Miten kysyisin kaksosten äidiltä hienotunteisesti, että onko vauvat hoitojen tulosta?
Kommentit (35)
Mitä se muille kuuluu? Jokainen päättää itse mitä jakaa muiden kanssa ja mitä ei. Mutta vähän pitäis ymmärtää myös toisten yksityisyydestä.
Kaihertaako, että ovatko sittenkin luomuna saaneet alkunsa, petytkö jos kuulet sen? Toivotko että olisi niin huonosti olleet asiat, että olisivat joutuneet hoitoihin turvautumaan?
Eikö se ole yksityisasia?! Mitä se sinulle kuuluu.
Haluaisin onnitella vauvojen johdosta mutta jos kyseeessä on hoidoilla saadut vauvat niin saa kyllä onnittelut jäädä.
ihan asiallisesti esim. että oliko yllätys, että saitte kaksoset tai että onko suvussa muita kaksosia.
Mulla alkaa just Clomi-kuuri, jossa kaksosriski. Jos saadaan kaksoset, miksi salaisin muilta sen, että ne on hormoneilla saatu?
sinun pitää se saada tietää?!!! onko sillä edes sinun elämäsi kannalta mitään merkitystä?
mulla on ystävät, jotka saivat kaksoset ihan ilman hoitoja, vaikkei suvussa ole kaksosia...kyllä niitä aika paljon syntyy ihan luomunakin!
mutta jos haluat nolata itsesi, niin kysy reilusti vaan.
Olen kiinnostunut tietämään, ovatko kaksosenne lapsettomuushoitojen tulosta?
En kyllä ymmärrä, miksi tällainen asia pitää tietää.
Haluaisin onnitella vauvojen johdosta mutta jos kyseeessä on hoidoilla saadut vauvat niin saa kyllä onnittelut jäädä.
provooooo....
Parempi varmaan onkin, että jätät onnittelematta vaan ja katoat vähin äänin heidän elämästään. Tuskin jäävät kaipaamaan.
Minkä takia et voi onnitella, jos vauvat on hoidoilla saatu?
hoitojen tuloksena saatujen lasten vuoksi ei voi onnitella???
Yhtä Jumalan ihmeitä nekin lapset on!
mutta nykyään keinohedelmoityksen takia ne ovat toden teolla yleistyneet.
Aika harvinaista saada kaksoset ilman hedelmoitystä. Minä veikkaisin sen takia, että jos et popsinut pillereita, se ei ole sinun oma syy. Jos sait ne hoidon takia, niin se on sinun oma syy ja oma valinta. Joten lopeta ruikuttaminen väsymyksestä ja muusta. itse olet oman sänkysi petannut
11 ap? Et taida olla ihan fiksu? eli vauvoista ei onnitella jos ne on hoidoilla saatu, huono provo....
onko teidän suvussa kaksosia. Luulen tämän kysymyksen olevan hienovaraisempi kysymys siitä, että onko lapset saatu hoidoilla. Vastaan aina, että suvussa on kaksosia mutta jätän mainitsematta sen, että siitä huolimatta meidän kaksoset on kyllä hoidoilla saatu.
Mutta hei on erittäin epäkohteliasta udella millä tavalla lapset sai alkunsa. Itse en kerro sen vuoksi, että en halua puhua asiasta lasteni vuoksi.
Meillä kuopus sai alkunsa perinteisellä fuck -menetelmällä ja tästäkin on udeltu, että onko luomu. Huoh, mitä ihmisiä! Mikä tässä niin kiinnostaa.
Kuinka uskomattoman moukka voi ihminen olla, kun tällaista pohtii?
...ja parempi on todella olla kysymättä!
Ihan ku ei ois jo tarpeeks kestetty, jos lapsettomuus, hoidot ja kaiken hyväksyminen käynnissä!
Ja sää vaan kasaisit mielipahaa uteliaisuudellasi!
Kyllä ihmiset puhuu, sitten kun on saanut pähkäiltyä hommansa/hyväksyy asian ja on tarvetta sulle puhua...
t. IVF-kaksosten äiti
...kaltaisiasi uteliaita on pilvinpimein, et tod oo ainoa - olisikin näin fiksuja ihmisiä enemmän niinkuin nää edellä vastanneet av-mammat ;)
kaksosten määrä on vähentynyt ja hoidolla saadut kaksoset ovat HUOMATTAVASTI harvinaisempia kuin luomukaksoset. Itseasiassa vanhemmilla naisilla on suurempi todennäköisyys saada kaksoset kuin nuoremmilla ja kun synnyttäjien keski-ikä nousee niin kaksosiakin syntyy enemmän.
asia ei sulle kuulu. Hän kertoo sen jos haluaa.
Pidä vaan turpasi kiinni, sinä utelias!