Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EILEN kaupan pihassa tapahtunutta!

Vierailija
22.10.2005 |

Meillä on kaksi lasta. Vajaa 3-vuotias ja puolivuotias. Eilen illalla lähdimme käymään 15km päässä kaupassa ja kuopus nukahti autoon. En tohtinut toista herättää kun oli päiväunetkin nukkunut huonosti.

Jätinpä siis pienen autoon nukkumaan.

Kun tulemme takaisin kaupasta, automme vieressä seisoo n. 35v nainen tuiman näköisenä. Hän alkaa heti sättiä minua kovaan ääneen, kuinka olen jättänyt lapseni autoon. Nainen lähes huutaa ja uhkailee poliiseilla ja 3-vuotiaanikin alkoi itkeä ja laitoin hänet autoon. Sitten kaivoinlaukustani itkuhälyttimen,joka kulkee meillä aina autoreissuilla mukana ja ilmoitan tyynen rauhallisesti, että se oli päällä koko kauppareissun ajan ja että olisin kyllä ollut tietoinen jos lapsi olisi herännyt. Toivotin hyvää päivänjatkoa ja poistuin. Kyllä jäi nainen hiukan monttu auki nolon näköisenä.

Että näin. Ennen kuin olette aina niitä sos. viranomaisia ja poliiseja soittamassa joka hätään, hengittäkää ensin syvään ja miettikää pari kertaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan omat vanhemmatkin tekee kamaluuksi lapsilleen. Enkä yhtään ihmettele että napsahtaa kun noin tiukkapipoisesti kaikkeen suhtaudutaan. Tsemppiä ap.

Vierailija
22/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellähän vahditaan juu koko ajan :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa ne unensa nukkua. Ei taida ap olla koskaan kuullut, miten tärkeät säännölliset päivärytmit ovat lapsille.

Vierailija
24/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olen ja meillä onkin erittäin säännöllinen ja tarkka päivärytmi. enpä usko että jos lapsi kerran elämänsä aikana nukkuu puolen tuntia autossa, kaikki on pilalla. oikeasti, miettikää nyt vähän.

Vierailija
25/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on kuule autossa nukkuminen aika pientä.

Vierailija
26/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä voi tapahtua mitä vain, ja milloin vain..kun ajattelen autoa, vaikuttaa se ihan turvalliselta paikalta lapselle jos vaikka nukahtaa, ja tuo itkuhälytinhän on hyvä olla mukana..

Naurattaa tuommoset ylineuroottiset äidit...relatkaa hei vähän!!

Vierailija
27/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄÄÄÄK!!!

Vierailija
28/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä harvinaisen pöljiä ihmisiä. Kuka olisi ikinä uskonut, että siitä turvallisesta autosta aukeaa ovi kaarteessa ja vuoden vanha tippuu ajotielle ja jää auton alle. On se niin turvallinen se auto.

Vierailija
29/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi itse parempaa.Tuo kyseinen lapsi ei ollut edes turvavöissä liikkuvassa autossa. hohhoijaaa.....

Vierailija
30/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on kesähelle???

apha sanoi että EILEN kaupassa.

Vierailija
31/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöstä tää nykyelämä on, että vanhemmat suhtautuu kaikkeen ihan järjettömän ehdottomia. haukutaan toisia täysin unohtaen kaikki suhteellisuudentaju.

älä ap välitä, jouduit siellä kaupan pihassa vaan av-mamman hyökkäyksen kohteeksi. ilman itkuhälytintä tai ei, niin se ei ole kenenkään asia ruveta raivoamaan toisille kaupan pihassa.

Vierailija
32/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen turvallisuudella leikitään yhtään. Liikenne ei ole turvallista lapselle ei edes parkkipaikka. Koskaan et voi tietää, mitä siellä tapahtuu. Ja tosiaan, jossakin on edelleen pakko asua, mutta lasta ei ole pakko jättää autoon yksin. Eihän kukaan jätä pientä kotiinkaan yksin. Ja koti nyt sentään on huomattavasti turvallisempi paikka ulkoisia uhkatekijöitä ajatellen.

Vierailija
33/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä toisen vanhemmista kotiin lasten kans?vaikka sit kaupassa olis menny 5 min kauemmin niin olis ainaki säästyny tollaselta kohtaukselta. Ja miks tää nainen kävi sun päälle mut miestäs ei noteerannu lainkaan?

Jotenki en nyt niele tätä juttuu todeks.

Vierailija
34/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen käynyt nopeasti kaupassa ym. niin olen jättänyt autoon nukkumaan, eikä ole ollut etes itkuhälytintä mukana.

Ap älä välitä kirjoituksista joita sait, koska meitä on monia, jotka jättävät nukkuvan lapsen hetkeksi autoon.

Vierailija
35/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKIMAAILMASSA, koskaan jattaisi lastani autoon! Tiesitko etta auton oven saa parissa sekunnissa tiirikoitua auki ja lapsesi saatetaan siepata? Tiesitko etta pienista lapsista maksetaan mammonaa, lapsikaupoissa? Missa takapajulassa sitten asutkin, kuka tahansa hullu voi olla sattumalta lahistolla. Mitas jos joku olisi kolaroinut vahingossa autoon, jossa pienokaisesi nukkuu? Mita tahansa olisi voinut tapahtua. Minusta tuo oli edesvastuutonta ja heitteillejattoa! Pienempi paha on herattaa lapsi kuin todeta etta lapsi on kuollut tai havinnyt. Onni onnettumuudessa, lapsesti oli vahingoittumaton. Haloo, itkuhalyttimet eivat ole tarkoitettu tuollaisiin tarkoituksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ota lapsesi mukaan, vaikka sitten ei olisi nukkunut viikkoon ja nyt nukahtanut tai jata kauppaan meno ja laita joku muu hoitamaan asioitasi.

Vierailija
36/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin täytyy sanoa, että mä olen vähän samoilla linjoilla kuin sinäkin, että olen aika paljon jättänyt lapsiani autoon... kunnes yksi tuttu palomies ehdottomasti kielsi sen juuri paloturvallisuuden vuoksi. Piti oikein hyvän " luennon" aiheesta. Ja se mikä muhun vetosi siis, on että noita autopaloja sattuu vuosittain suht. monta ja auton iällä ei ole merkitystä, uudemmissa autoissa enemmän on sähkövikoja jotka saattaa sytyttää palon.

Niin - mutta asiaan. Musta tuntuu, että olen joutunut myös " kohteeksi" - tosin en ehkä noin äksyjen ihmisten kohteeksi kuin sinä, mutta monessa tilanteessa siis ulkopuoliset on ollut ihan kauhuissaan, eivätkä ole huomanneet, että olen jossain vähän kauempana mutta kuitenkin niin että lapset ovat näköpiirissäni. Mutta olen aina vain hymyssä suin kiitellyt heitä ja ajatellut, että on hyvä, että on tuollaisia " vahti-ihmisia" , joskushan se voi olla ihan oikea hätä!

Vierailija
37/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vauvasta jättänyt autoon lähikaupan pihaan, jos nukkuu. Ja jopa hereilläkin olen jättänyt, jos haen yhden tavaran. Aikaa menee alle minuutti ja koskaan ei ole " hysteriassa" itkemässä. Mitäpä siellä autossa tapahtuisi? Kuten täälläkin todettiin, niin pidän ulkona nukuttamista paljon vaarallisempana tai sitä, että lykitte vaunuja ulkona tien reunassa. Paljon todennäköisempää on, että joku kaahari tai rattijuoppo ajaa teidän päälle kuin se, että uudehko auto ehtii syttyä täysin yllättäin minuutin aikana tai joku rattijuoppo ajaa parkkipaikalla autoa niin lujaa päin, että auto menee kasaan. Sitä paitsi yhtä lailla se juoppo kaahaa sen auton niskaan, vaikka itse istuisin siellä sisällä seurana.

Mä ennen av:ta tiennytkään, että näin hysteerisiä ja typeriä naisia on olemassa kuin tällä palstalla.

Vierailija
38/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toinen vanhemmista jäi myös autoon! Täytyy olla TOSI kiire, jos ei yksin saa kauppareissua tarpeeksi joutuin tehtyä. Ja ymmärsin, ettei ollut edes iso kauppa? Varmaan olisi yksin käyden mennyt liian kauan joo.

Vierailija
39/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt et joku aiti tosiaan jattaisi lapsen autoon! Ei tulisi MIELEENKAAN vaikka vain sekunnin olisin poissa. Asun kylla jenkeissa ja taalla on paljon hulluja mutta on niita suomessakin!

Vierailija
40/60 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaisit silmasi tahan maailmaan, huomaat ettemme me ole typeria ja hysteerisia naisia vaan vastuuntuntoisia aiteja, joiden lapset eivat koskaan joudu otsikoihin " 3-vuotias hukkui jokeen" . tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän