä helpoin tie, mutta ennenpitkää se johtaa parhaaseen lopputulokseen. Hän on itse sano
Mikä on armo ja miksi sitä pitäisi pyytää? En ole ap, mutta elämä on ollut viimeaikoina vaikeaa.
Intuitio, animismi ja luonnonuskonnot ovat aina lähimpänä totuutta, kuten shamanismi, noituus ja zoroanistrianismi ovat. Kristinusko ja islam tuhosivat nämä rauhantahtoiset uskonnot ja alkoivat harjoittamaan kolonialismia ja imperialismia.
Vierailija kirjoitti:
Kulunuttakin kuluneempi aihe.
Usko ja Jumala eivät ole koskaan kuluneita aiheita.
Oma uskoni ei noudata ev.luterilaisen kirkon näkemyksiä, vaikka kristinuskon alle itseni laskenikin. En osaa vastata kysymykseen miksi kannattaa uskoa koska en ole koskaan tehnyt sitä valintaa enkä myöskään usko uskon olevan valintakysymys. Ihminen joko uskoo tai ei usko. Itse olen lapsesta asti uskonut Jumalaan ja sen myötä koen tuntevani Jumalan johdatuksen.
Henkilökohtaisesti en ole samaa mieltä kirkon kanssa siitä onko esim Raamatun tämän hetken käännös täysin luotettava, koska koen että Raamatussa näkyy ihmisen kädenjälki. Ihminen on erehtyväinen vaikka Jumala ei ole.
Olet pettynyt mutta muistan rukoilla puolestasi iltarukouksessani. Amen.